Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - hvad gør jeg forkert?!?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Coverlovers.dk Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg sælger golftilbehør og reklamerer på adwords. Jeg har 5 kampagner til henholdsvis de forskellige ting jeg sælger (golfbolde, handsker osv.) Under f.eks. golfbolde har jeg 9 annoncegrupper, hvor jeg har annoncer for nogle af de mest populære bolde. Problemet er at jeg kun har ca. 4 søgeord til hver boldtype - er det nok?

Grunden til at jeg spørger er at jeg hverken får særlig mange visninger, og næsten ingen klik på nogen af kampagnerne, hvad kan det skyldes? jeg har sat maks CPC til 3,5 kr. (kan det have indflydelse?).

Jeg kan også se at når mine annoncer bliver vist har de en ekstrem dårlig gennemsnitlig position (mellem 5 og 17) - er der nogen generelle fejl der er skyld i det?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ret frustreret over at ingen klikker på min annoncer, så de kommer ind på min hjemmeside.

På forhånd mange tak for hjælpen

Anders Pedersen

Cravers.dk

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker meget naturligt, at der er ret få søgninger efter "<mærke> golfbolde". Uden at kende branchen vil jeg gå ud fra, at de fleste hobbyspillere slet og ret søger efter "golfbolde". Det sagt er det helt fint at have mærkerne med, da de sandsynligvis konverterer godt, når der endelig bliver søgt.

Dårlige annonceplaceringer kan skyldes et hav af ting, ikke mindst en for lav klikpris. Med en max-CPC på 3,50 vil du dog nok med fordel kunne arbejde på at hæve din CTR frem for bare at sætte prisen op.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøv at tjekke dine kvalitetsresultater og send dem ind. 

Det kan meget vel være dem, som den er gal med. 

Dette hænger sammen med hvad Jakob siger ovenfor. 

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Coverlovers.dk Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke den hurtigste knallert på havnen hvad udtryk og sådan i forbindelse med adwords betyder, så jeg tillader mig at være så dum at spørge om hvad kvalitetsresultater er? ;-)

Jeg er heller ikke klar over hvordan man hæver ens CTR?

På forhånd mange tak for svarene - også dem jeg har fået nu! Det er dejligt at folk er så hjælpsomme!

Anders Pedersen

Cravers.dk

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kvalitetsresultatet, der ligger inden for intervallet 0-10, er en mere eller mindre arbitrær bedømmelse af søgeordets relevans. Du kan se kvalitetsresultatet for de enkelte søgeord i kolonnen "Kval.res.".

Hvis ikke du kan se kolonnen, skal du vælge Kolonner -> Tilpas kolonner og hakke af i Kval.res.

CTR er klik pr. visning. Jo oftere din annonce bliver klikket på i forhold til antal visninger, des højere bliver din CTR.

Et par tips til at hæve CTR:

- skriv mere specifikke og relevante annoncetekster. I dit tilfælde: skriv "Billige <mærke> golfbolde" i overskriften i stedet for bare "Golfbolde"
- fjern meget generelle søgeord, der har lav CTR. Det kunne være søgeordet "golf", hvis du har det på nuværende tidspunkt

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Dit max. bud lyder højt - Hvis du ender med at betale 3,50 pr. klik, så skal du enten havde et meget højt dækningsbidrag eller en meget høj konverteringsrate for, at din forretning løber rundt.

Jeg er enig med Jakob og Andreas i deres betragtninger om behovet for at fokusere på kvalitetsresultatet og CTR (disse ting hænger i øvrigt tæt sammen).

Hvis du vil vide lidt mere om, hvordan kvalitetsresultatet beregnes og hvor det bør ligge, så kan du læse mit indlæg omkring AdWords kvalitetsresultat.

Hvis du hidtil selv har stået for alt omkring din AdWords konto, så er du sikkert også ramt af en af disse AdWords begynderfejl.

Mvh Troels.



Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Pedersen:
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ret frustreret over at ingen klikker på min annoncer, så de kommer ind på min hjemmeside.

Giv mig et kald søndag eller mandag og jeg skal gerne gennemgå din konto og forklare dig hvad som eventuelt går galt UB.

Johannes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)