Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er online betaling på touchskærm lovligt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Som jeg tidligere har nævnt, så er vi 3 personer der har udviklet en kommunikations platform, som henvender sig til rejseselskaber. 

Rejseselskabet ønsker at deres gæster bla. kan betale for deres turer som gæsterne har booket. 

Er det muligt at gæsterne kan blive videresendt til en sikker online betaling, og indtaste deres kreditkorts oplysninger på skærmen? Det er sagtens muligt at lave det, men vi er mere i tvivl om det er lovligt, når det er på en touchskærm?

Håber at der sidder nogle kloge hoveder med et svar. 

/Christian

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

DSB gør det med deres DSB Billet app, hvor man kan købe togbilletter direkte fra mobilen. 

Så jeg går stærkt ud fra, at det er lovligt..

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du helt ret i, men jeg tænker om man tænker på at en Iphone er mere "Personlig" end en stor skærm som står i en reception. Men i princippet så har du ret, den havde jeg ikke lige tænkt på.  

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Online-betaling er vel mest tiltænkt... online-brug...  Jeg ville give PBS Nets/Teller et kald og høre deres syn på sagen.

Hvis jeg stod ved en "gør-det-selv"-automat med touchskærm, ville jeg undre mig meget over at skulle indtaste kortoplysninger på skærmen og tænke "hvorfor har de ikke puttet en dankort-terminal ind i den her?"  Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være det vil være en god idé og give dem et kald. Grunden til at du skal indtaste det på skærmen og ikke en terminal i er pga. en sådan terminal koster kassen. Vi skal have vores standere til at stå rundt om i verden. Det bliver derfor en meget dyr løsning. 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

valek:
Vi skal have vores standere til at stå rundt om i verden. Det bliver derfor en meget dyr løsning. 

Ahaaa... den havde jeg ikke lige fanget i første omgang :)  Ja, så giver det meget god mening.

Hvis man skal til at taste navn osv., mon det så ikke ville være mere brugervenligt med et tastatur?  (nå, det er lidt offtopic og nok en anden diskussion)...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)