Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fast food restaurant, netcafe og cafe !!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
 
Hej
 
Jeg er ung mand på 24år, jeg har en del erfaring fra netcafe og restaurations branchen og er derfor gået igang med et nyt projekt ind for netop det i Århus. Jeg vil godt høre hvad i syns om det.
 
Jeg har fået en lokale på 650 m2 til 155.000kr i leje pr. måned i Århus midtby, med en rigtig god placering og med flere tusind daglig forbigående. Lokalet deler jeg op 250 m2 til fastfood restaurant , 100 m2 til netcafe og 30 m2 til cafe.
 
 
Fastfood restaurant på 250 m2 med ca. 100 siddepladser:
 
Restauranten vil ligne en fastfood restaurant fra Tyskland der har meget succes og vil være noget nyt i Århus, jeg har fået lavet nogle tests hvor folk har smagt maden og har ud fra det fået nogle gode tilbagemeldinger, hvor folk har været meget vilde med det, men os generalt når jeg har snakket med folk om ideen har de kunnet se mulighederne. Eksempel på indtjenings muligheder: en gennemsnitlig stor menu vil koste mig 15 kr at lave, jeg vil sælge den for 45 kr. (det vil være billiger end konkurrenterne omkring mig) så gennemsnit indtjening pr. menu vil være på 30 kr . Med den gode placering hvor der hele tiden går folk forbi og ud fra hvor mange kunder de andre konkurrenter har i timen. Regnes der med at der vil blive solgt gennemsnitlig MINDST 100 menuer i timen mellem kl. 12.00 til 21.00, jeg vil holde åbent fra 10.00 til 00.00 i hverdagene og 10.00 til 06.00 i weekender, for at lave en sikker regning siger jeg der gennemsnitlig bliver solgt 100 menuer i timen fra 12.00 til 21.00 hvor jeg gennemsnitlig tjener 30kr. pr menu. Eksempel 
30kr. x 100menuer x 9 timer=  27.000 Kr. pr dag
 
27.000 x 30 = 810.000Kr. Pr. måned  
 
Udgifter pr måned:
 
Leje- 155.00 kr
El- 20.000 kr.
Medarbejder - 150.000 kr.
Div. 25.000 kr.
Udgifter ialt 350.000kr. - 810.000 kr.= 460.000 kr.  
 
460.000kr. x 0.80 moms = 360.000 kr indtjening pr. måned på Fast food restaurant
 
Netcafe på 100 m2 :
 
Netcafeen bliver en meget moderne netcafe, med ca. 25 computer med de nyeste spil på, henvender sig for det meste til unge . Jeg har lavet en undersøgelse, hvor jeg har spurgt de unge om ideen, mange af de unge var meget glad for ideen og kan ikke vente til jeg er igang , og ud fra min erfaring med tidligere netcafeer, regner med at det vil køre godt pga. konceptet og netcafeens beliggenhed. Time prisen vil ligge på 20kr. pr. time så jeg vil være den billigeste på markedet og med det nyeste ind for netcafeer. Eksempel på indtjening 15 computer er gennemsnitlig lejet ud i i 8 timer dagen
20kr. x 15 comp. x 8 timer= 2.400kr. indtjening pr. dag
 
2.400 kr. x 30 dage = 72.000kr. indtjening pr. måned på udlejning af computer, derudover vil der være indtjening på kiosk vare
Udgifter pr. måned :
 
Internet- 2000 kr.
Strøm- 5000 kr.
 
Afbetaling på computer- 10.000 kr.
 
medarbejder- 20.000 kr
 
div. 5000 kr.
 
Udgifter 42.000 kr. - 72.000kr. = 30.000 kr.
 
30.000 x 0.80 moms = 24.000 kr. indtjening pr. måned på netcafeen
 
 
 
Cafe på 300 m2:
 
