Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se side fra bestemt webserver

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at flytte nogle sider fra en host til en anden. Brugerne vil forhåbentlig ikke opdage noget, da siderne er opsat ved den nye host. Desværre er det ikke muligt for mig at se det fungere før de er flyttet. Kan jeg på nogen måde tvinge et "websvar" fra den nye host, selvom min DNS server siger de peger på en anden?

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tilføje siden til din hosts fil (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts), f.eks.:

x.x.x.x   www.domæne.com

Mads Madsen

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil du altid få oplyst en midlertidig url fra din nye hoster - har du ikke fået det? Måske du kan se denne url i dit kontrolpanel?

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Du kan tilføje siden til din hosts fil (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts), f.eks.:

x.x.x.x   www.domæne.com

Du skal gøre det på denne måde, det giver et nøjagtigt resultat.
En midlertidig URL fra host giver ofte problemer med CMS'er, som generer full path ud fra config.

Du kender nok IP'en på din nye host, ellers kan supporten fortælle dig det.
Bemærk, at du skal både tilføje med og uden www. hvis begge skal virke.

Det som sker er, at din computer ignorerer DNS-serveren og læser det som om, at dit domæne allerede peger på den nye webhost.
Derfor svarer det til, at du har flyttet DNS for dig selv, men ikke for dine besøgende.

På Unix (Mac/Linux) ligger filen her: /etc/hosts
Du skal åbne den med sudo, i terminal skriver du fx: sudo nano /etc/hosts
For at gemme og lukke nano skal du taste Ctrl + O efterfulgt af Enter og derefter Ctrl + X.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg er ved at flytte nogle sider fra en host til en anden. Brugerne vil forhåbentlig ikke opdage noget, da siderne er opsat ved den nye host. Desværre er det ikke muligt for mig at se det fungere før de er flyttet. Kan jeg på nogen måde tvinge et "websvar" fra den nye host, selvom min DNS server siger de peger på en anden?

Er det nye site på en dedikeret eller en delt ip-adresse
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker desværre ikke. Jeg har lagt linierne i hosts filen, og kontrolleret via "ping domæne.dk" at den svare fra den nye host. Åbner jeg en browser IE eller Chrome, kommer jeg ind på den gamle host. Jeg har prøvet kommandoen ipconfig /flushdns .

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på en delt ip.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Det virker desværre ikke. Jeg har lagt linierne i hosts filen, og kontrolleret via "ping domæne.dk" at den svare fra den nye host. Åbner jeg en browser IE eller Chrome, kommer jeg ind på den gamle host. Jeg har prøvet kommandoen ipconfig /flushdns .

Husket at clear cachen i browseren?

Prøv at trykke Ctrl+Shift+R efter du har loadet siden i Chrome, så tvinger du Chrome til at clear cache for lige præcis den side du kigger på.

Mads Madsen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, med samme resultat.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)