Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for Googles kopiering af millioner af fotos

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogen her, der egentlig kender reglerne for hvad Google kan tillade sig mht. kopiering?

Hvis jeg går ind på Google Images, så opdager jeg, at de har kopieret hundredevis af mine fotos! Får jeg royalty for det?

Næ!

De har samlet millioner af fotos fra hele verden - på DERES sider. Men hvis JEG kopierer Googles materialer, SÅ er Fanden løs i Laksegade! Google HIDSER sig op, når det handler om duplicate content og smider gerne mine sider ud for et godt ord, men hvad er det, de reelt selv gør?

Google skal være velkommen til at eliminere mine fotos fra deres sider, for så slipper  jeg for deres uretmæssige brug af mine fotos!

Men er der nogle af jer, der kender reglerne? Der er jo også tale om google.dk, så på en eller anden måde må de falde ind under dansk lov om ophavsret.

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Jeg kender ikke lige reglerne, men jeg tror Google gør som Google vil.

Du kan selv gøre lidt for at dine billeder ikke ender på Google.

Hvis du spærer for adgangen til mappen med billederne, så skulle de holde sig væk.

Brug robots.txt til at "disallow" adgang til mappen.

User-agent:*
Disallow: /billeder/

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Betragt det på en anden måde; deres kopiering/brug af dine billeder (i billedesøgning) og indhold (i almindelige SERPs) er prisen for at være med i deres søgemaskine

/JG

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

De kopierer det vel for at kunne henvise og ikke for at stjæle og bruge det. Kan ikke helt se problemet med jeg indrømme.... Jeg tror også bare du skal være glad for den service de nu engang stiller til rådighed.

Ellers må du have held og lykke med retsforfølgensen.

God tirsdag!

Smile Kim

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en indstilling som forhindrer google i at indexere dine billeder, - MEN jeg kan ikke huske hvor jeg har set den henne? - webmastertools eller lign. - men lav et par søgninger - så skal du nok finde det.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)