Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Shop til Umbraco?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at se efter en shop løsning til Umbraco, men syntes ikke lige jeg kan finde nogen som er gratis/open-source.

Kan det virkelig passe?

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Holte
Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Spreadboard.com - Projektstyring, samarbejde, tidsregistrering og meget mere.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Indtil den årlige Umbraco konference "Codegarden" tilbage i juni 2011, var uCommerce ganske rigtigt et betalingsprodukt. Det kom i to pakker "Starter" og "Pro" som kostede ca. 850 euro og 3500 euro i engangslicens. Dette blev ændret radikalt og præsenteret på Codegarden, og nu har vi så "Free", "Pro" og "Enterprice". Free er helt gratis, men mangler en række features i forhold til storebrødrene. Samtidig er priserne ændret til årlige "abonnementsomkostninger" med ret til at opgradere løbende. Se det hele her: http://ucommerce.dk/en/features/pricing.aspx.

Skal du eksperimentere, så skynd dig ind og download Umbraco + den gratis uCommerce version. Det er en rigtig sej kombination der virkelig kan være fundament for de fede e-handels-løsninger.

Som Niels skriver, er der også TeaCommerce. Jeg har kun "leget" med det. Der er en grundlæggende stor forskel på Teacommerce og uCommerce: Teacommerce bygger hele sit produktkatalog på Umbraco's content-sektion, og således er produktkataloget i Teacommerce i bund og grund en række Umbraco dokumenttyper og dokumenter. uCommerce har sin egen databaseopbygning, dataadgangslag etc. til det hele, og indlejringen i Umbraco er via en "custom-sektion", hvor man har en brugergrænseflade til at håndtere sine produkter, kataloger, kunder etc. Denne forskel gør i mine øjne, at Teacommerce alle dage vil være meget afhængig af hvordan Umbraco udvikler sig og fungerer, mens uCommerce mere er et generelt selvstændigt ehandels-modul.

Hvis man laver lidt research på mig, hersker der vist ikke meget tvivl om at jeg mest er til uCommerce :-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Lund:
Skal du eksperimentere, så skynd dig ind og download Umbraco + den gratis uCommerce version. Det er en rigtig sej kombination der virkelig kan være fundament for de fede e-handels-løsninger.

Umiddelbart som jeg læse det og det der står på hjemmesiden, så er gratisudgaven kun til test osv. også skal man have enten Pro eller Enterprise når den skal bruges.

Eller er det mig der misforstår?

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

JTP:
Umiddelbart som jeg læse det og det der står på hjemmesiden, så er gratisudgaven kun til test osv. også skal man have enten Pro eller Enterprise når den skal bruges.

Som JEG læser det så er uCommerce Free gratis. Men hvis du vil have opgraderinger med til andre versioner så skal du op i en Pro. http://ucommerce.dk/en/features/pricing.aspx

Men for den lille webshop er Free fin nok og jeg er selv ved at kigge på hvordan den kan bruges.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JTP:
Eller er det mig der misforstår?

Jep, du misforstår en smule. Når du downloader og installerer uCommerce-pakken, så får du det hele. Alt er med. Dog har du en lille grim blå barre i toppen af siden som siger noget i retning af "unlicensed version", men du kan stadig bruge og udvikle op imod hele uCommerce-platformen. Hvis du sørger for at bruge en test-URL som indeholder f.eks. ordene "preview" eller "stage", så vil du ikke få den blå barre, og det er noget der er indført efter feedback fra brugerne. Dels ser det grimt ud når tingene skal præsenteres for slutkunderne, og dels giver det knas i forbindelse med bl.a. AJAX da responset fra webservere bliver "hijacket" og får indsat HTML'en der viser barren.

Se denne post omkring dette: http://www.publicvoid.dk/StagingSitesWithoutTheDeveloperEditionBanner.aspx

Når et site så skal i produktion, skal du have fat i Søren Spelling Lund fra uCommerce. På grundlag af produktions-URL'en udstedes en lille licensfil som placeres i bin-mappen i din web-applikation. Såfremt du kun har brug for "Free" koster licensfilen ingenting, men du vil så kun have adgang til nogen af de features uCommerce kommer med. Skal du bruge de ekstra features, ja så bon'er Søren dig for en "Pro" eller en "Enterprise" :-)

Jeg er ikke 100% sikker mht. hvilke features der er med i hvilke version, men jeg mener at "Free" er uden "marketing foundation", kun et katalog og kun et sprog. Marketing foundation dækker over relationer mellem produkter, produktanmeldelser, rabatkupon'er, rabatter i det hele taget - ja alt det som skal forsøge at "sælge op". Jeg tror du får Marketing Foundation med i "Pro", mens flere sprog og valuta kommer med "Enterprise". Men alt det kan Søren Spelling Lund svare på. Fang ham på soren.spelling.lund "hos" ucommerce.dk.

Support og info omkring uCommerce findes især tre steder (ud over det som du kan finde her og på ucommerce.dk):

Publicvoid.dk - Søren's personlige blog

uCommerce support forum - På Our Umbraco

uCommerce på Our Umbraco

Du kan ikke leve uden disse tre bookmarks hvis du skal arbejde med uCommerce :-)

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Lund:
Dog har du en lille grim blå barre i toppen af siden som siger noget i retning af "unlicensed version", men du kan stadig bruge og udvikle op imod hele uCommerce-platformen.

Jeg har lige lagt Free på et domæne og der kommer ikke nogen "blå barre" i toppen.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)