Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr forretningsplan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny på siden, så bær lige over med mig ;) 

Hvad mener i at bagelbutik ville kunne sælge af bagels i døgnet? Det er ikke en bagelbutik jeg har i tankerne, men et koncept der minder om. Bare med andre råvarer. Jeg stiller mit spørgsmål fordi det er interessant i forhold til min forretningsplan

Jeg ved det næsten er umuligt at komme med et skøn da beliggenheden betyder alt, men lad os antage butikken ligger på en travl gågade eller en sidegade til strøget i København hvor der meget ofte kommer mennesker forbi. Den har fx åben fra 11-21 og i skal udelukkende skønne ud fra hvor mange "bagels" der kan sælges pr dag. 

Jeg ved udfaldet kan have forbehold for om der er en fast kundekreds, pris på varen og synligheden/skiltningen, indretningen mv. Lad os antage varen koster 59,- og mætter i samme grad som en pizza. 
Hvis nogen har et fornuftig skøn eller selv fra erfaring kan komme med et bud skal I ikke holde jer tilbage.

 

 

Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at skrive mit eget skøn ville være ca. 80 i døgnet. Det svarer til 7.27 bagels i timen, er dette for højt sat? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til Amino. :)

Jeg er ret sikker på at det ihvertfald vil være over 100 mht. beliggenheden og åbningstiden.

Men sådanne spørgsmål er altid en hjernevrider og så usikker. Det er afgørende ud fra en masse forskellige faktorer, langt flere ned du selv nævner her.
Det må du have med som betragting i forretningsplanen.

Med venlig hilsen
jonas Goth 

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå ud og spørg en masse bagere hvor meget brød de langer over disken i timen. Det vil give dig et meget bedre svar Smile

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der allerede er skrevet er der mange faktorer der spiller ind. Men med en plads på en travl gågade lyder et gennemsnit på 80 om dagen meget passende for mig (stadig taget helt ud af den blå luft).

Men der er også sæsonudsving, pris+kvalitet, konkurrence, kundegrundlag (f.eks. om der er meget erhverv i nærheden der måske køber til frokost eller om det kun forbipasserende), hvordan vejret er, osv osv. der vil spille ind.

Jeg ville også overveje åbningstiden. Nu skriver du at det ikke præcist er bagels, men f.eks. bagels vil jeg vurdere mere som et frokost (+/-) produkt, hvor det meste salg sker mellem 11-16. I weekender kunne jeg godt forestille mig et rimelig salg om aftenen, men en onsdag aften kl. 20 ville jeg ikke forvente det.

Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarerne! Har også overvejet at gå ind i nogle forskellige forretninger og høre hvad de langer over disken på en dag. Det virkede bare hurtigere og nemmere, hvis der var en som havde et kvalificeret bud :)

Det er ikke bagels men et slags wokkoncept - så planen er også at kunne holde åben om aftenen da det også er oplagt som en "aftenspise". 

Nogle der udover dette kender en hjemmeside hvor man kan tjekke kødpriser? Ved godt google er min ven, men en anbefaling fra en kødgrossist ville være at foretrække!

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes det lyder forholdsvist lavt sat i en travl gågade...til sammenligning så ejer min bror en tankstation i en by med omtrent 4-5000 indbyggerer (der er ingen gågade :-) og ikke den store gennemkørselstraffik....

Han sælger 50-200 franske hotdogs om dagen (til 25 kr og derover)...derudover 10-20 sandwich til 38 kr/stk. + rundstykker + slik + kager + + + +

Det handler også en del om hvordan du tiltrækker kunderne...er du gadesælger og kan give gratis smagsprøver, m.m. eller vil du have en butik på 3. sal uden skiltning...? Der er en verden til forskel. 

Held og lykke med det :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)