Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I kløerne på en bolighaj. Hjælp!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ihht lejeloven har du 3 mdr opsigelse.

Opsig dit lejemål og fremsend opsigelsen anbefalet om han vil modtage det anbefalede brev eller ej er ikke dit problem, du skal gemme kvitteringen for det anbefalede brev til evt senere brug.

Går ud fra du har indbetalt 3 mdr depositum, det kan du så "bo op" i din opsigelsesperiode. Det er ikke helt efter reglerne, men du kan ikke straffes for det. Udlejer administrerer jo heller ikke efter reglerne, når du ikke kan komme i kontakt med ham.

Fraflyt lejligheden når det passer dig inden for de 3 måneder.

Vær opmærksom på efterspillet om lejlighedens stand ved ud og indflytning, her skal du indkaldes til syns forretning mv., jeg har ikke lige læst reglerne op, men ellers få LLO til at hjælpe dig, de kan reglerne i søvne. Hvis udlejer ikke nøje overholder diverse frister, så mister han retten til at kræve istandsættelses godtgørelse og det er udlejer som har initiativ pligten.

De bedste hilsener

Finn

 

Finn

Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen.

Måske jeg kan hjælpe.....

Har du nogle data på udlejer - evt. et CVR nummer

MvH

Per Mathiesen, M Finansinvest ApS Inkasso-virksomhed. Vesterballevej 5, 7000 Fredericia 

Mail: m@mfinans.dk Mobil: 20 89 99 25

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Ihht lejeloven har du 3 mdr opsigelse.

Opsig dit lejemål og fremsend opsigelsen anbefalet om han vil modtage det anbefalede brev eller ej er ikke dit problem, du skal gemme kvitteringen for det anbefalede brev til evt senere brug.

Går ud fra du har indbetalt 3 mdr depositum, det kan du så "bo op" i din opsigelsesperiode. Det er ikke helt efter reglerne, men du kan ikke straffes for det. Udlejer administrerer jo heller ikke efter reglerne, når du ikke kan komme i kontakt med ham.

Fraflyt lejligheden når det passer dig inden for de 3 måneder.

Vær opmærksom på efterspillet om lejlighedens stand ved ud og indflytning, her skal du indkaldes til syns forretning mv., jeg har ikke lige læst reglerne op, men ellers få LLO til at hjælpe dig, de kan reglerne i søvne. Hvis udlejer ikke nøje overholder diverse frister, så mister han retten til at kræve istandsættelses godtgørelse og det er udlejer som har initiativ pligten.

De bedste hilsener

Finn

Enig. Hvis du har sendt ham opsigelsen både som almindeligt og som anbefalet brev, kan ingen forlange, at du gør mere. Og i den situation - med en udlejer, der bare forsvinder - er det nok de færreste, der ville bebrejde dig for at bo depositummet op og på den måde dække dig selv ind.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@Finn

Tusind tak for hjælpen! - Det vil jeg prøve :-)

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)