Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg eller produktion af design ideer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har skabt en del designtegninger, hvor nogle af dem er blevet lavet som en form for "prototype" i gips, for bedre at kunne visualiseres. Det jeg rigtigt gerne vil er, at få en ide om hvordan man kan blive freelance designere, altså sælge tegninger/ideer som jeg har lavet. Der er tale om 2D tegninger, formoder at man bør/skal have dem som teknisk tegning via feks Autocad?

Der er altså ikke direkte tale om produktion af produkterne, men er også åben for at søge investorer for at sætte en egenproduktion igen, men manglet input om den del.

Takker på forhånd, og spørg endeligt hvis ovenstående ikke er klart nok :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan!

Det lyder super spændende, og jeg håber at det vil lykkes for dig at sælge noget. Jeg har selv prøvet at sælge flere af mine ideer, og vil da gerne afsløre at det er super svært.

Det jeg synes du skulle gøre er at lave en liste over producenter som du mener kunne have interesse i dine ideer, og så ringe til dem og høre om du måtte komme og præsentere ideerne.

Men da de får rigtig mange af den slags henvendelser, så skal du nok regne med at de gerne vil have en lille præsentation sendt via mail først. Dér foretrækker jeg så at bruge nogle Fotorealistiske renderings som jeg laver via et tegneprogram, som fx autocad (Bruger personligt Solid Works), men hvis du har emnerne i gips kan du selvfølgelig også prøve at tage nogle billeder af det. Og så er det bare at krydse fingre.

Du kan evt. gå ind på www.heldaldesign.dk og se på nogle af mine eksempler Smile (Ved godt at de er lidt gamle, men skal lige have fundet tid til at opdatere)

En af de ting der kan gøre det svært er at producenterne ofte har deres egne retningslinier vdr. designet, så du skal være meget meget heldig for at det du kommer med, passer ind i deres sortiment. Så der kan det være en fordel hvis du fokuserer mere på ide konceptet, og så venter med at sætte de sidste streger til du har en producent.

Det er ihvertfald min erfaring, men du skal have held og lykke med det, og du da meget gerne skrive mere om det herinde, eller i en PM til mig når der er nyt! Smile

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)