Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der mest fornuft i?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-04-2007 08:33:02 Forfatter: IPE

Vil dog lige tilføje at uanset hvilken ide du vælger, vil du løbe ind i stor konkurrence.




Hvis der er konkurrence, må det vel også betyde at der er et marked for ideen

mvh Carsten
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det har du ret i. Mens konkurrence betyder der er et marked, betyder det jo også at du skal kæmpe mod allerede etablerede firmaer, hvis markeds andel du skal ind og kæmpe om. Syntes ikke så meget det er et spørsmål om konkurrence, men om konkurrenter, mere konkret hvor mange af dem der er. For finder det et marked hvor der er stor konkurrence, men få konkurrenter, vil det da være at fotrække.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil dog lige tilføje at uanset hvilken ide du vælger, vil du løbe ind i stor konkurrence.

Er det blot omkring de ideer man kan stemme på i denne poll? Eller er det for alle ideer?

Så forstår jeg nemlig ikke at du i dit næste indlæg skriver at det ville være en fordel hvis man kunne finde et marked med stor efterspørgsel og lav konkurrence! Kan du følge mig?

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kitt

 

Jeg vil sige som Carsten og andre at du skal vælge det, som du brænder mest for. At være selvstændig kræver mange timers arbejde og det er for surt hvis gnisten ikke er der - og så er det sådan set ligemeget hvilket emne, du vælger.

Omvendt hvis du er lidt af en "multikunstner" og kan alle disse ting, så ville jeg da helt klart gå efter det, hvor der er færrest konkurrenter, -men altså kun hvis du virkelig brænder for det.. Det vil være alt for ærgeligt at se tilbage om 6 mdr. og sige "Øv - jeg skulle alligevel have valgt noget andet".

 

Held og lykke med det og jeg glæder mig da til at høre hvad det så blev

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt sikkert at du skal gøre det du selv vil.

Især med diktafon kan det være godt. Nu er der også mikrofon i MP3 afspillere så er det endnu nemmere at man kan sende dig en lydfil og få den på skrift.


Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kitt

Allerførst: TILLYKKE med, at du er kommet så langt i din udvikling, at du begynder at anvende dit netværk til at tage den aller vigtigste beslutning for din fremtid.

Du er på rette spor.

Jeg stemte på: Renskrivning efter lydfil, diktafon, koncept samt korrekturlæsning (bl.a. af hjemmesider) ... klart den bedste blandt valgmulighederne.

Er du nu sikker på, at du har fået vendt alle stenene og har kigget på, hvad der ligger neden under?

Jeg ville bruge meget mere tid i denne utoligt vigtige research fase.

Dit valg hænger DIREKTE sammen med, hvordan det vil gå dig fremover.

Til Carsten:

"Hvis der er konkurrence, må det vel også betyde at der er et marked for ideen ", skriver du.

Desværre hænger det langt fra sådan sammen.

Konkurrence betyder blot, at alle leverandørene har fået den samme "indlysende" ide og så bliver nødt til at se prisen presset af alle de andre som fik samme ide for blot at få et minimum af en omsætning.

Det er ikke uden grund, at så mange nystartere må lukke igen.

Jeg har fået fortalt, at 80% af alle virksomheder, der er åbnet af en kvinde er lukket igen efter 2 år...

Hvis tallet er rigtigt, så er jeg overbevist om, at det er lige netop HER det går galt.

En ordentlig research kan afgøre om man kommer til at kæmpe en blodig priskonkurence kamp med alle de andre eller om man kan hygge sig i sin egen niche.

Mvh, Christian

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for jeres gode svar allesammen. Jeg har kun nævnt ting, som jeg kan lide at lave, men der er noget af det, der trækker mere end andet - ved godt, hvad jeg synes er sjovest, men vil også gerne kombinere noget af det. Jeg tænker, så det knager.



Mange hilsner

Kirsten





www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-04-2007 16:18:36 Forfatter: Effektiv Markedsføring

Til Carsten:

''Hvis der er konkurrence, må det vel også betyde at der er et marked for ideen '', skriver du.

Desværre hænger det langt fra sådan sammen.

Konkurrence betyder blot, at alle leverandørene har fået den samme ''indlysende'' ide og så bliver nødt til at se prisen presset af alle de andre som fik samme ide for blot at få et minimum af en omsætning.

Det er ikke uden grund, at så mange nystartere må lukke igen.




Hej Christian,

OK, så lad mig vende den lidt på hovedet. Hvis der allerede er flere som tilbyder samme produkt/ydelse, må der vel også være nogle som køber produktet/ydelsen - ergo der er et marked. Ellers ville dem der tilbyder produktet/ydelsen da lide en hurtig død. Dette er jo dog LANGT fra en garanti for at også JEG kan komme til at leve af det.

Hvis vi tager det stik modsatte, så ved du faktisk ikke om der er et markedet for et produkt, hvis det er helt nyt og verdenen aldrig har set noget lignende. Folk vil måske spørge sig selv om de overhovedet har brug for dette nye vidunder. Så bare fordi man på det tidspunkt er ene om markedet, som teoretisk set kan være stort, er det jo heller ingen garanti for at man få en succes.

Du beskæftiger dig med markedsføring - det er der også andre der gør, så du burde også være i farezonen, eller hva?

mvh Carsten


Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
En hurtig lille kommentar vedrørende konkurrence:

 

Konkurrence er ikke kendtegnet udfra der nødvendigvis er et marked. Der er mange parametre der spiller ind. Oftest spiller branchens adgangsbarriere en normal rolle. Tag fx. flybranchen. Der er en yderst hård konkurrence og for størstedelen af flyselskaberne er dette en underskudsforretning. Hvorfor dropper de så ikke blot ud? Fordi at de efterfølgende omkostninger er endnu større end de nuværende årlige underskud og man derfor håber på at vende udviklingen.

 

Omvendt kan man sagtens finde et niche marked med meget få konkurrenter som er særdeles lukrativt(tricket er her at spotte det).

 

Prøv eventuelt at søge på "Porters 5 forces" eller "Blue ocean, red ocean".

 

2 forskellige perspektiver på konkurrence som er anbefalelsesværdige at have kendskab til.

 

mvh.

 

Lucas

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)