Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg kræve diskretion af kreditor?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejeren må ikke med truende adfærd jf Straffeloven sige "Hvis du ikke betaler gør jeg sådan og sådan for at hænge dig ud"
Det er en klar overtrædelse at fremtrue nogle til at handle anderledes end de ellers ville.

Af eksempel...som er lidt fra dit eksempel er en erhvervsdrivende det tog en butikstyv i at stjæle en pakke tyggegummi
den erhvervsdrivende truede med at melde det til politiet hvis de ikke betalte kr.200
 
Landsrettens dom blev at den erhvervsdrivende fik dagsbøder sammenlagt til omkring 10.000

Ifølge inkassoloven må man jo heller ikke skrive ord på en kuvert såsom: Inkasso, rykker, betales straks, sidste rykker o.l. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  budget123 Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Lyt til advokaten, han er god og jeg kan anbefale dig at tage en snak med Jens hvis "konflikten" eskalerer - han kan sin jura men har samtidig en sund, praktisk tilgang til sagerne. Når det så er sagt/skrevet, så følg Oscars råd, omdiriger al kommunikation fra udlejer til dig selv!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene vi er ovre i

§260 stk.2 i straffeloven: 

Ved trussel om at anmelde
 eller åbenbare et strafbart forhold eller om at fremsætte sande ærerørige beskyldninger tvinger nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, for så vidt fremtvingelsen ikke kan anses tilbørlig begrundet ved det forhold, som truslen angår.


Hvad angår et pengebeløb, er det næste skridt en kreditor bør gå inkasso.
og der er vi ovre i inkassoloven hvor der er en paragraf der hedder god advokat skik.

Det at fremtvinge nogen til at gøre noget som er en alvorlig ting!
og selvom det virker uskyldigt er det ikke lovligt, selvom kreditor gerne vil have sine penge!

Hvis din kreditor plejer at sende regninger til x1@xx.dk er det altså ulovligt at han sender dem til x2@xx.dk
og tilmed når han har oplyst at hvis du ikke betaler o.l. vil han gøre det, er blot en skærpelse af omstændighederne 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)