Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakke nægtet modtagelse - trustpilot

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg mangler lige en vurdering, af en situation som jeg er kommet i.

En kunde har bestilt en pakke og denne er blevet sendt med Track and Trace nr og det hele.

Pakken er så blevet nægtet modtagelse på adressen og den er kommet retur til mig igen.

Kunden har nu skrevet til mig, hvor pakken bliver af og jeg fortæller kunden hvordan det hænge sammen. Kunden kender ikke noget til at skulle have nægtet modtagelsen af pakken og ønsker den selvfølgelig fremsendt igen.

Dette er heller ikke noget problem, men jeg mener nu at kunden bør betale den ekstra fragtomkostning der ligger i, at skulle fremsende den igen, da jeg ikke på noget tidspunkt mener at jeg kan påtage mig ansvaret for at pakken bliver nægtet modtaget.

Men.. For ikke evt. at få en negativ kunde ud af det, tænkte jeg at jeg kunne yde en god service ved at sende den kvit og frit, men jeg kunne da godt tænke mig en positiv anmeldelse på trustpilot.dk.

Er det forkert af mig at skrive:
Normalt sender vi den kun igen ved at der falder en ekstra fragtbetaling, når det ikke er vores skyld at pakken er blevet nægtet modtaget. Men vi kan godt gør en undtagelse som en ekstra god service, at sende den kvit og frit, for en god anmeldelse om vores service på trustpilot.dk.


Hvad er jeres mening om det? Kan jeg godt skrive det til kunden?
Eller skal jeg holde mig til at han skal betale eller bare sende det kvit og frit uden at nævne noget om trustpilot?
Det skal lige siges, at hvis jeg sender lige denne pakke igen, så er den ordre stort set en nulforretning.

Med venlig hilsen
Danny 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville i hvert fald ikke nævne noget om Trustpilot.

Og hvis det var mig, betalte jeg også selv fragten som god kundeservice. Det er formodentligt ikke noget, der vil ske så ofte.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil sende pakken retur uden at nævne noget om trustpilot.dk i mailen.

Så kunne du måske indsætte nederst i mailen (som en del af din signatur) - husk du kan anmelde vores service på trustpilot.dk og så et link/logo til trustpilot.dk.

Så virker det ikke som om du presser kunden til at give dig en god anmeldelse, men blot gør opmærksom på at man kan gøre det og hvis de så synes din service har været god, ja så får du også en god anmeldelse ud af det.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Nu kender jeg jo ikke din forretning, ordrensstørrelse osv. Men jeg vil anbefale dig at skrive:
"Normalt sender vi den kun igen ved at der falder en ekstra fragtbetaling, når det ikke er vores skyld at pakken er blevet nægtet modtaget. Men vi kan godt gør en undtagelse som en ekstra god service, at sende den kvit og frit." Undlad: for en god anmeldelse om vores service på trustpilot.dk.

Selvom det er nulløsning nu, gør det at kunden muligvis kommer tilbage og i stedet for at snakke negativt, snakker positivt. Tænk over de langsigtede konsekvenser af en dårlig kontra god anmeldelse og service.

Det er mit råd! :-) 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis en kunde sender hele pakken retur, så SKAL du returnerre fragten. Om du vil det eller ej.

Hvis en kunde får den nægtet modtagelse ved en fejl, og ønsker handlen ophævet = Du har tabt én fragt

Hvis en kunde får den nægtet modtagelse ved en fejl, og ønsker den sendt igen fragtfrit = Du har mistet en fragt (Kunden har betalt den første)

Ved den anden linje, får du en glad kunde. Du yder en god kundeservice, og du får et salg ud af det. Ved den anden tjener du intet, du mister en gang forsendelsesomkostninger, og du får en sur kunde.

Den er vel ikke svær hvad du skal gøre?

Derudover så drop det der med at "Vi gør det kun for en god anmeldelse" de anmeldelser er ikke noget værd, så kan du lige så godt selv oprette en TP bruger og skrive positivt om dig selv..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mark siger, du sender bare igen og glemmer alt om den sag.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tusind tak for jeres svar og meninger. 

Det var lige hvad jeg manglede og nu ved jeg hvad jeg skal gør.

Jeg skriver simpelthen at vi normalt ikke sender den igen, uden at der falder en ekstra fragt betaling, når det ikke er vores skyld at pakken er blevet nægtet modtaget. Men vi gør en undtagelse som en ekstra god service og sender den igen kvit og frit..

Nederst i min signatur, sætter jeg så det med trustpilot ind, uden på nogen måde at opfordre kunden til at anmelde noget der inde, pga. den ekstra service. Så er det jo bare bonus, hvis han selv vælger at gør det :)

Er vi enig? 

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lidt uenig i den beslutning.

 

Jeg mener du beskylder kunden for at have nægtet modtagelse
! Posten kan have ringet på forker ? og naboen kan have nægtet modtagelsen!

Så jeg ville sende pakken igen og undskylde at der må være
sket en fejl med modtagelsen.

Og at skriver at i selvfølgelig betaler for fragten og at i
håber at kunden forsat vil benytte jer

 

Mvh

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må aldrig give kunden skylden!

Det er højst sansynligt PostDanmarks fejl.

Vi oplever dem en gang imellem, hvor der ikke er tvivl om at det er postbudet/PostDanmark der har lavet fejlen.

/Daniel

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:
Jeg skriver simpelthen at vi normalt ikke sender den igen, uden at der falder en ekstra fragt betaling, når det ikke er vores skyld at pakken er blevet nægtet modtaget. Men vi gør en undtagelse som en ekstra god service og sender den igen kvit og frit..

Glem denne sætning, og send pakken igen, men indsæt gerne et link til Trustpilot i din signatur.

Set med kundens øjne, er det jo ikke sikkert, at det er en EKSTRA service, for hvad nu hvis det ikke er din kunde der har nægtet modtagelse, eller hvis det er en fejl ved PD.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)