Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Mode ugen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver her inde, for at finde nogle der har noget erfaring med mode ugen.

Jeg er kommet på en super god ide inde for mode og design, mit mål er at jeg på et tidspunkt skal vise en kollektion frem.

Der er det så jeg søger jeres erfaring med mode ugen.

Hvor meget arbejde lægger der bag.

Hvilke små detaljer skal man husk.

Hvem skal man invitere.

Jeg er faktisk nysgerrig på at høre alt fra a til z

 

Du behøves ikke at kunne svare på alt, dine erfaringer hjælper.

 

På forhånd tak.

 

Mvh. Ann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se de her programmer fra DR: http://www.dr.dk/nu/player/#/modeugen-nu/14869

Der ligger utroligt meget arbejde bag, at have et show til modeugen. Man skal finde modeller, stylister, make up artist, hairdresser. Evt. garderer sig med en skrædder i tilfælde af problemer. Man skal have arrangeret sko, accessories, musik, tid på scenen. Hele showet skulle gerne have en sammenhæng til kollektionen, så det er vigtigt at stemningen i tøjet og stylingen stemmer overens med musikken.

Designere og virksomheder holder deres shows mange forskellige steder, så det er ikke givet at man får besøg. Folk skal inviteres, nurses, lokkes. Skal der være champagne, i så fald, skal der være tjenere eller ta selv bord? Skal folk have pladser udleveret? Skal der være en værtinde? Hvad med goodie bags? Hvordan skal scenen dekoreres og hvordan skal det hele i det hele taget se ud.

Det er selvfølgelig forskelligt hvor meget man gør ud af det, også afhængig af ens budget.

Hvornår havde du tænkt dig at lancere og vise din kollektion frem på en modeuge?

Du kunne også gøre som Jesper Høvring, hold dit show når du har lyst og det er færdigt, helt uden andre der stjæler rampelyset.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Jamen du har jo helt ret i at man skal dele rampelyset, og kæmpe for at gå gæster ind og se kollektionen. Men det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over.

Jeg havde nok tænkt mere på den pr. man kunne få i forbindelse med mode ugen.

Så skal den visses frem bliver det nok som Jesper.

 

Jeg er lige startet med mit projekt, jeg skal finde en tegner der skal tegne mine idéer og så skal jeg finde nogle til at producere det. Så jeg er helt grøn.

 

Men jeg har købt mit domæne til min fremtidige hjemmeside.

 

Mvh.

Ann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)