Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekspert vejledning søges!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et problem som jeg gere vil have svar på.

Sagen er den at da jeg skulle have lavet min hjemmeside, valgte jeg at ansætte en til opgaven som skulle have 6500kr for at lave en fuldfærdig hjemmeside. (denne samtale havde vi på Skype

Hjemmesiden var dog langtid undervejs, og med en forsinkelse på 21 dage. Blev han omsider ''færdig'' med siden. Herefter fik jeg 7 dage til at gå hjemmesiden igennem for fejl og mangler. Jeg gik siden igennem, og fik mig noget af en overraskelse da jeg konstatered at siden var fyldt med fejl og mangler, jeg gjorde ham opmærksom på manglerne, de blev da også rettet. Men reserverings siden på hjemmesiden
gik fra at være utrolig overskuelig, til at være utrolig uoverskuelig, der var en "godkend" knap før der gjorde at man kunne reservere en kampagne på siden. Denne knap er nu væk, det hele er gjort utrolig kompliceret. Han kræver nu yderligere 3979,- for at færdiggøre hjemmesiden.

De samtaler jeg havde med ham på Skype, er desværre ikke tilgængelige længere, da den computer jeg skrev med ham fra er gået i stykker grundet oversvømmelse på kontoret, og jeg kan ikke fastholde ham i hans aftale. Men jeg mener at han har gjort det med vilje, for at få flere penge ud af mig. Altså at han først lavede reserverings siden dejlig nem og overskuelig, og efter jeg konstant brokkede mig over siden og at han på den 7. dag lavede siden om til at være utrolig kompliceret og uoverskuelig.

Jeg har tænkt mig at tilbageholde hans faktura, indtil han har givet mig det vi aftalte
men kan jeg gøre dette? For som sagt var aftalen via Skype på en computere som nu er gået i stykker, grundet skybrudet.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Umair Shahzad Mahmod

 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Umair.

Det er en uheldig situation for jer begge.

Er al korrespondance omkring jeres aftaler forsvundet fra din computer?

Hvis ja, så står du umiddelbart med en dårlig sag - især fordi din leverandør måske læser med her og derfor ved, at du intet kan bevise...

Jeg tror, at du er nødt til at forsøge at tale dig til rette med leverandøren, som formodentlig også har en interesse i, at sagen ender godt og ikke med en dårlig anmeldelse her eller på TrustPilot.dk.

Du er dog også nødt til at udvise respekt for, at din leverandør ikke gratis skal efterkomme alle dine ønsker til, hvordan eksempelvis reservationssiden skal ændres.

Det virker ikke sandsynligt, at din leverandør bevidst har gjort den dårlig for at presse penge ud af dig.

Det vil i hvert fald være en meget kortsigtet forretningsstrategi...

Mvh Troels.

Fra København K
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er al korrespondance omkring jeres aftaler forsvundet fra din computer?

[/quote]

Hej Troels.

Først og fremmest, tak for dit svar. Det er heldigvis lykkedes mig at redde meget af samtalen, den fylder 37 sider, som jeg nu har printet ud og lagt i en mappe, det i samtalen der ikke lykkedes mig at redde, er selve aftalen med de 6500kr for en fuldfærdig hjemmeside, men hvis man gå hele de 37 sider samtaler igennem kan læse sig frem til at jeg ligger op til at der er tale om en fuldfærdig hjemmeside det bekræfter han op til flere gange.

 

Troels Kjems:
Du er dog også nødt til at udvise respekt for, at din leverandør ikke gratis skal efterkomme alle dine ønsker til, hvordan eksempelvis reservationssiden skal ændres
[quote user="Troels Kjems"]

Jeg mener at jeg udvist fuldt respekt til min leverandør, han har ikke lavet en fuldfærdig hjemmeside og det er brud på det vi aftalte.

Eftersom det er lykkedes mig at gendanne det meste af Skype samtalerne, mener jeg selv at jeg har en stærk sag.

Men Troels hvad ville du selv have gjort i denne situation? Ville du betale 6500,- for en halvfærdig hjemmeside selvom aftalen var at hjemmeside skulle være 100% funktionelt? Og efterfølgende betale yderligere 3979,- fordi at din leverandør ikke magtede opgaven. 

 Med venlig hilsen
 Umair Shahzad Mahmood

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at man er enige om hvordan siden ska se ud og fungerer INDEN man påbegynder arbejdet.

Og at man er i dialog under arbejdet.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget der heder en "fuldfærdig hjemmeside til 6500kr" ... du har købt noget uden at have en klar aftale inden i gik igang, du var så ikke tilfreds og han har nu givet dig en omgang rettelser gratis og nu vil du have mere ... jeg kan sagtens forstå han vil have penge for sit arbejde. Det er stadig utroligt billigt ... hvis jeg var dig ville jeg betale ham de 3000kr og være glad til tak ! Hvis du gir dig til at slås om 3000kr vil det være et kæmpe spild af din tid, overspringshandling så det batter!

Drop det, og kom videre!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Der er ikke noget der heder en "fuldfærdig hjemmeside til 6500kr" ... du har købt noget uden at have en klar aftale inden i gik igang, du var så ikke tilfreds og han har nu givet dig en omgang rettelser gratis og nu vil du have mere ... jeg kan sagtens forstå han vil have penge for sit arbejde. Det er stadig utroligt billigt ... hvis jeg var dig ville jeg betale ham de 3000kr og være glad til tak ! Hvis du gir dig til at slås om 3000kr vil det være et kæmpe spild af din tid, overspringshandling så det batter!

