Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg en skide god ide til et tv-show?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er.

Jeg har fået en ide til et tv-show som jeg vil forsøge at sælge.

Jeg har umiddelbart kun selve skitsen til showet, men ved jo at der sidder nogen rigtig professionelle mennesker i tv-branchen, der kan udarbejde alle detaljerne.

Jeg vil lige ridse nogen af argumenterne for at ideen er bæredygtig op, jeg vil gør det med vilje meget enkelt fordi jeg faktisk tror ideen er rigtig god og nødig vil afsløre for meget.

Målgruppen er alle mennesker med en eller anden form for eksistentiel tvivl. unge som gamle tænker jo på fx. har vi en sjæl? vil mine gerninger blive dømt af andre når jeg dør? hvor kommer jeg hen efter døden? eksisterer reinkarnation? osv osv.

Iblandt deltagerne vil er være nogle fantastisk narcissistiske egoer uden nogen form for selverkendelse. Rigtig guf som den almindelige borger kan side og blive skide forarget over.

Det er en ny form for program, syntes meget de forskellige tv programmer ligner hinanden og som udgangspunkt vil det almindelige menneske jo altid gerne have nye input i livet, herunder fra vores standard underholdningskilde.

Omkostningerne til at lave det vil være minimale.

Tror det har potentiale til at blive en middelstor succes ala tirsdag aften kl 22 agtig, men der må bestemt være nogen mennesker et eller andet sted der kan score nogen penge på det, da den vil være så billig at producere, men samtidig skide underholdene.

Håber det er uddybende nok.

Det skal lige siges at jeg intet har at gøre med branchen, det var simpelthen noget der poppede op i hovedet på mig da jeg tænkte over hvordan jeg kunne prøve at skaffe lidt kapital til min kommende sandwichbar.

Mine spørgsmål til dette er.

Hvilken fremgangsmåde vil være optimal hvis jeg skal sælge ideen? skal jeg gå via en agent eller bare skrive en email til kanal 5 / tv 3 ??

Jeg har absolut ingen ide omkring mit honorar, i tilfælde af succes?

Hvordan garderer jeg mig imod at de simpelthen bare stjæler den og smider mig for døren?

Håber der er nogen herude der kan oplyse mig, for syntes jeg er gået rimelig grundig til værks på nettet, men tv stationerne er vel som udgangspunkt ikke interesseret i at blive spammet med amatør ideer.

Tak for din tid hvis du har læst det hele

Mvh Nicolaj Nienstædt

Tilmeldt 17. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj! 
Fik du nogensinde svar på dine spørgsmål ??
Hvis ja så send mig gerne en email på
Jarna@live.dk

Jeg har noge spørgsmål omkring din idé jog min nye idé jeg gerne vil spørge om.. 

Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Det ved jeg lidt om. Jeg har et TV-produktionsselskab og kan fortælle dig lidt om hvordan det foregår. Jeg vil selvfølgelig også gerne høre om din idé og give noget input.

Mvh.
Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)