Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man starte I/S alene?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens,

Jeg har et spørgsmål, som endelig ikke er noget jeg har behov for at få svar på - udover at få min nysgerrighed stillet og evt. stille svaret til rådighed for andre.

Kan man starte I/S alene?

Normalt ville man jo starte en enkeltmandsvirksomhed, men her den anden dag læste jeg om den brandingstyrke der er i at have ApS vs A/S. Og så tænkte jeg på enkeltmandsvirksomhed vs interessentskab.

Jeg synes personligt, at det virker meget mere prof, at kunne sige Virksomhed I/S frem for Virksomhed eller Virksomhed v/Mit Navn.
Dog ville jeg ikke overveje at omregistrere min enkeltmandsvirksomhed af denne grund alene, selv hvis det er muligt.

Ps. Skriv nu ikke en masse indlæg med forskellen på enkeltmandsvirksomhed og I/S - dem kender jeg.
Jeg har blot grublet over ovenstående spørgsmål med fed, som jeg ikke har kunne finde svar på efter megen søgen!

God dag, alle!

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken ide skulle der være i det, nej du kan ikke starte en I/s med dig selv, den skal bestå af flere

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hedegaard-:

Hvilken ide skulle der være i det

Sune Westphalen:

Jeg synes personligt, at det virker meget mere prof, at kunne sige Virksomhed I/S frem for Virksomhed eller Virksomhed v/Mit Navn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
og mener og SMBA gør det

SMBA kræver også mindst to deltagere...

/Henrik Koudahl

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Westphalen:
Jeg synes personligt, at det virker meget mere prof, at kunne sige Virksomhed I/S frem for Virksomhed eller Virksomhed v/Mit Navn.

Du skal regne med, at det kun er forhold til private, der ikke kender konstruktionen. For virksomheder er der ingen forskel på om du er enkeltmandsvirksjomhed eller I\S.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

Et interessentskab også kaldet et I/S er en virksomhed, der ejes og drives af to eller flere personer, som kan være enten fysiske eller juridiske. Ejerne kaldes interessenter.

Så svaret er altså NEJ. Desuden er der ikke nogen brandingstyrke i selve I/S'et. Det er blot et udtryk for at der min. er 2 partere der har slået sig sammen om at drive en virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - praksis er et I/S vel bare en enkeltmandsvirksomhed to eller flere ejere.. Det er jo personlig hæftelse begge to..

Hvad der er mest seriøst ved jeg ikke.. Men I/S er jo en garanti, for at der er mindst to i virksomheden ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)