Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige købt et domæne hos dandomain for stor overpris åbenbart. Mit problem er, at jeg ikke kan flytte domænet til en anden host. Jeg får en fejlmeddelelse.

På Dandomains hjemmeside kan man bestille pegning for 10 kr/md. Pegning, betyder det, at flytte domænet til en anden host? Har den fejlmeddelse noget med Dandomain at gøre? 

Håber i kan hjælpe mig!

Vh Frederik

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en fejl meddelse du får ?

Pegning betyder ikke at du flytter til en anden host, det betyder bare at du viderestiller det.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
du kan let flytte. det gør du via ny host. dandomain har en fair pris på domænet. Men har du Webhotel også?

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et .dk domæne der er tale om så har du hverken betalt overpris (da det er en fast pris fastsat af dk-hostmaster) eller et problem så kan du flytte det som det passer dig. Det samme gør sig gældende om et .nu (desuden betaler du vel ikke overpris blot for de der eksisterer lavpris selskaber. Du betaler vel heller ikke overpris i føtex blot fordi aldi er billigere :)

De fleste udenlandske domæne navne fungerer på anden måde. De er låst til udbyderen hvor de er købt i en periode, typisk 60 dage det afhænger af TTL'en (Top Level Domain altså om det er et .dk .com .org osv) som der er tale om. Langt de fleste domæne regler fastsættes af NIC'en (som er den instans der rent faktisk administrer domænerne og står for salg til hosting firmaer som f.eks. dandomain.)

En pegning er enten en DNS hosting eller en URL forward og det er en måde at videre sende trafik fra dit domæne til enten et andet domæne eller en anden host.

  • hvis du videre sender www.blå.dk til www.gul.dk så er der tale om en URL forward.
  • Viderestiller du derimod www.blå.dk der er hostet hos dandomain til en server hvorpå du har din hjemmeside hos gratisDNS (altså peger på en IP adresse) så er der tale om en DNS hosting.

Håber at det hjalp på forståelsen. :)

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk kan jeg ikke på stående for beskrive, hvilken fejlmeddelelse jeg får, da det ikke er mig er står for flytningen. 

René Reinholdt:
(desuden betaler du vel ikke overpris blot for de der eksisterer lavpris selskaber. Du betaler vel heller ikke overpris i føtex blot fordi aldi er billigere :)

Der er jeg ikke enig. Hvis en liter Arla skummetmælk i Netto koster 5 kr. Og jeg giver 8 kroner for den i Føtex, så har jeg betalt overpris, i det der er tale om to identiske varer.

Det gør sig gældende for mit domæne. Det er i høj grad at betale overpris, når jeg giver 123 kroner hos Dandomain, når jeg ved, jeg kan få det for 39 kroner et andet sted. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)