Der vil blive satset meget på indretning af cafeen, så den skiller sig ud fra de andre cafeer i byen, den vil komme til at ligne en af disse http://www.beinteriordecorator.com/restaurant-interior/interior-design-nisha-bar-lounge-by-pascal-arquitectos/attachment/pictures-and-overall-atmosphere-in-nisha-bar-lounge/ eller  http://www.google.dk/imgres?q=restaurant+sofa&um=1&hl=da&rlz=1R2RNRN_daDK433&biw=1024&bih=317&tbm=isch&tbnid=lfiyiCb77MXsTM:&imgrefurl=http://www.englishforum.ch/entertainment-dining/18503-zurich-vertigo-restaurant-niederdorf.html&docid=34SeqJpgRb6f8M&w=450&h=300&ei=0j1ATvaVFcrGswa0h7UC&zoom=1&iact=rc&dur=10&page=2&tbnh=105&tbnw=147&start=9&ndsp=10&ved=1t:429,r:7,s:9&tx=64&ty=110 . Den ,vil Bl.a med andre møbler i. Cafeen vil også indholde poolborde, air-hockey, bordfodbold osv.  
Jeg har ikke fået lavet indtjenings plan over cafeen endnu, men har ud fra en tidligere cafe ejer med meget erfaring fra branchen fået at vide at der er gode muligheder. Og da lejen bliver betalt af Fast food restauranten bliver udgifterne til drift ikke så store. Så der er gode indtjenings muligheder.
 
Etablerings omkostninger
 
Fastfood restaurant: 500.000 kr.det dækker køb af udstyr, indretning og møbler
 
Netcafe: 200.000 kr. dækker indretning og udstyr, computerne bliver leaset.
 
Cafe: mellem 500.000 kr. og 700.000 kr. dækker indretning og køb af udstyr. 
 
ialt ca. mellem 1.2 mio. og 1.4 mio.
 
Håber på at få nogle tilbagemeldinger om hvad i syns, der er måske også mulighed for at bliver partner da jeg ikke er helt sikker på min nuværende partner, men i kan altid skrive privat hvis der er interesse.
 
 
 
 
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skimmede det lige og ligner du har en fornuftig forretning i sigte. Jeg vil dog anbefale dig at lave udregningerne lidt mere specifikke da man kan blive overrasket.

Jeg brugte ikke så lang tid på det men jeg synes dine udgifter til medarbejdere virker meget lavt sat medmindre at du selv vil drive det hele...dvs. at du arbejder næsten hele tiden (110 timer om ugen har du åbent ca).

Hvis du selv lægger 60 timer i det om ugen (+ rengøring, mv. regnskab mv.) skal du stadig finde 50 timer om ugen i medarbejdere. Hvis de skal stå der om aftenen/natten skal der stå 2 hvis de er under 18 år...og dermed stiger lønudgifterne.

Jeg vil mere tro at man skal regne med minimum det dobbelte til løn til medarbejdere + feriepenge, kurser i håndtering af fødevarer og alt det der.

Dbh, Tobias

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Tak for dit indlæg, jeg har et mere præcis udregning liggende, den på Amino er der så man lige sådan ca. ved hvad jeg mener

Angående medarbejder så ansætter jeg 5-6 medarbejder under 18 år mellem kl. 10.00 til 22.00 de perioder hvor der er travlt vil der være 6 medarbejder og når der ikke er så travlt vil der være 3 medarbejder, gennemsnitlig vil det svare til  5 medarbejder i timen som jeg betaler 60 kr. timen for eksempel:                    

5 medarbejder x 60 kr. x 12 timer = 3.600kr.  

3.600 kr. x 30 dage = 108.000 kr. til medarbejder under 18 år i 30 dage fra kl. 10.00 til 22.00

mellem 22.00 og 00.00 , betaler jeg 3 medarbejder over 18år 110kr. timen til at arbejde, det svare til 60 timer om måneden så  

60 timer x 3 medarbejder x 110 kr. = 19800 kr.

plus fredag og lørdag hvor jeg lukker kl. 06.00 det svare til 48 timers nattearbejde om måneden der ansætter jeg 3 medarbejder til 130kr timen så

3 medarbejder x 130 kr. x 48 timer = 18720 kr.

108.000 kr. + 19.800kr. +18.720 kr .= 146.520 kr. til medarbejder 

 

 

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil også sige at du skal have efterkalkuleret dine anslået lønudgifter. Spørger du en arbejdsgiver vil han/hun sikkert fortælle dig at lønudgifter er den største udgift af alle udgifter i en forretning.

Hvad med feriepenge, pensioner, forsikring på lønmodtager + alt det løse ?

Du skal som minimum regne med 35% oveni lønnen til dækning af ovenstående.

Jeg tror også du skal have kigget lidt på din lønafregning. Natarbejde til 130,-/timen, og så i danmarks 2. største by. Jeg tror du får svært ved at beholde dina ansatte til den løn.

Frank

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Kan se på planen jeg har med de pæcise udgifter, at der er blevet sat 250.000kr til lønudgifter, de tal jeg har lagt ud på amino var ca. tal, så der er styr på det.

