Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har fået stjålet vores tekst!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SousVideDK:
Hej alle,

Mit firma har startet webshoppen SousVide.dk, hvor vi sælger køkkenmaskinen SousVide Supreme.

Elgiganten synes det var smart, går vi ud fra, for nu sælger de den også. Og det er fair - vi er stadig billigere og bedre end dem :-)

MEN

De har stjålet tekst fra os! Det meste af vores egen-forfattede forsidetekst, har Elgiganten valg at stjæle og smide på deres egen side, under "Mere Info" om SousVide Supreme Demi.

Hvad gør jeg?

Jeg har ringet til direktøren i morges og han lovede at jeg ville blive kontaktet snart - men har intet hørt.

Så jeg ringede igen her for få min siden. Men han sagde blot igen at jeg skulle vente.

Men hvor længe skal jeg vente på at de fjerner det de ha stjålet? Ved godt at det ikke er meget tekst - men princippet i det!

Jeg sagde også til ham at vi ville sende et krav om betaling for uberettiget brug af vores tekst. Men han grinte blot hånligt og sagde at vi bare kunne træk den i retten.

Skal jeg finde mig i at de stjæler tekst fra vores side, at de ikke har slettet det selvom der er gået en hel dag og direktøren håner mig, når jeg nævner at vi vil gøre krav overfor dem?

Skal vi kaste os ud i det og stævne dem?
Eller bare håbe at de sletter det snart og så glemme alt om godtgørelse?



Det er en kedelig sag; jeg har selv været ude for det samme, dog inden for et lidt andet område. Det var Nordjyske medier, der nappede én af mine gastronomiartikler og bragte den krediteret en kendt kok.

Resultatet af det blev en kompensation på kroner 5.000 -- + at de fjernede teksten.
Ophavsretten er ret klar, og den er på din side. Jeg ved dog ikke, hvad der er af præcedens, og duplicate content-problematikken vil de fleste ikke-online folk, herunder jurister, nok have svært ved at forstå.
Er du medlem af en brancheforening? Måske de kan køre en evt. sag for dig?
Alt godt & pøj-pøj!
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

On another note, så ved jeg, at en god portion madbloggere er lidt trætte af jeres spamlignende links i diverse blogposts...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

SousVideDK:
Vi får måske snart nyt design. Og set i lyset af alt det her, får vi nok også kigget på vores tekster. Vi vil gerne have en SEO mand med ind over, så teksterne er 100% tilpasset.

Man kan godt rette sine debatindlæg herinde. Hvis jeg var dig ville jeg slette det indlæg der har en kopi fra dit site. Det gør ikke noget godt for din placering på Google - som nogen allerede har været inde på :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kasper:

On another note, så ved jeg, at en god portion madbloggere er lidt trætte af jeres spamlignende links i diverse blogposts...




Det er korrekt at min kammerat (medejer) havde en dum opfattelse af, hvordan man skriver kommentarer til blogs. Han skrev som om han var kunde hos os, fremfor bare at sige sandheden - at han var fra SousVide (og så med sit rigtige navn - dumt dumt dumt). Men han har rettet ind og undskyldt. Og det er clearet med de 2 blogejere.

Hvordan har det relevans til denne problematik her?

Tingene bør holdes adskilt - venligst!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SousVideDK:
Kasper:

On another note, så ved jeg, at en god portion madbloggere er lidt trætte af jeres spamlignende links i diverse blogposts...



Det er korrekt at min kammerat (medejer) havde en dum opfattelse af, hvordan man skriver kommentarer til blogs. Han skrev som om han var kunde hos os, fremfor bare at sige sandheden - at han var fra SousVide (og så med sit rigtige navn - dumt dumt dumt). Men han har rettet ind og undskyldt. Og det er clearet med de 2 blogejere.

Hvordan har det relevans til denne problematik her?

Tingene bør holdes adskilt - venligst!



Det var bare en venlig oplysning. Problemet har været heftigt diskuteret i diverse lukkede fora. Linket til denne sag: Ting, der skader business (spam og duplicate content)...

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har 100% ret. Spam skader business.

Jeg kender ikke til debat i lukkede fora. Men de steder jeg ved, at den medejer har skrevet, har jeg kontaktet og undskyldt overfor - og dialogen har været positiv.

Det gavner ikke vores firma, at links bliver spredt på blogs, på en måde der er til gene for andre.
Fra København N
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Min ven Kristian Holte er ekspert på området. Du kan få fat i ham her: http://www.klaradvokater.dk/Kristian-Holte.84.aspx

Prøv at give ham et ring til at starte med, og hør hvad han vil anbefale.

Mvh.

Thomas Rode

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan se at de nu har fjernet teksten og erstattet den med en anden. Det var dejligt :-)

Tilbage står jeg dog stadig og er frustreret over at et så stort firma, stjæler fra andre.
At man bruger copy/paste, fordi "Det går nok" er usmageligt. Det ville klæde dem at sige "Undskyld, vi har fejlet".

Men hovedsagen er at det nu er fjernet.

Vi er af en advokat blevet anbefalet at forlange betaling for den uberettigede brug - men det skal vi dog lige tygge lidt på.
Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni.

Jeg er intereseret i en forsejler og poserne,, er det noget du vil sælge så kontakt mig på 60703062 eller mail. tools4you2good@yahoo.dk

Mvh. Jan Sørensen.

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Jeg er intereseret i en forsejler og poserne,, er det noget du vil sælge så kontakt mig på 60703062 eller mail. tools4you2good@yahoo.dk

Mvh. Jan Sørensen

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)