Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fast food restaurant, netcafe og cafe !!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

God idé - men.

Fastfood:

Du siger at maden er lavet på forhånd, så den bare skal pakkes ind! hvad med spild?

15 kr. i Cost det lyder af en høj pris? er det købet færdiglavet? og er det med Drikkevare?

Normal vil en cost på 15 kr. give en salgspris på ca. 70 kr.!!!

Er det kun EL eller skal der også bruges Gas. hvis det kun er EL skal du ligge min. 20.000 kr. mere på...

Dit lønbudget skal du ligge min. 200.000 til - du har åben 98 timer!

Du skal som min. have.

10 personer u. 18 år. 60 kr.?? hvad giver Mc.D

http://www.mcdonalds.dk/dk/job___karriere/vores_vaerdier/arbejdsforhold___lon.-RightNavigation-59309-File1.tmp/L%C3%B8noversigt_2010.pdf

5 personer o. 18 år. skal som min. have 18.000 kr. ellers gider dansker sku ikke at arbejdet. vi er blevet dovnen.

3 personer til opvask - el. du kan bruge et firma.

Du kan også få et polsk firma i køkknet!! så holder dit lønbudget?

Netcafeen: hvorfor?

20.000 til løn? du har åben 98 timer - jeg mener de skal være over 18 år.

48.000 måske.

hvorfor ikke en vinbar? den kan folk fra cafeen passe!

Cafe:

Har du tal på den.. for det er den du skal have styr på "alko.bevilling " - det er der du kan miste alle dine penge samt få dit største Spild.

Du skriver du har styr på alle tilladelser - for det er der dit arbejde skal ligge..

ER det en gamle Restaurant? hvis ja, skal du ikke bruge så mange penge på indretning.

Vil du køre et køkken el. to?

Selvfølgelig kan du lave 1000 menuér el. 2000 -  men kan du sælger dem? og holde en standard?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Afma..Ja det var også en anden ting jeg ville påpege og det var cost priser som er ekstrem høj. For 15 skal den ligge imellem 65-70,- som udsalgspris. Så skal den koste 45,- en ret, skal den lige under 10 i cost pris.

Fra Danmark
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting mere - Århus har et højt niveau på maden..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt koncept og ide :)

Nu ved jeg ikke rigtigt noget om restaurant og cafe området. Er dog kommet meget i forskellige internet cafeer i mine unge dage.

Angående lønnen i en internetcafe er det helt normalt folk lønnes ved at spille gratis og få rabat ved køb af slik, mad osv. Du kunne evt. lave en ordning hvor man også kunne få rabat i restauranten og cafeen.

Der er rigtigt mange unge der vil arbejde gratis hvis de samtidigt får lov til at spille gratis. Bare med at finde de rigtige. Der ville du nok kunne spare en gang løn, hvis du er lidt kreativ :).

Men husk at internet cafeer er i branche der har det svært, og bare fordi der er rigtig mange mennesker i området at der ikke er døde tider. Har set tre internet cafeer gå nedenunder og hjem de sidste 5 år i forskellige områder. Men det kan jo være en god forretning :)

Held og lykke med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kemo.B:
Har styr på tilladelser, har fået lov til at indrette osv. før jeg begynder at betale leje og ud fra mine tidligere erfaringer kan jeg sige, at da lejemålet ligger så godt VIL folk komme rendende , men udover det vil jeg få lavet reklame, som ikke koster det store men som tidliger har virket rigtig godt. Tab i starten er der også tænkt på, men regner ikke med det da konceptet virklig er god.

Hvis du ikke allerede har det nu, så få de tilladelser skriftligt. Det offentlige kan nogen gange være en sæk at arbejde med, så derfor er det vigtigt, at der er lavet skriftlige og ikke mundtlige aftaler. 

Jeg er dog også nysgerrig efter at vide, hvor dan du har tænkt dig at finansiere dit projekt? Det er tros alt ret mange penge der skal lægges ud.  

 

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kemo.B:

 
Hej
 
Jeg er ung mand på 24år, jeg har en del erfaring fra netcafe og restaurations branchen og er derfor gået igang med et nyt projekt ind for netop det i Århus. Jeg vil godt høre hvad i syns om det.
 
Jeg har fået en lokale på 650 m2 til 155.000kr i leje pr. måned i Århus midtby, med en rigtig god placering og med flere tusind daglig forbigående. Lokalet deler jeg op 250 m2 til fastfood restaurant , 100 m2 til netcafe og 30 m2 til cafe.
 
 
Fastfood restaurant på 250 m2 med ca. 100 siddepladser:
 
Restauranten vil ligne en fastfood restaurant fra Tyskland der har meget succes og vil være noget nyt i Århus, jeg har fået lavet nogle tests hvor folk har smagt maden og har ud fra det fået nogle gode tilbagemeldinger, hvor folk har været meget vilde med det, men os generalt når jeg har snakket med folk om ideen har de kunnet se mulighederne. Eksempel på indtjenings muligheder: en gennemsnitlig stor menu vil koste mig 15 kr at lave, jeg vil sælge den for 45 kr. (det vil være billiger end konkurrenterne omkring mig) så gennemsnit indtjening pr. menu vil være på 30 kr . Med den gode placering hvor der hele tiden går folk forbi og ud fra hvor mange kunder de andre konkurrenter har i timen. Regnes der med at der vil blive solgt gennemsnitlig MINDST 100 menuer i timen mellem kl. 12.00 til 21.00, jeg vil holde åbent fra 10.00 til 00.00 i hverdagene og 10.00 til 06.00 i weekender, for at lave en sikker regning siger jeg der gennemsnitlig bliver solgt 100 menuer i timen fra 12.00 til 21.00 hvor jeg gennemsnitlig tjener 30kr. pr menu. Eksempel 
30kr. x 100menuer x 9 timer=  27.000 Kr. pr dag
 
27.000 x 30 = 810.000Kr. Pr. måned  
 
Udgifter pr måned:
 
Leje- 155.00 kr
El- 20.000 kr.
Medarbejder - 150.000 kr.
Div. 25.000 kr.
Udgifter ialt 350.000kr. - 810.000 kr.= 460.000 kr.  
 
