Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav kunderegister og arbejdsplan.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge og piger.

Jeg er blevet sat til, at lave en form for kundedatabase til svigerfars firma (Firma med få kunder).. Men jeg er bange for, at det blev lidt for kompliceret for mine excel evner, og jeg ikke gider lære mere excel, hvis den ikke kan klare det alligevel.
Det evt. excel ark skal kunne gøre:
- Have en liste over alle kunderne.
- Står hvornår næste besøg skal være. (Så man evt. kan sætte ind at kunden blev taget 1/1/2011, og den skal tages med 30 dages interval)
- Stå om kunden har betalt eller ikke betalt.
-  det vil være skønt hvis den så kunne lave en form for uge eller månedsplan for hvornår de forskellige kunder skulle tages, og om de har betalt. Så der f.eks. står: Mandag: (alle kunderne der skal tages mandag, og hvem af dem der har betalt og ikke betalt), og videre til de andre af ugens dage. Så denne uge eller månedsplan kan printes ud, og tages med i bilen.

Er det noget der kan laves i Excel? (så vil jeg nemlig begynde at lære) Eller anbefaler i kloge mennesker et andet smart program eller en helt anden metode?

På forhånd tak 

Fra København
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at bruge f.eks. Microsoft Outlook? Kunderne kan skrives ind i kontakter, og aftaler og betalingspåmindelser bookes i kalenderen?

Evt. kan det synkroniseres med mobil tlf., så slipper han for at printe det ud.

Mvh,
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hyggeprogrammerer i open-office calc med opslag i open-office database. Det lyder som det kan være en løsning. Hvis du selv vil i gang, skal du bare være indtillet på, at dok. er væsentlig mere besværlig end excel. til gengæld er modulerne gratis, ligesom der er valgfrihed mellem Linux og Windows.

Hvis du vælger den vej, kan jeg godt sende dig nogle kørende moduler( de er lavet til udskrift af lønsedler fra Letløn, med load-filer til Summa - men principperne er de samme, og kunne danne et udgangspunkt for, at du hurtigt kan få "noget banket sammen").

Mine moduler kan du få gratis (det er open-offices princip), skal du have videregående support, skal vi finde ud af noget...

mvh.

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ComputerLab - Det ville være en løsning, men vil dog foretrække noget andet.

Gerhard - Det er rigtig pænt af dig, men jeg vil lige udforske de forskellige ting, før jeg prøver mig med det :)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

martinjo84:
http://highrisehq.com/

D
et er hvad du skal bruge. se også deres andre produkter som basecamp.
Ja, det ser absolut interessant ud. Men det kunne være fint om der fandtes enten et billigere eller gratis alternativ.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens laves i Excel :)

Hvis du vil i gang med det, skal du begynde at kigge på programmering indenfor VB :)

Nu har jeg ikke tjekket de andre link eller deres anbefalinger, men hvis du selv vil prøve er det bare at gå i gang med forskellige tutorials.

Held og lykke med det

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin / Unik-data:
Det kan sagtens laves i Excel :)

Eneste årsag til en kommentar her er, for at jeg ikke går over i historien som en, som stædigt mod bedre viden fastholder et alternativ.

At jeg så lige synes, at man til et kunderegister bør have en database som eks access til at bære kunderegistret, er vel så en smagssag - men de moduler jeg i tidens løb har lavet på denne platform har jeg ikke længere, og kunne derfor ikke tilbyde "noget at gå ud fra".

Men om man vælger moderen eller datteren kan vel også nogle gange afgøres af, at datteren er for dyr i drift :)

MVH

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange kunder er der tale om?

Hvilken version af Office råder svigerfar over?

Mvh

Peter Braagaard

www.supertekst-it.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)