Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal butikken ligge ..??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte en slikbutik op, alt er næsten klar men hvor skal butikken ligge.??

Skal man satse i en lille by, eller ? 
Nogle der har nogle erfaringer eller er i branchen som ku komme med ide'er til det, hvad skal man have i overvejelsen.?? Idea

Send evt post, hvis der er noget.
Tak på forhånd.
M-service's

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal regne på dit kundegrundlag inden du overhovedet overvejer at starte en slikbutik op.

Derefter skal du regne på dit forventede gennemsnitlige salg pr. kunde og se om det virker realistisk i det hele taget at få det antal kunder gennem butikken pr. dag til at det overhovedet kan løbe rundt.

Hvor mange % af de folk der går forbi din butik vil gå videre uden at gå derind? Hvis vi sætter det til 95% skal du have 100 forbi for at få 5 kunder indenfor i butikken, hvis de fem kunder så køber hver for 50 kroner (nok højt sat) har du en indtægt på 250 kroner inkl moms (dvs 200 ekskl. moms)

Hvis du har åbent i 10 timer om dagen, skal du altså have 1000 kunder gående forbi din butik for at sælge til de 50 af dem, for i alt 2000+moms.

Vil det kunne løbe rundt for dig med de udgifter du vil have til husleje+strøm+varelager+løn osv? Husk på at du næppe kan drive en fysisk butik helt alene, medmindre du aldrig skal have fri, har et sygt barn eller selv endda er syg...

Og så er der jo sandsynligvis enorme sæsonudsving på sådan en butik..

Jeg vil tro at en regulær slikbutik kun kan løbe rundt på gågaden i en større by da det er min forventning af at 95% af alle køb i en slikbutik er impulskøb hvor man lige kom forbi og var lækkersulten..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt sikker, men tror du skal have fat i House of Candy...

De kan måske hjælpe dig

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

M-services:
alt er næsten klar men hvor skal butikken ligge.??

Indifferent

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal vælge beliggenhed, så tror jeg det er vigtigt du placere butikken tæt på en skole eller lig.n. Her hvor jeg bor, der er godt nok mange steder man kan købe slik osv, men der er åbnet en slik butik tæt på en skole, og i frikvaterne, så der altså knald på har jeg bemærket ..

Nu har jeg ikke forstand på det, så det vare mere et forslag :D

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil placere den i en gågade i en mellemstor by og et sted hvor mange unge mennesker kommer forbi.

Så vil jeg lave salg ud til gaden og cafe miljø + Is salg for at få salg de varme dage. 

Good luck

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ved siden af en biograf f.eks

Fra Copenhagen
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, nu beskriver du ikke konceptet af din slikbutik, men jeg vil anbefale at kigge på CandyDoc (http://www.candydoc.com/), som er et koncept jeg har set i både Barcelona, Wien og andre storbyer. Det er stilet, sjovt og godt branded også er det ikke helt så vigtigt hvor det ligger hen. Men jeg ved at CandyDoc mener det hjælper at ligge i nærheden af fx en skole, en biograf eller en større indkøbsgade.

Som du kan se er CandyDocs slikbutik lækker indrettet og han kan tjene extra på det specielle koncept med skil i pilleglas med sjove overskrifter. Jeg tror at det vil være en god ide at udarbejde et godt og anderledes koncept til din butik.

Vi arbejder med indretning af cafeer og butikker og synes det kunne være meget spændende at komme med i processen omkring de fysiske rammer af din butik.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis det har interesse. Vi glæder os til at høre mere fra dig og vil følge projektet!

Michaela & Nanna

mos@makingofspace

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)