Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte et budfirma?..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg kom lige på en idé.

Jeg er 18 og er ikke iværksætter (endnu).

Jeg cykler ret meget i byen i min hverdag. Så kom jeg på en idé at blive cykelbud. Men der er efter min opfattelse ikke mange af sådanne virksomheder i Danmark.

Men så kan man jo blive selvstændig cykelbud, tænkte jeg. Men hvordan?

Hvordan skaffer man kunder? Hvordan sætter man prisen? Hvordan gør man det administrative hvis man skal registreres? Hvor mange penge behøves til opstart?

Jeg ville også lige sige at communitiet herinde på Amino er fedt, og folk er meget hjælpsomme. Tak.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Don_Q,

Det lyder som et spændende projekt. Tidligere har en ung iværksætter fået opmærksomhed ved at fungere som mobil cykel-mekaniker: The Bike Man – Den mobile cykelmekaniker. Det kan være, at du kan få nogle råd fra ham.

Men De Grønne Bude er vel det største cykel-budfirma i Danmark. De er jo et stort firma med mange bude tilknyttet, så du skal nok i stedet være mindre ambitiøs og gå efter få faste kunder, som du kan hjælpe på ugebasis.

Inden du kommer til det administrative, skal du undersøge, om der overhovedet er et marked for det - altså om det reelt kan realiseres i praksis.

Men det kunne være interessant at høre dig om, hvorfor du lige netop er interesseret i denne niche, og om du har gjort dig nogle overvejelser om, hvilke typer kunder, du vil køre for?

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Jeg har interesse for det, fordi at jeg cykler meget i hverdagen. Jeg kommer hurtigt frem og er altså ikke "søndags-cyklist". Jeg kan mange gange komme hurtigere frem i bytrafikken en biler. Så tænkte jeg at det kunne være fedt at være cykelbud.

Umiddelbart vil det nok være kunder, som har noget der gerne skal hurtigt ud i fx morgentrafikken. Virksomheder eller enkelte folk, som har noget der skal transporteres til den anden ende af byen.

Jeg kommer også til at tænke på pizzabud, men det er jo et job. Jeg udelukker dog ikke pizzabud, for har faktisk også tænkt mig at forhøre nogle pizzariaer om det.

PS. Har forstået Bike-Man, som et slags vejhjælp for cyklister, som de kan ringe til. Det er da en fed idé.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder i hvert fald som om, at din passion er på plads. Det er rigtigt vigtigt.

Du skal nok sætte dig ned og skrive alt ned omkring din idé på et papir eller i et Word-dokument, således, at du får tømt hovedet og nemmere kan se, hvilken retning du vil tage din idé i.

Du er nok nødt til at gøre op med dig selv, om du vil være bud for firmaer eller cykel-pizzabud for alle. Der er jo en verden til forskel, og nogle vil nok tolke det som lidt useriøst, hvis du gør begge dele.

Men hvis du skal være pizzabud, skal du vel næsten have en cykel med lad foran?

The Bike-Man er en ung fyr, der cykler rundt og fikser kundernes cykler, mens de for eksempel er på arbejde. Det vil sige, at han kommer ud til kunderne og ikke omvendt, som det normalt er hos en cykelmekaniker.

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nok rigtigt det meste.

Har faktisk set på De Grønne Bude, men de opererer kun cykelbude i KBH, og jeg bor i Vejle.

Der kommer en helt masse cykel-idéer frem nu. Må nok skrive dem ned så jeg også kan få overblik over det.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre, at ideerne vælter frem. Når du har skrevet dem ned, så prioritér dem efter, hvilken idé, som du brænder allermest for.

Dernæst efter, hvor stort potentiale den har - og til sidst, hvor nem, du vurderer, at den er at realisere. Når du har vurderet dine ideer ud fra disse tre vigtige parameter, er du forhåbentligt blevet meget klogere :)

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk en lille bog. hvor jeg skriver og tegner ideer når jeg kommer på dem, og har gjort det i snart et år. Begyndte på det efter at have læst Think and Grow Rich. Nogle af ideerne er dog lidt urealistiske ;)

Men tak for rådet, jeg skal lige have tænkt det igennem.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

En ide' kunne også være at finde et job som bud eller pizzabud, både for at lære og for at se hvordan andre gør det, måske bare nogle måneder for lige at prøve ideen af.

Best regards

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)