460.000kr. x 0.80 moms = 360.000 kr indtjening pr. måned på Fast food restaurant
 
Netcafe på 100 m2 :
 
Netcafeen bliver en meget moderne netcafe, med ca. 25 computer med de nyeste spil på, henvender sig for det meste til unge . Jeg har lavet en undersøgelse, hvor jeg har spurgt de unge om ideen, mange af de unge var meget glad for ideen og kan ikke vente til jeg er igang , og ud fra min erfaring med tidligere netcafeer, regner med at det vil køre godt pga. konceptet og netcafeens beliggenhed. Time prisen vil ligge på 20kr. pr. time så jeg vil være den billigeste på markedet og med det nyeste ind for netcafeer. Eksempel på indtjening 15 computer er gennemsnitlig lejet ud i i 8 timer dagen
20kr. x 15 comp. x 8 timer= 2.400kr. indtjening pr. dag
 
2.400 kr. x 30 dage = 72.000kr. indtjening pr. måned på udlejning af computer, derudover vil der være indtjening på kiosk vare
Udgifter pr. måned :
 
Internet- 2000 kr.
Strøm- 5000 kr.
 
Afbetaling på computer- 10.000 kr.
 
medarbejder- 20.000 kr
 
div. 5000 kr.
 
Udgifter 42.000 kr. - 72.000kr. = 30.000 kr.
 
30.000 x 0.80 moms = 24.000 kr. indtjening pr. måned på netcafeen
 
 
 
Cafe på 300 m2:
 
Der vil blive satset meget på indretning af cafeen, så den skiller sig ud fra de andre cafeer i byen, den vil komme til at ligne en af disse http://www.beinteriordecorator.com/restaurant-interior/interior-design-nisha-bar-lounge-by-pascal-arquitectos/attachment/pictures-and-overall-atmosphere-in-nisha-bar-lounge/ eller  http://www.google.dk/imgres?q=restaurant+sofa&um=1&hl=da&rlz=1R2RNRN_daDK433&biw=1024&bih=317&tbm=isch&tbnid=lfiyiCb77MXsTM:&imgrefurl=http://www.englishforum.ch/entertainment-dining/18503-zurich-vertigo-restaurant-niederdorf.html&docid=34SeqJpgRb6f8M&w=450&h=300&ei=0j1ATvaVFcrGswa0h7UC&zoom=1&iact=rc&dur=10&page=2&tbnh=105&tbnw=147&start=9&ndsp=10&ved=1t:429,r:7,s:9&tx=64&ty=110 . Den ,vil Bl.a med andre møbler i. Cafeen vil også indholde poolborde, air-hockey, bordfodbold osv.  
Jeg har ikke fået lavet indtjenings plan over cafeen endnu, men har ud fra en tidligere cafe ejer med meget erfaring fra branchen fået at vide at der er gode muligheder. Og da lejen bliver betalt af Fast food restauranten bliver udgifterne til drift ikke så store. Så der er gode indtjenings muligheder.
 
Etablerings omkostninger
 
Fastfood restaurant: 500.000 kr.det dækker køb af udstyr, indretning og møbler
 
Netcafe: 200.000 kr. dækker indretning og udstyr, computerne bliver leaset.
 
Cafe: mellem 500.000 kr. og 700.000 kr. dækker indretning og køb af udstyr. 
 
ialt ca. mellem 1.2 mio. og 1.4 mio.
 
Håber på at få nogle tilbagemeldinger om hvad i syns, der er måske også mulighed for at bliver partner da jeg ikke er helt sikker på min nuværende partner, men i kan altid skrive privat hvis der er interesse.
 
 
 
 

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jimmi jeg har arbejdet i McD og jeg ved os hvor mange medarbejder der på, når der er travlt, så jo jeg kan godt sammenligne mig med dem.

Afma maden vil stå færdig lavet i en ovn, det skal bare pakkes ind, og det er 15k. inkl. drikkervare, den plan jeg har lagt ud på amino er bare et eksempel, jeg har en mere specifik plan liggende med alle udgifter for medarbejder regnet ud og de stiger ikke over 250.000kr. Der er ingen netcafe i byen, så mulighederne er store plus jeg har erfaring ind for det så kan sagtens få den op at køre 

Frederikf det var da en rigtig god ide angående løning af medarbejder. ;)

Frank jeg er næsten ved at få styr på tilladelserne :). Det bliver finansieret af investor, lige pt. der søger jeg nogen der intereseret, da der er opstået noget uforventet hos min samarbejdspartner.  

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kemo..Det passer da ikke, at der ikke er nogen netcafeer i byen?? Men udover dette er der jo en grund til at de lukker på stribe og husk lovgivningen ang lønansatte. Det som bliver foreslået her med gratis arbejdskraft er ulovligt, udover dette er der også noget med arbejdstidsreglerne som du skal have styr på.

Ja det er ikke så let, som mange tro, at starte i den branche ;-) 

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du nævne en netcafe i Århus midtby ??, har styr på arbejdstidsreglerne, der er sku ik noget der er let i livet ;) 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke hvad de hedder, men der ligger 2. Den ene i Vestergade mener jeg ;-) 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)