Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken backup form skal jeg vælge, og hvor?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg går med en NAS box som også er synkroniseret mod web en agng i mellem. Så er jeg da sikret hvis remote går ned og sikker hvis lokal går ned, stjæles eller brænder.

Tak for hjælpen :)

Er der nogen der har erfaring med Synology NAS? Denne: 

http://www.synology.com/us/products/ds710+/index.php

Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

En NAS boks betyder at du skal sørge selv for at tage backup, huske at sende den ud på den, samt selv vedligegholde den. Samtidig mister du alle data, hvis huset brænder. Dog er den billigst, på lang sigt.

Hvis du er mere til den sikre backup, er remote backup et fantastisk godt alternativ til alt andet backup. Det kræver et program installeret, og resten kører faktisk af sig selv.

Jeg tilbyder selv remote backup, som en af mine produkter. Det er yderst populært, da det ikke kræver andet for kunden end holde computeren tændt.

Læs mere på www.kbds.dk, hvor du kan læse om løsningen samt priser.

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Vi kan godt hjælpe dig med en pålidelig og billig backup løsning.

For mere info så kig www.dansave.dk

eller skriv en pb så skal jeg nok hjælpe dig.

 

Mvh Nikolas

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en synology NAS som kører RAID 1 plus den er koblet op på en konto hos mozy.com hvor den opdater en gang om dagen, det fungere meget godt synes jeg selv.

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Henriksen:

Jeg tror jeg går med en NAS box som også er synkroniseret mod web en agng i mellem. Så er jeg da sikret hvis remote går ned og sikker hvis lokal går ned, stjæles eller brænder.

Synology'en kan synkronisere nemt mod en anden synology boks, som du sætter op på en anden location (f.eks. en billigere DS-110 / DS-211). Den løsning benytter jeg nu. Benyttede tidligere rsync.net som også understøttes af synology boksen. Du kan i web interfacet på synology nemt sætte op om det kun er specifikke foldere eller alt der skal laves backup af remote.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Nielsen:

Jeg har en synology NAS som kører RAID 1 plus den er koblet op på en konto hos mozy.com hvor den opdater en gang om dagen, det fungere meget godt synes jeg selv.

Hvordan har du gjort det?

Fra Slangerup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Star IT Services Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det er meget enkelt da Mozy udover Online backuppen, har mulighed for at tilslutte enten en lokal disk eller et netværksdrev. Det kan MozyPro i hvert fald, usikker på om MozyHome yder samme service, men seriøs backup bør foregå via MozyPro.

Jeg er dansk forhandler af MozyPro og har b.la. dansk service og vejledning - du kan evt. checke nsbackup.dk

Venlig hilsen
Ivan Lauritzen
Star IT Services 

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger selv http://www.crashplan.com/ til a foretage online backup med.
Jeg tager så samtidig også en lokal backup over på en NAS. 
Er begge dele samlet i Crashplan Klient Softwaren

De kører også med Unlimited Upload
Kan kun give de varmeste anbefalinger til Crashplan her fra.
De har en 30 day trial så er let at finde ud af om det er noget 

Bare sig til hvis du har spørgsmål 

Hilsen Henrik Skare

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.

Jeg må indrømme at jeg ikke er kommet videre med sagen og ved stadig ikke hvad jeg skal.

Tror jeg vælger en online løsning som en start - findes der noget hvor man kan tilgå filerne ligesom Dropbox. Med andre ord, findes der noget der synkronisere begge steder, så hvis jeg fra min bærbar et sted i verden tilgår en fil i backuppen og ændrer den, så sker det også på min anden PC. I virkeligheden, er Dropbox så stabil og sikkert nok som backup?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Henriksen:
I virkeligheden, er Dropbox så stabil og sikkert nok som backup?

Både ja og nej.

Jeg kan se på min dropbox at man kan gå nogle få versioner tilbage.
Så jo det kan bruges som backup.
Hvad angår sikkert så har der været påpeget temmelig mange sikkerhedshuller hvor andre har haft mulighed for at kunne tilgå ens data.
Men her må det være op til en selv at tage en beslutning om, hvad er sandsynligheden for ens filer bliver "stjålet" samt hvad de kan bruges til og opveje det imod hvad man har brug for.

Alternativt kan sugarsync.com være et alternativ til dropbox. 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)