Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS & Flexlevering UHA

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Kære ven

Du tager ikke hensyn til, at en transportør også er en forretning og derfor er nødt til at have faste holdepunkter til en aftale, om du kan lide det eller ej.

24 timer er rimeligt, idet en kunde altid bør tjekke pakkens ydre omgående ved modtagelsen før en underskrift og er der synlige skader bør man straks advisere transportøren ( chaufføren ) og evt. påføre kvitteringen en indsigelse eller forbehold, eller bare nægte modtagelsen ved synlige skader.

Det handler ikke om at jeg kan lide det eller ej.

Det er fint nok at transportøren har holdepunkter og betingelser som vi shopejere skal forholde os til.

Problemet opstår når vores kunder ikke overholder samme betingelser med f.eks reklamationsret. Det lader til at køber totalt kan ignorere alt hvad der hedder betingelser og vilkår fordi de er beskyttet af 1000 regler og love.

By the way så er vi også en forretning der skal have tingene til at løbe rundt og have faste holdepunkter, men her skrider den i svinget - det er åbenbart nødvendigt at afse en vis kapital til smadrede pakker fordi både transportør og kunde er sikret i hoved og r..

Jeg har ikke noget imod regler - bare andre også ville overholde mine :-)

Forbrugeren skal tage sin del af kagen hvis hans reklamationsret ikke er overholdt - hvor svært kan det være.

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mori:

Vi har forholdsvis mange i vores netbutik som skriver i kommentarfeltet at pakken må sættes i skuret / garagen eller lign. Det er selvom at varens pris ofter er 3000-4000 kr.

Post Danmark mv. fraskriver et hvert ansvar for bortkomst, når pakken først er scannet som leveret, ved flexlevering.

Ud fra loven og denne tråd forstår jeg dog at det stadig er vores ansvar som netbutik, hvis pakken skulle blive stjålet / forsvinde på kundens adresse, efter den er scannet "leveret".

Dette gælder uanset om kunden acceptere andet i betingelserne mv.

 

Er det korrekt forstået ?

Ja det kunne være rart at vide !

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Art & Design:
Post Danmark mv. fraskriver et hvert ansvar for bortkomst, når pakken først er
scannet som leveret, ved flexlevering


Jeg mener nu, at det er kunden selv der beder om flexlevering på flexvilkår som man skal forholde sig til, så kunden har en dårlig sag, hvis pakken bliver stjålet.

Post Danmark skriver om modtagerflex

Erstatningsansvar

Ved Modtagerflex har Post Danmark et erstatningsansvar, så længe pakken eller maxibrevet er i vores varetægt. Når pakken er afleveret til dig eller placeret på det aftalte sted, ophører Post Danmarks erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken eller maxibrevet forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning hos Post Danmark

Kan jeg få erstatning?

Ved tilmeldingen har du accepteret, at ansvaret er dit, efter at vi har afleveret pakken/ maxibrevet på det sted, du har udpeget ved din tilmelding.

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Jeg mener nu, at det er kunden selv der beder om flexlevering på flexvilkår som man skal forholde sig til, så kunden har en dårlig sag, hvis pakken bliver stjålet.

Ja det er kunden som har indgået en aftale med Postdanmark (PD). Jeg har gjort PD opmærksom på det forhold at når en pakke eller maxi-brev "forsvinder" ved en flex-leveringsaftale mellem en modtager og PD, skal en afsende kunne få at vide om der eksistere en sådanne aftale. Jeg har dog ikke fået noget svar fra PD og er ikke sikker på at det er lovligt for PD af vidre give den information. Grunden ligger i erstatningsansvar, da PD har fra skrevet sig ansvaret og kan dokumentere at pakken/maxibrevet er leveret, så er det kundens husstandsforsikring der skal dække fra tyveri. Det vil dog stort set være umuligt for afsender (webbutik) at kunne dokumentere dette forhold, så der skal vel en lovgivning til for at sikre webbutikkerne mod tyveri af PD flex-aftalelevering. 

LANTHER:
Post Danmark skriver om modtagerflex

Erstatningsansvar

Ved Modtagerflex har Post Danmark et erstatningsansvar, så længe pakken eller maxibrevet er i vores varetægt. Når pakken er afleveret til dig eller placeret på det aftalte sted, ophører Post Danmarks erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken eller maxibrevet forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning hos Post Danmark

Kan jeg få erstatning?

NEJ, sikkert ikke

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Art & Design:

Jeg har ikke noget imod regler - bare andre også ville overholde mine :-)

Problemet er, at dine regler ikke overholder gældende lovgivning, og dermed ikke holder i byretten. Du kan lave alle de betingelser, du vil (og få kunderne til at overholde dem), så længe du holder dig inden for lovens rammer. Men det gør du jo ikke.

Kunderne ignorer ikke betingelserne - de holder sig til lovgivningens bestemmelser. DU følger dig tilsyneladende hævet over lovgivningen, og forventer at alle retter ind efter dig, uanset om det er lovligt eller ej.

Jeg vil ikke forholde mig til om forbrugerbeskyttelsen er rimelig eller ej, men jeg kan forholde mig til, at det sætter nogle rammer, jeg må holde mig indenfor. Og det gør jeg så, og tager mine forholdsregler. Og det er i virkeligheden, det du skal gøre: Sæt dig grundigt ind i regler og bestemmelser, og driv din forretning efter det. Og ja, det kan betyde, at du må vælge en dyrere fragtform, og nogle kunder måske vælger dig fra på den bekostning - sådan er det bare. Du må vurdere risikoen for tab ved fragten ifht. en evt. omsætningsnedgang ved at benytte en dyrere fragtform.

og det er så det sidste fra mig i denne tråd - du har fået mange gode råd fra forskellige, men du vælger tilsyneladende bare at synes, at verden er hård og ubarmhjertig, og hele verden er efter dig. Og så giver det ikke megen mening fortsat at kommentere på det.

MVH
Kirsten

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Problemet er, at dine regler ikke overholder gældende lovgivning, og dermed ikke holder i byretten. Du kan lave alle de betingelser, du vil (og få kunderne til at overholde dem), så længe du holder dig inden for lovens rammer. Men det gør du jo ikke.

Kunderne ignorer ikke betingelserne - de holder sig til lovgivningens bestemmelser. DU følger dig tilsyneladende hævet over lovgivningen, og forventer at alle retter ind efter dig, uanset om det er lovligt eller ej.

Jeg vil ikke forholde mig til om forbrugerbeskyttelsen er rimelig eller ej, men jeg kan forholde mig til, at det sætter nogle rammer, jeg må holde mig indenfor. Og det gør jeg så, og tager mine forholdsregler. Og det er i virkeligheden, det du skal gøre: Sæt dig grundigt ind i regler og bestemmelser, og driv din forretning efter det. Og ja, det kan betyde, at du må vælge en dyrere fragtform, og nogle kunder måske vælger dig fra på den bekostning - sådan er det bare. Du må vurdere risikoen for tab ved fragten ifht. en evt. omsætningsnedgang ved at benytte en dyrere fragtform.

og det er så det sidste fra mig i denne tråd - du har fået mange gode råd fra forskellige, men du vælger tilsyneladende bare at synes, at verden er hård og ubarmhjertig, og hele verden er efter dig. Og så giver det ikke megen mening fortsat at kommentere på det.

Jeg er alvorlig bange for at du ikke har forstået mit budskab !! - men du har ret - jeg gir op

jeg er sikker på at debatten ikke stopper her - men ha det godt alle :-)

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)