Det handler ikke om at jeg kan lide det eller ej. Det er fint nok at transportøren har holdepunkter og betingelser som vi shopejere skal forholde os til. Problemet opstår når vores kunder ikke overholder samme betingelser med f.eks reklamationsret. Det lader til at køber totalt kan ignorere alt hvad der hedder betingelser og vilkår fordi de er beskyttet af 1000 regler og love. By the way så er vi også en forretning der skal have tingene til at løbe rundt og have faste holdepunkter, men her skrider den i svinget - det er åbenbart nødvendigt at afse en vis kapital til smadrede pakker fordi både transportør og kunde er sikret i hoved og r.. Jeg har ikke noget imod regler - bare andre også ville overholde mine :-) Forbrugeren skal tage sin del af kagen hvis hans reklamationsret ikke er overholdt - hvor svært kan det være. |
Mori:Vi har forholdsvis mange i vores netbutik som skriver i kommentarfeltet at pakken må sættes i skuret / garagen eller lign. Det er selvom at varens pris ofter er 3000-4000 kr.
Post Danmark mv. fraskriver et hvert ansvar for bortkomst, når pakken først er scannet som leveret, ved flexlevering.
Ud fra loven og denne tråd forstår jeg dog at det stadig er vores ansvar som netbutik, hvis pakken skulle blive stjålet / forsvinde på kundens adresse, efter den er scannet "leveret".
Dette gælder uanset om kunden acceptere andet i betingelserne mv.
Er det korrekt forstået ?
Ja det kunne være rart at vide !