Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min forretningspartner har lukket for paypall, webshop, mail.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

,Min forretningspartner som jeg kun nu er på email med nu, har lukket firmaets mail, oprettet en ny, ændret kodeordet til webshoppen og paypal.

Hun siger det må hun fordi hun er direktør og fordi hun ikke vil have mig med i virksomheden.

Det må man da ikke hva?   Det er et s.m.b.a, vi begge ejer.

 

Hvad gør man ved det?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du mener din ekskone? Wink

Spørg til side.

Du har vel selv vedtægter/regler og aftale liggende som du kan kigge igennem?

Ellers er det jo ud i advokathjælp.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lige slå koldt vand i blodet og prøve at se tiden an en uges tid.
Prøv at løse det sammen og hvis det stadig ikke går så må du søge advokat hjælp.

Ved ikke hvad i er blevet uvenner over og hvordan omstændigheder er,
så det er svært at sige noget helt konkret.

Hvis i ikke er på talefod, hvem skal så overtage firmaet og hvem skal købes ud af det.
I kan jo ikke have et firma sammen hvis i ikke taler sammen.

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre er der ingen vej tilbage, 4 måneder kun emalkontakt, ja det er svært, i vedtægterne står der at vi skal inkalde en udeforstående der skal vurdere firmats værdi, men det vil hun ikke, nu er pludseligt at jeg skal ud, Hun har så ændret alle kodeord, det må da være tyverri ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Faktum er, at SMBA`et ikke kan fortsætte med 1 ejer.

Det skal lukkes, og der skal sættes værdier på aktiver mv.

Hvis hun kører videre selv, er det ulovligt.

 

MvH

Peter

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan godt være det er tyveri, men jeg ville ikke spilde min tid ved at ringe til politiet i denne sag.
Ved godt det er trist, men du må ringe til en advokat og få tingene klaret den vej.

Måske i kan ændre firmaet til en anden selskabsform så en af jer kan køre det videre.
Selvfølgelig skal i have opklaret hvem der skylder hvem hvad, men det må du lade de professionelle om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:
det kan godt være det er tyveri, men jeg ville ikke spilde min tid ved at ringe til politiet i denne sag.
Ved godt det er trist, men du må ringe til en advokat og få tingene klaret den vej.

Næh politiet har nok andet at se til, men hvis det f.eks er en skilsmisse, hvor advokaterne kan ha meget andet, så kan der jo ske meget alvorlig skade på virksomheden så jeg ville i alle fald nok ligge lidt på advokaten for at få et JA til at anmelde det til selskabsstyrelsen i en eller anden form - for selskabet må ikke som det virker nu, køre med kun en ejer, så skal det givet tvangsopløses, og det ville jeg bestemt opfordre til at overveje

Blir det først en del af f.eks. en almindelig skilmisse sag, så kommer det til at tage laaaaaaaang tid

Tal også med advokaten om hvorvidt du kan påvise tab ved pludseligt at ha mistet adgang til selskabet, din email og hvad ved jeg - makkeren kan jo nemt pådrage sig et erstatningsansvar ved sin handling

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Tak for svarene, jeg er nu ikke gift med vedkommende, men ja en retssag ville nok være en lang og dyr affære. Jeg er jo "ejer" stadig på papiret. men jeg er jo forhindret i at komme til virksomhedens mail, penge og webshop. Så spørgemålet er så om de er teknisk nu drevet af en person - og om der er nok til tvangsopløsningen.  Og hvad med varelager, website, brand, goodwill, det ryger jo lige i kloarken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BoHenrik:
jeg er jo forhindret i at komme til virksomhedens mail, penge og webshop.  - og om der er nok til tvangsopløsningen.  Og hvad med varelager, website, brand, goodwill, det ryger jo lige i kloarken.

Jeg tror ikke du skal vente, af sted til advokat - den tid du venter kan gøre det vanskelige for dig at kræve erstatning for de tab din advokat måske kan vise du har lidt. Man skal ikke risikere at blive anklaget for passivitet.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke komme på virksomhedens mail? Hvis du er ejer af domænet, så er det vel bare at kontakte hostingfirmaet og få dem til at resette kodeordet?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)