Hej alle sammen Jeg har netop startet virksomhed i april i år og skal have indberettet moms nu her for første gang - inden 17 aug. 2011. Jeg har min private konto samt en erhvers konto, således alt hvad der vedrører firmaet bliver holdt for sig selv. De fakturaer jeg har sendt ud indeholder både dagspriser samt kilometerregnskab, hvilket jeg har en bogholder/revisor til at holde styr på. Der skal indberettes moms/skat osv. og det gør bogholderen/revisoren også. Det primære spørgsmål er om I "bare" trækker nogle af pengene over på Jeres private konto, inden der er betalt moms og skat ? Hvordan gør I ? - eller hvad er mest rigtigt ? Mvh. Pernille |
Hej Pernille
Jeg har med stor fordel altid gjort det, at jeg har en separat konto til momspenge. Når mine fakturaer er blevet betalt har jeg løbende overført penge til denne konto, så der altid er til momsen. Mht. B-skat har jeg ingen speciel konto til det, men bruger bare kassekreditten/firmakontoen.
Michael