Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS & Flexlevering UHA

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har forholdsvis mange i vores netbutik som skriver i kommentarfeltet at pakken må sættes i skuret / garagen eller lign. Det er selvom at varens pris ofter er 3000-4000 kr.

Post Danmark mv. fraskriver et hvert ansvar for bortkomst, når pakken først er scannet som leveret, ved flexlevering.

Ud fra loven og denne tråd forstår jeg dog at det stadig er vores ansvar som netbutik, hvis pakken skulle blive stjålet / forsvinde på kundens adresse, efter den er scannet "leveret".

Dette gælder uanset om kunden acceptere andet i betingelserne mv.

 

Er det korrekt forstået ?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt ansvar kan da ikke påhvile afsender som både skal tage skraldet for både transportør og kunde.

Du er ansvarlig overfor din kunde, men du kan til enhver tid rejse krav mod transportøren, som skal erstatte dit tab. Det gør de også - jeg har gode erfaringer med PostDanmark.

I bliver ved med at sige det bedste er at sende ny vare til kunden - Hvad med næste gang og næste gang ? - der skal da strammes op på de regler der vedrører forbrugernes ansvar i en sådan sag og det var hele meningen med min tråd.

Sådan er lovgivningen nu engang, så hvis du vil ændre det, må du få det taget op politisk

Og korrekt - kunden kan modtage varen - smadre den og så klage til butikken over at det evt er en fragtskade - Jøsses !

Det er de færreste kunder, der gider det - de kan også bare sige, at de ikke har modtaget pakken, eller benytte sig af fortrydelsesretten (den er 14 dage, og det er også bestemt af lovgivningen)

Det sidste nye er at folk køber tøj på nettet - bruger det i weekenden og returnere det om Mandagen fordi det "ikke passer" - men det er vel også ok !

nej, selvfølgelig er det ikke OK

Der er en million regler og love der beskytter forbrugeren, men hvor er en simpel regel som fordrer at voksne mennesker i det mindste skal reklamere rettidigt over en evt skade på forsendelsen.

Du kan ikke fravige lovgivningen til skade for forbrugeren.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stiller nu spørgsmålet:

Hvis en kunde ikke reklamerer inden 24 timer ved en synlig skadet pakke hos post dk - hvad så - hvem har ansvaret ?

Hvis en kunde modtager en ikke synlig skadet pakke og finder ud af senere at indholdet er skadet og IKKE reklamere til post dk inden de 7 dage - hvad så - hvem har ansvaret ?

http://nettjek.dk/?vis=vejledninger&emne=beskadigetpakke

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt ansvar kan da ikke påhvile afsender som både skal tage skraldet for både transportør og kunde.

Du er ansvarlig overfor din kunde, men du kan til enhver tid rejse krav mod transportøren, som skal erstatte dit tab. Det gør de også - jeg har gode erfaringer med PostDanmark.

Og hvis kunden ikke har reklameret rettidigt til mig således at jeg efterkomme transportørens reklamationsbetingelser ??

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Art & Design:

Hvis en kunde ikke reklamerer inden 24 timer ved en synlig skadet pakke hos post dk - hvad så - hvem har ansvaret ?

Hvis en kunde modtager en ikke synlig skadet pakke og finder ud af senere at indholdet er skadet og IKKE reklamere til post dk inden de 7 dage - hvad så - hvem har ansvaret ?

Inden for de første 6 måneder efter købet er forbrugeren beskyttet af en "formodningsregel" ved reklamation. Dvs. man i de første 6 måneder som udgangspunkt formoder at en defekt har været tilstede ved købet.

I disse tilfælde er det sælgeren, der skal bevise/sandsynliggøre, at varen ikke var fejlbehæftet ved leveringen.

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/kend-din-k%C3%B8belov

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Art & Design:
Og hvis kunden ikke har reklameret rettidigt til mig således at jeg efterkomme transportørens reklamationsbetingelser ??

Dine aftaler med din leverandør og transportør er din kunde uvedkommende.

Hvis din kunde er forbruger, kan kunden udelukkende forholde sig til købeloven og dine forretningsbetingelser (så længe de er inden for købelovens rammer).

Og at kræve en reklamation inden for 24 timer vil i mine øje falde inden for en urimelig kort tidsfrist.

Du må forhandle nogle bedre betingelser med din transportør, hvis du ikke selv vil dække sådanne tilfælde.

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Man formoder en defekt/fragtskade har har været tilstede ved købet ??`- javel ja :-)

Velkommen til Danmark ! og til manglende vækst i virksomhederne samt faldende iværksætteri - hvorfor mon ?

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

De 24 timer er post dk egne regler som de så slipper elegant ud af ved at vi andre står med forbrugerbeskyttelsen i hånden. Der er i den grad noget der vender forkert her. Post dk nægter jo at håndtere f.eks en synlig pakkeskade efter 24 timer

http://nettjek.dk/?vis=vejledninger&emne=beskadigetpakke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Du har meget ret i, at kunderne (generelt) placere ansvaret for fragten hos shop ejeren. Omvendt er de fleste dog ikke indstillet på at betale ret meget for fragten.

Du kan ikke anbefale GLS, men nævner i stedet UPS som en mulighed.

Jeg regnede lige ud, at det ville koste 390,78 kr. at sende en t-shirt med UPS. Det er altså ikke en mulighed for den alm. shopejer. Det må være nogle meget exclusive solbriller, du sælger ;-)

Så jeg prøver lige at regne pointen ud .... Post Danmark?

Jeg ved ik, hvordan du er kommet frem til den pris? Er det express? Det er i hvertfald meget meget meget meget mere, end det vi betaler...

Pointen var, at man skal vælge en fragtleverandør, som skal afspejle ens firma service, og hvor man har tiltro til, at de kan udføre opgaven, så ens kunder bliver glade. For kunden er pisse ligeglad med, at fragtfirmaet smider pakken væk eller beskadiger den, det er blot et irritationsmoment...

Jeg nævnte ingen firmaer, da der intet facit foreligger. Nogle vil benytte GLS, andre PD, andre igen TNT eller UPS og slutteligt vil nogle benytte mindre fragtfirmaer.
Det er bare vigtigt, at man vælger med omhu, da fragtfirmaet er din partner, og dermed har en stor del af skylden for en evt succes eller fiasko i din virksomhed...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Art & Design:

De 24 timer er post dk egne regler som de så slipper elegant ud af ved at vi andre står med forbrugerbeskyttelsen i hånden. Der er i den grad noget der vender forkert her. Post dk nægter jo at håndtere f.eks en synlig pakkeskade efter 24 timer



http://nettjek.dk/?vis=vejledninger&emne=beskadigetpakke




Kære ven

Du tager ikke hensyn til, at en transportør også er en forretning og derfor er nødt til at have faste holdepunkter til en aftale, om du kan lide det eller ej.

24 timer er rimeligt, idet en kunde altid bør tjekke pakkens ydre omgående ved modtagelsen før en underskrift og er der synlige skader bør man straks advisere transportøren ( chaufføren ) og evt. påføre kvitteringen en indsigelse eller forbehold, eller bare nægte modtagelsen ved synlige skader.

mvh

 

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)