Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent? HJÆLP!!!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

 

Jeg har siddet og søgt på hjemmesiden men har svært ved at finde ud af hvad jeg helt præcis skal gøre.

 

Min kære svigermor og mig har udviklet en idé, men vi har behov for hjælp ved et medicinal firma som kan udvikle det.

 

Der er ingen tvivl om at dette er noget som kan ændre livet for mange mennesker på verdensplan, vi har tjekket og idéen er ikke blevet lavet.

 

Hvad skal vi gøre inden vi kontakter sådan et firma?

 

Nogen som har en idé til hvilket firma der skal kontaktes?

 

Jeg vil meget gerne have noget hjælp til dette, så jeg ser frem til at høre jeres råd.

 

 

Med Venlig Hilsen

 

Rasmus Mørch

Mørch

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle råd:
Du skal sørge for at få indleveret en patentansøgning. Dette koster, evt kan det ske i samarbejde med medicinalfirmaet.

Du skal ikke offentliggøre ideen.

Du skal når ansøgning er indleveret sørge for at få en hemmeligholdelsesaftale med medicinalfirmaet inden I går i videre dialog.

Du skal  vurdere hvordan I vil honoreres, ved en engangsbetaling eller ved en løbende roayltybetaling.

jeg kan ikke hjælpe dig med hvor du skal gå hen med ideen, men det skal du jo også passe på med at offentliggøre...se ovenfor.

mvh Jon

 

 

 

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit bedste bud er at du laver en beskrivelse og laver et oplæg til tekinno.

Det er teknologisk institut der står for det. www.teknologisk.dk

De kan hjælpe dig med vurdering og nyhedsundersøgelse, alternativt skal du forbi diverse vækstfonde feks seedcapital.
Jeg har selv erfaringer med begge to. Min første ansøgning røg forbi teknologisk, det viste sig at mit koncept var over 25 år gammelt, og dog stadig ikke i praktisk anvendelse. Så du kan ikke vide dig sikker blot fordi det ikke findes. En anden ting at bemærke er at nyhedshøjde også vurderes udfra "fiktion", feks kan man ikke patentere bredt hvis noget har været med i en film eller ligende. Den lille åndedræts ting James Bond bruger i en af filmene er et godt eksempel, den kan ikke patenteres bredt mere, du skal beskrive den nøjagtige virkemåde. Bemærk dog at det modsatte jo så også er sandt, du kan sagtens patentere noget som slet ikke kan lade sig gøre endnu, hvis du kan beskrive den virkemåde det har.
Mit andet projekt var forbi seedcapital, som hjalp mig med nyhedsunderesøgelsen. Denne var positiv, men seed var ikke interesseret i at gå videre med ideen, så nu ligger den inde hos teknologisk og skulle gerne blive til et regulært patent. Så er det bare hvem der vil realisere den.

Så fat mod og gå i kødet på dem, lad dig ikke slå ud af at det kan gå lidt langsomt, og virke ret trægt. Held og lykke..


Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lige kommentere IP siden først

 

Det er i sig selv ikke voldsomt kompliceret at indlevere en Patent ansøgning men normalt er det stærkt tilrådeligt at have en til at skrive ansøgningen og da vi snakker om medicinal sektoren hvor netop IP har en voldsom vægt er det meget vigtigt at få startet på det rigtige ben, hvilket heldigvis ikke nødvendigvis er det dyreste !

 

Nu er jeg selvfølgelig farvet af at være i den branche men jeg vil sige at starte med at lave en egentlig IP strategi er skridt nummer ét, Det giver altså også en meget seriøs atitude når du skal ud og kontakte medicinal virksomheder jeg vil gå så langt som til at sige at så har du overhovedet noget at komme med.

 

Der er mange gode firmaer der kan skrive ansøgningen for dig og der er et par stykker der kan hjælpe med strategi (mit eget firma er et af dem)

 

Held og lykke med det

 

nijunge.com

 

  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)