Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af gårdcafe

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at starte en gårdcafe, med fokus på turister i området. Dog er der udfordringer i form af planlovgivning ( som jeg ikke pt ikke ved, om det har nogen betydning for min lille biks)  Men min største  udfordring er jeg ikke ved hvor meget folk i denne tid bruger penge på sådanne ydelser ? -

 

Er der nogen steder hvor jeg kan finde sådanne oplysninger ?   Og er der nogen herinde der har erfaringer med turisme og deres efterspørgelse ?  Det er jo ikke charterrejser, camping ferie osv, men mere bed and breakfast, samt div cafe ydelser i løbet af dagen.  Ville naturfolket bruge penge på sådanne noget- eller pakker de hellere taskerne godt op og traver derudaf. jeg skal tilføje at der IKKE er tale om grill / restaurant, men kun salg af kaffe, te, is , kage, brød osv.

konstruktive svar modtages med glæde :-)

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha den er jo svær, da du hverken fortæller helt præcist hvad du vil og det geografiske område du vil lave din café. Du snakker om at lave en café, som er mere end B&B - der er jo virkelig stor forskel på disse to ting. Hvis du vil have mere præcise svar, så kom endelig med flere oplysninger omkring din drøm - tror ikke der er nogen der vil tage den :)

Men jeg vil da prøve og hjælpe dig, udfra det du har skrevet. 

Mht planlovgivning, så burde der ikke være nogen problemer i at lave en café, men du skal godkendes af de forskellige myndigheder, når du skal sælge madvarer. Men tag fat i din kommune og bed om et møde, når du ved mere præcist hvad du gerne vil.

I øjeblikket bruger turister ikke så mange penge som tidligere, hvilket er forståeligt med krisen. Du kunne prøve at lave noget, som både er til turisterne men også til de lokale, for derved at få en mere stabil indkomst.

Du skriver lidt omkring "naturfolket" - så hvis du bor i et område, som er kendt for sin natur og du har kendskab til området, så kan du jo lave forskellige ture i område, hvor du evt tager med. Desuden kan du prøve, at finde et område som du synes er spændende og hold dig til det, så du ikke bare bliver en almindelig café. 

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, jeg sidder jo her med alle mine ideer og billeder i hovedet når jeg skriver, havde ikke lige tænkt over at andre jo ikke ved hvad jeg tænker på ... hehe Geeked jeg er helt på det rene med at jeg skal have et næringsbevis. så den del er på plads.

Det er et natur skønt område og jeg har fundet "gården" hvor cafeen samt bed and breakfast skal være. Jeg har også mulighed for at leje stedet.  Der er massere af turister i form af : cykel turister, kano sejlere samt andre natur elskere. Jeg har været på ture i området massere af gange, men jeg har jo ikke behov for at droppe ind på en gård cafe i og med jeg selv bor i området- derfor vil det nok ikke tiltrække de lokale som i øvrigt er landmænd/koner . Området kunne dog tiltrække lokale på feks gammeldavs is om sommeren, men det ville nok også være det eneste, da landmænd jo ofte er selvforsynede med saft , marmelade, honning osv, hvilket også vil være noget af det jeg sælger i min gårdbutik.

 

men stedet ligger tilbagetrukket fra vejen, direkte ned til en stor å hvor der er massere af kano aktivitet gennem hele året ( på nær de hårde vinter mdr)

Der vil komme tema dage for turister skoler m.v omkring det kulturelle i området- ( der er massere af historie, dysser, broncealder, jernalder osv)  herudover ville jeg kunne tilbyde hestevogns ture ud i det fri.  Stedet kommer også til at kunne benyttes frit- forstået på den måde at jeg sætter grille op så turisterne selv kan grille deres medbragte mad- men evt kan de købe grillpakker og salat samt hjemmebagt brød af mig- øvrig salg vil være kaffe , te ,kakao, sodavand slik is, frugt, smørrebrød og sandwich.  Jeg  har også pladser man kan leje så der kan sættes telte op.

Egentlig ville jeg gerne skabe rammerne for et natursted, hvor alle er velkomne uanset om de køber noget eller ej.  Mine salgsting laver jeg selv ( så vidt det lader sig gøre) og sælges for en "billig" pris, jeg har ikke i tankerne at skulle skabe en "millionforretning" - mere en forretning som giver mig glæde, da det vil blive en livsstil for mig.

 

Der findes ingen steder på den strækning som tilbyder alt dette.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du beskriver det så godt, så bliver man helt varm på ideen - især fordi du har så godt kendskab til området. Jeg ved dog ikke om turister vil bruge det, men vil da tro at folk hellere vil bo hos en som kender området og som kan fortælle nogen gode historier - samt give tips, derved gøre oplevelsen mere naturtro.

Jeg synes du skal komme ud i området, spørge turisterne om de ville benytte sig af sådan et sted. Hvis du kan gøre det til noget ganske særligt, så er det at kæmpe for det og gøre det til noget unikt.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Taaak kennM, det varmer mit unge hjerte du syntes om ideen. Jeg har flere små guldkorn i ærmet, derfor tror jeg også selv jeg har et godt udgangspunkt... Frygten er ikke om der kommer turister til stedet, mere om de er villige til bruge lidt penge , så jeg kan få det til at løbe rundt.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi arbejder med indretning af cafeer og lign og synes det kunne være meget spændende at komme med i processen omkring de fysiske rammer af det sted du beskriver. Vi har lavet og renoveret cafeer hvor omsætningen er steget fordi folk føler sig velkomne, bliver længere og kommer oftere og anbefaler stedet videre.

Kender du www.horesta.dk og måske er der andre turistforeninger i området eller VisitDenmark der kan give dig lidt vejledning omkring branchen.

Du er velkommen til at kontakte os til uforpligtende sparring, hvis det har interesse. Vi glæder os til at høre mere fra dig og vil følge projektet!

Michaela & Nanna

mos@makingofspace

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)