Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Table rates i magento

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har prøvet hvad jeg kunne for at få table rates til at fungere i magento. 

Men må erkende, at jeg ikke er en ørn til det.

Jeg har brug for 2 fragt rater:

ordre på 0-399 koster 39 DKK

ordre over 400 DKK er fragtfri

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak

Mads - www.petfashion.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare sætte en flatrate på 39,- under System -> Konfiguration -> Leveringsformer -> Fast Takst.

Derefter kan du sætte minimumsbeløbet under Gratis levering på 400,-

Husk selvfølgelig at sætte begge leveringsformer som aktive.

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Det er sådan jeg har sat det op, og det der så sker er at begge er tilgængelige - hvis kunden køber for over 400 DKK.

Og så sker der det at nogle kunder vælger den der koster noget, og først ser det bagefter:-(

Jeg ville gerne have det sådan at der kun var 1 mulighed, og det så var den der var den rigtige.

Mvh

Mads

www.petfashion.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan du prøve at gøre det, at du opretter en prisregel for indkøbskurven (Prisregler -> Prisregler for indkøbskurv) trykker "Tilføj ny prisregel" - navn som "Fri fragt" Status som aktiv, kundegrupper alle, rabatkupon: ingen rabatkupon. Gå derefter ind i betingelser og vælg Subtotal  er lig med eller større end  400 (tryk på "er" for at ændre det til er lig med eller større end).

Gå derefter ind i Handlinger og sæt Gratis levering til "Til levering af matchende produkter". Inde i Labels udfylder du blot alle felterne med "Fri fragt".

Inde i leveringsformerne skal du stadig have både Flat Rate og Gratis fragt aktiveret. Sæt den Gratis fragt til sorteringsrækkefølge 1 og Flat Rate som sorteringsrækkefølge 2.

Det burde virke - ellers skriv igen :-).

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Det bedste er at løse det med tablerate, og ikke flat rate - præcis som du nævner ønsker du ikke at kunden aktivt skal vælge den gratis fragt, da de typisk forventer at den automatisk bliver valgt - og så har du balladen med krediteringen efterfølgende.

Sæt din tablerate op efter denne guide på wikigento.dk. Husk at sætte din tabelsats til at udregne efter subtotal og ikke vægt.

Din rate skal således se sådan her ud:

“DNK”,"*”,"*”,"0.00,"39.00"
“DNK”,"*”,"*”,"400.00”,"0.00"


Hvilket betyder at er din subtotal 0 eller derover, er raten 39kr - er din subtotal 400 eller derover bliver den 0kr i stedet.

Hvis du ikke får den til at passe på det exacte beløb, så kig din momsopsætning efter i sømmene.


God fornøjelse :0)

Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Den guide var lige i "øjet"

Table rates er sat op - og det virker..

Tusind tak for hjælpen

Mvh

Mads

www.petfashion.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)