Selv med 35% oveni i 150.000kr. vil der være 47.500kr. i overskud til uforventet lønudgifter.

Angående medabejder til 130 kr. om natten, så er medarbejderne helt med på det, men vi må se om det holder i længden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du snakket med teknisk forvaltning i århus kommune om det her. Du skal sikkert have nogle tilladelser. 

Hvad er dit estimeret investering for indretning, når du medregner den tid det tager at etablerer udstyr, personale, alt det du ikke har tænkt på osv.? Du skal jo regne med, at du stadigvæk skal betale husleje i den tid der bygges. 

Hvad er dit promoveringbudget? Folk kommer ikke rendende af sig selv.

Du skal også regne med, at du ikke kommer til at føre max kapacitet fra starten. Hvad er dit budget for tab ved opstart? 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også stor erfaring på det område og har ejet 3 restauranter i Århus. 

Der er MANGE flere aspekter end det du lige nævner her. Men lad os starte med dit regnstykke.

For det første er du oppe og give 2900 pr kvm, med mindre det ligger lige ned til åen, med å indgang er det ALT for dyrt.

For det andet vil du smide 900 menuer ud over bordet om dagen og det tror jeg ikke på at det kan lade sig gøre lige meget hvad. Men i dit regnstykke du har lavet er der IKKE varer indkøb med og siger du at en kuvert koster 15 så er det 15x900x30 = 405.000 i vare indkøb og dem kan jeg ikke se?

Hvor er din vandafgift, dine forsikringer m.m. Der er SÅ mange huller i dit regnstykke.

Udover dette vil dine lønninger ALDRIG holde, for det er ca 7 fuldtidsansatte og de kan på ingen måde køre så mange kuverter ud, plus opvask og klargøring. Så skal du også lige tillægge feriepenge som er 12,5%. Jeg vil tro at dine lønninger min ligger på 400-600.000 pr md hvis du vil køre dette koncept.

Ang netcafe så tag fat i de få der findes og snak med dem om det for her tror jeg heller ikke dine tal holder ;-) 

Mvh Jimmi

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Til Frank

Har styr på tilladelser, har fået lov til at indrette osv. før jeg begynder at betale leje og ud fra mine tidligere erfaringer kan jeg sige, at da lejemålet ligger så godt VIL folk komme rendende , men udover det vil jeg få lavet reklame, som ikke koster det store men som tidliger har virket rigtig godt. Tab i starten er der også tænkt på, men regner ikke med det da konceptet virklig er god.

 

Til Jimmi

Lejemålet er på niveau med lejemål ved Å`en pga. de mange forbi gående.

Når EN McD. kan sælge 1950 menuer om dagen, kan jeg sagtens sælge MINDST 900 om dagen. 

I regnestykket er der lavet vare køb. Hvis du læser mit indlæg igen med regnestykket ligger du måske mærke til at, jeg regner med 30kr. og ikke 45 kr da jeg automatisk har lagt 15 kr. til vare køb. hvis jeg havde regnet med 45kr ville beløbet lyde

45kr. x 900kunder x 30dage = 1.215.000 kr. i overskud istedet for 810.000 kr.

Vandafgift, forsikringer osv. bliver betalt af diverse udgifter hvor der er 25.000 kr om måneden

Jeg vil gennemsnitlig have 5 medarbejder på arbejde i timen og ud fra mine præcise regnestykke jeg har liggende kan jeg se at, udgifterne til medarbejder ikke stige over 250.000 kr. inkl. feriepenge, pension osv. 5  medarbejder kan sagtens køre 100 fastfood ordrer ud, da maden allerede er lavet og skal bare pakkes ind.

 

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Rettelse: Der skal stå " kan sagtens køre 100 ordrer "ud i timen"

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke dit vare køb med på dit indslag over udgifter, for vare indkøb er en kæmpe udgift. Godt være du trak dem fra de 45 kr, men stadig skal de stå som en udgift.

Ok du vil lave sådan noget, på transportbånd, så kan du godt regne med at etableringen bliver MEGET større.

Du kan ikke sammenligne med Mcd og det kan ingen. Selv Burgerking kan slet ikke nå de højder i Dk som Mcd kan. Og er du klar over hvor mange medarbejdere de er på Mcd når de kører 1500 over disken?? 

Men ja det skal ligge rigtig godt og det skal ligge til gågaden eller til åen hvis det er et nyt brand.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)