Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan styrer I jeres indtægter??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har netop startet virksomhed i april i år og skal have indberettet moms nu her for første gang - inden 17 aug. 2011.

Jeg har min private konto samt en erhvers konto, således alt hvad der vedrører firmaet bliver holdt for sig selv.

De fakturaer jeg har sendt ud indeholder både dagspriser samt kilometerregnskab, hvilket jeg har en bogholder/revisor til at holde styr på. Der skal indberettes moms/skat osv. og det gør bogholderen/revisoren også.

Det primære spørgsmål er om I "bare" trækker nogle af pengene over på Jeres private konto, inden der er betalt moms og skat ?

Hvordan gør I ?  - eller hvad er mest rigtigt ?

Mvh. Pernille

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Jeg har med stor fordel altid gjort det, at jeg har en separat konto til momspenge. Når mine fakturaer er blevet betalt har jeg løbende overført penge til denne konto, så der altid er til momsen. Mht. B-skat har jeg ingen speciel konto til det, men bruger bare kassekreditten/firmakontoen.

Michael

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

når jeg sidst på måneden skal hæve min løn, tager jeg alle betalte fakturaer og trækker momsen over på en anden konto til det+ tager jeg 1/3 af bruttobeløbet og sætter over til momsen som er til am bidrag og b-skat

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ppeder:

Det primære spørgsmål er om I "bare" trækker nogle af pengene over på Jeres private konto, inden der er betalt moms og skat ?

Hvordan gør I ?  - eller hvad er mest rigtigt ?

Hej Pernille,

Som jeg læser dit spørgsmål, så er du ikke i tvivl, om man kan spare op til moms og skat, men derimod i tvivl, om du uden problemer bare kan overføre penge til din privatkonto.

Svaret er JA. Du behøver ikke at vente på, at der er betalt moms og skat af pengene.

Der er ingen begrænsninger i, hvor mange penge du må trække over på din privatkonto, og hvis du mangler penge på erhvervskontoen, har du også mulighed for at flytte pengene tilbage på kontoen igen. Det betyder ikke noget, hvilken konto dine penge står på.

Men som de andre nævner i tråden, så vil det selvfølgelig være en god idé at spare op til både moms og skat, således du ikke lige pludselig kommer i problemer med betalingen.

 

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar og forslag alle sammen :) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)