Drop det, og kom videre!

Yes

Sørg for at have alting skrevet ned 100%, næste gang du laver en sådan aftale. Der er utroligt mange parametre, som jeg vil vædde på, I ikke har snakket igennem. Derfor vil noget, der for dig virker som en del af aftalen, sikkert for ham, virke som ekstra-funktionalitet, som han selvfølgelig skal have penge for.

6500 er meget meget få penge for et website

For at undgå dette problem  næste gang, kunne du måske bruge en 3part til at udforme en kravsspecifikation, så begge parter er fuldstændig enige om, hvad der bliver leveret.

Jeg har selv haft disse problemer med kunder tidligere og har taget konsekvensen af det: Jeg aftaler ikke længere en fast pris med kunden, medmindre, der ligger en meget klar kravsspecifikation bag. Og til en pris på fx. 6500, er der altså ikke penge til at bruge lang tid på at udvikle en sådan.

Så som Mikkel ganske rigtigt siger: Kom videre!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret enig med Mikkel, men man må så sige det der skal 2 til en tango  ... jeg vil mene det er begge parters pligt at søge for alt er aftalt, men nok mere webdesigneren/udbyderen pligt at sørge for at infomere kunden om hvad denne får, det er jo trods alt ham der er den professionelle part her host host

Så skylden ligger på begge sider men kom videre og betalt ham et beløb i begge er glade for!

/allan

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Umair Mahmood:
Men Troels hvad ville du selv have gjort i denne situation? Ville du betale 6500,- for en halvfærdig hjemmeside selvom aftalen var at hjemmeside skulle være 100% funktionelt? Og efterfølgende betale yderligere 3979,- fordi at din leverandør ikke magtede opgaven. 

Hej Umair.

Det er klart, at du står bedre rent juridisk, nu hvor du har en god del af aftalerne på skrift.

Hvad du bør gøre afhænger i mine øjne af, hvorvidt din leverandør er en klamphugger eller ej.

Hvis din leverandør har påtaget sig en opgave, som vedkommende ikke har magtet at levere pga. manglende kompetencer/erfaring, så vil jeg nok støtte dig i, at du ikke skal hoste op med flere penge.

Hvis din leverandør derimod kan sit kram, så mener jeg, at du er nødt til at forholde dig til, hvor lang tid leverandøren har brugt på din opgave.

I den forbindelse er du også nødt til at indregne, at leverandøren har brugt tid på 37 siders Skype korrespondance med dig. Dette timeforbrug er han på en eller anden måde nødt til skubbe videre til sine kunder.

For 6.500 kroner kan du godt forvente en færdig og fejlfri hjemmeside, men da en gennemsnitsprogrammør formodentlig opererer med en timepris på omkring 650 kroner i timen, så rækker de afsatte 10 timer kun i meget begrænset omfang til individuelle tilpasninger af kontaktformular, mm..

I mine øjne er det dog en fejl fra leverandørens side, at han ikke klart har gjort dig opmærksomhed på dette fra starten af (dette er måske en indikation på, at din leverandør ikke er superprofessionel...)

Mvh Troels.

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeres aftale er 6500 kr. + mons (går jeg ud fra) så skal du ikke betale 3979 kr. mere. Jeg vil mene at det bedste man kan gøre som leverandør, hvis projektet skrider, så må man snakke med kunden om det, og lave en nyt tilbud på ekstra arbejdet. Men det er jo kun hvis projektet skrider fra begge sider. Kunde og leverandør. Eks. hvis kunden ikke levere billeder, tekst mm til tiden. Eller hvis der er rettelser som ikke er aftalt.

Som professionel leverandør må man lave sit arbejde 100% i orden for den pris man give kunden i tilbudet.

Desværre for jer - kunder er der så stor forskel på hvad folk i min branche synes er 100% i orden at levere til kunder. Det irritere mig, da det ødelægger det for os som sætter en dyd i at lave opgaverne så godt som muligt.

Min mening/Råd:
Hvis jeg var dig (kunden) ville jeg give leverandøren en chance mere, uden merbetaling til at få lavet en website som køre 100% til de 6500 kr. Hvis leverandøren ikke kan levere, skal leverandøren jo heller ikke have betaling.

Thomas Kjær

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær uden nogen kravspec at forholde sig til. For så er 100% færdig jo et definitionsspørgsmål. I dit verdensbillede er 100% = et site færdigt med indhold og funktioner der alle gør det de skal. Mens at det kan, i hans verdensbillede, være en tom skald klar til at du fylder de ting i der skal være + nogle informationer i funktionerne så de virker som de skal. Det kan også være han sidder med en følelse af at du kræver og kræver, men at det ikke var en del af aftalen.

Nu ved jeg ikke hvilket site det er, hvor stort eller hvor småt, men jeg må give Mikkel, Rasmus og Allan ret. 6500 er peanuts for et komplet site.

Mit råd må være at tage en snak med ham og finde ud af hvor hunden ligger begravet - og så simpelthen blive enige om en løsning. Med eller uden merpris.

Held og lykke.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)