Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af kursusvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg søger feedback på min idé, der omhandler opstart af en kursusvirksomhed.

Jeg vil tilbyde undervisning inden for web-udvikling, med fokus på html, css, javascript, php, mysql, jquery, asp, etc. Hvert kursus omhandler et af emnerne, og vil typisk sammenlagt vare en 20-21-22 timer - det hele afsluttes med en eksamen og hvis den bestås, bliver man certificeret efter en af de standarder der findes. Der er ikke tale om en decideret uddannelse, men man bliver bestemt i stand til at arbejde professionelt med en af ovennævnte web-teknologier. Der er ikke tale om online undervisning, men derimod undervisning hvor man møder fysisk op på en adresse og modtager undervisningen. Undervisningen vil primært ligge om aftenen og være opdelt i moduler, og der behøves ingen forudgående kendskab til teknologierne for at kunne deltage.

Et af områderne dette produkt adskiller sig på fra andre på, er prisen - der typisk vil være betydeligt lavere end hvad der i dag udbydes på markedet.

Jeg er i færd med at lave en forretningsplan - hvad der dertil hører og er kommet forholdsvist langt i forhold til samarbejdspartnere, men vil alligevel gerne have lidt  feedback på idéen.

Håber på positiv respons.

På forhånd tak.

Lars

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Hvis du gør det ordentlig og hjælper folk godt i gang, så de får en brugbar introduktion til teknologierne, har mulighed for at stille spørgsmål og få svar på irreterende små ting, som kan virke fuldstændig uløselige og lige kræver et semikolon det rette sted og den der type problemstillinger, så tror jeg på at du kan få en række deltagere til kurset.

Jeg programmerer ikke i dag, men da jeg startede med det for mange år siden var fora som f.eks. eksperten en god hjælp, men jeg fortstod ikke altid svarene. En underviser der stod foran mig ville have været 1000 gange bedre dengang.

Hvor meget ville jeg have betalt? Well, hvis du laver et godt og skarpt oplæg, der skarpt leverer værdien af deltagelsen, så kunne det godt være at min frustration - dengang - ville gjort at jeg ville betale 1.000 plus/minus. Tror umiddelbart at mange af de deltagere du ville kunne få, alternativt ville overveje AOF og lignende.

Der er klart et behov, vil jeg mene, men om købergruppen er klar til at betale, hvor meget osv har jeg svært ved at mavefornemme. Held og lykke med det - der er mange kandidater :-)

Steen

Fra Randers
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen,

Tak for din fine feedback, den kan jeg bestemt bruge til noget :)

Lars

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tror der er to målgrupper : De studerende uden ret mange penge men stor interesse, og så dem som prof har brug for den viden du kan tilbyde.

Første målgruppe vil se meget på prisen, den anden målgruppe kan der være bedre økonomiske muligheder i. Den første gruppe tror jeg ikke vil/kan betale mere end 1000 kr for ca 20 timer. Den anden gruppe kan måske betale 5 -10.000 for ca 20 timer med et spændende setup.

Hvis du skulle få lyst til at arbejde med prof gruppen og et spændende setup, så vil jeg gerne hjælpe som "kursussted" jeg har nogle lavsæson perioder hvor jeg kigger efter muligheder som kursussted.

Jeg kan tilbyde lokaler og ophold i en spændende italiensk middelalderby evt med undervisning i et historisk slot.

Prof gruppen vil ofte se på de "eksterne" omgivelser, det er lidt "frøns" til medarbejdere, som er fuldt fradragsberettiget.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)