Vi påtænker at starte en service, baseret på et website med et redaktionelt indhold samt nogle specielle branche-mindede funktioner/værktøjer i andre lande.
Vil I foreslå at vi laver ét site, hvor alt er på og brugeren så får det pågældende lands materiale/sprog eller vil I foreslå at vi laver ét site pr. land?
Jeg kan selv se fordele og ulemper i det men hovedsagligt tænker jeg at fordelen ved at have ét site, er mest administrativt (frem for at opdatere eks. 19 sites, har man kun 1). Omvendt tænker jeg at det netop også kan være ulempen - specielt tænker jeg på om om flere sites vil stå bedre i de respektive landes søgemaskiner.
Jeg skal måske tilføje at sitet består af ca. 1.000 artikler, som oversættes til ca. 10 forskellige sprog og dermed er INDHOLDET anderledes fra land til land - mens værktøjerne er ens (dog oversat).
Dvs. at vi dagligt opdaterer / oversætter artikler på alle sprogene.
Af hensyn til din link popularity bør du kun have eet domæne. Dette domæne vil få en langt højere placering på Google end hvis du skal sprede de indkomne links på flere forskellige domæner.
Af hensyn til din link popularity bør du kun have eet domæne. Dette domæne vil få en langt højere placering på Google end hvis du skal sprede de indkomne links på flere forskellige domæner.
Nu ved jeg godt PageRank ikke er alt, men er det ikke lidt uheldigt, at på lifetime.dk har kun startsiden pagerank, og ikke på de andre sprog sider? Hvis ikke man kan fordele sin pagerank ud på sitet, så mister man vel en del af effekten?
Ellers skal man også tænke på, at har man et lokalt domæne, så virker det alt andet lige bedre for brugerne. Der er jo også dem, der kun søger efter sider fra deres eget land, og der vil eet domæne ikke kunne være med, i 10 lande.
Alternativt ville jeg nok lave subdomains, til hvert sprog, så man er sikker på en god intern url.
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk