Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokater og franchisekoncepter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, allesammen

 
Jeg har i godt stykke tid arbejdet med mit eget marketingsfirma nu, og har nu fået skræddersyet hele konceptet så det nu er et franchisegjort koncept. Mit spørgsmål er: skal jeg sende konceptet ind til min advokat for at gennemse om det er godt nok inden han udformer en franchisekontrakt eller er det godt nok at bede ham om at udforme en franchisekontrakt. Selvfølgelig skal han sættes ind i det uanset hvad. men spørgsmålet er mest om det skal GODKENDES på en eller anden facon
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Refocus.

>Skal det godkendes?
Kun af dig selv, vil jeg sige...
De dygtige advokater fortæller dig ikke om konceptet bliver en succes. Jeg siger ikke at advokaten ikke fortæller sandheden, men de fortæller ikke en kunde: "Nej, vi vil ikke hjælpe - Dette er dømt til at gå galt". Det er Refocus der ved at dette koncept holder! Men advokaten er en uvurderlig hjælp til at finde små fladgrupper og andre ting, der i længden kan blive dyrt for Jer.
 
Så send konceptet til advokaten og gå på med krum hals! Så starter processen med at I skal definere "alt" i konceptet, hvilke forpligtelser Refocus har og hvilke franchisetager har, samt misligholdelser osv. Hvis I selv vil ind og gøre det, jamen så er der her en lille skitse for hvilke forhold man skal tænke over i en sådan kontrakt: http://www.virk.dk/upload/files/virkstart/vaerktoej/franchiseaftale.doc
 
Vh. Morten

Projektleder hos webbureauet Siege

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et franchise koncept skal i princippet ikke godkendes. Dansk franchiseforening gennemfører dog en certificering af koncepter inden de optager virksomhederne som a-medlemmer. Denne certificering sikrer at virksomhederne overholder og efterlever de franchiseetiske regler (se dansk franchiseforenings hjemmeside)

Dansk ret indeholder ikke specifikke regler som regulerer franchiseing.
 
Det e dog en rigtig god ide at få erfarne øjne på et koncept inden der forsøges en udrulning. Der er mange falgrupper og det er vigtigt, for at få franchisetagere at rettigheder, betalinger pg pligter hænger rigtigt sammen.
 
Mange hilsner
 
Bo Zoffmann
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)