Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung mand søger iværksætterhjælp i Esbjerg/Varde området - Gerne til en god snak.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har længe gået med rigtig god idé!! - Som jeg bare mangler at få ført ud i livet.

Dog er jeg meget usikker på hvordan man egentligt starter en virksomhed, som den jeg vil starte.

Det jeg mangler er;

- At snakke med en/nogen omkring min idé - Er den god eller dårlig? jeg vil selvfølgelig fremlægge min ide.

- Hvad skal man gøre for at starte sådan en virksomhed - Markedsføring, forretningsplan og mere til?

- Og så bare lidt 'general hjælp' :-)

Jeg ser frem til en god dialog.

(Jeg har ikke skrevet min idé herinde, da jeg godt synes at jeg vil holde den for mig selv, da det er 'min' idé.. )

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøves selvfølgelig ikke kun lige være i denne landsdel..
Jeg ved at personer fra andre steder i landet kan være lige så gode.. (Det ville blot være nemmere at mødes til en dialog face-to-face)

Jeg vil selvfølgelig også gerne tage den online Smile

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel!

Her er lidt om det hele :-)

Her på Amino kan det være lidt svært og diffust at hjælpe ordentligt til når dit indlæg omhandler lidt af alt (lige fra om ideen er god til decideret forretningsplan mv.) - Derfor synes jeg du skal orientere dig på:

http://www.startvaekst.dk/start-ny-virksomhed/0/4

Hvis du allerede har gjort det (det lyder lidt sådan nemlig) - Så er det en god ide først og fremmest at finde nogen at brainstorme på ideen med.

Såfremt du efter en 'gennemtærskning' af din ide stadig står med et stærkt (måske endnu stærkere) indtryk af at det her er en god ide.

Så er det derfra en god ide at kunne tænke i hvordan den føres ud i livet. Herunder først og fremmest at lave en forretningsplan (den behøver ikke være så omfattende som mange gerne vil have den skal være - det er mest hvis du skal søge kapital andre steder det er strengt nødvendigt.)

Omend ikke andet bør du i din forretningsplan gøre dig nogle tanker om hvilket kundesegment du henvender dig til. Hernæst hvor stort dette segments behov er for dit produkt.

Du bør gøre dig nogle tanker om, hvorvidt det er fuldtid, deltid eller hobby du vil drive din virksomhed. Du skal regne på hvor længe der går før det indskud du smider i virksomheden har tjent sig selv hjem igen. Dette skal du regne ud fra et best-case scenario, men endnu vigtigere fra et worst-case scenario.

Herefter vurderer du hvorvidt det er en god ide stadig at starte - vil du løbe eventuelle risici og ser det fornuftigt nok ud. Du kan med fordel tage forretningsplanen med i det lokale væksthus eller her på amino - og så vil folk gladeligt komme med konstruktiv kritik til om du skyder over målet eller hvordan og hvorledes.

Et af de råd jeg giver til iværksættere er mest at få lavet ALT hvad du kan lave selv. Lige fra en eventuel pjece du vil sende ud til papirarbejde, til lettere html-arbejde. Alt hvad du overhovedet kan lave selv - do it. De ting du undervejs er i tvivl om spørger du her på amino eller i et væksthus (eller med en eventuel sparringspartner du finder) - De ting du ikke kan finde ud af spørger du ligeledes til.

Hvorfor så det? Fordi hvis du har haft hands-on på stort set alt omkring opstarten af din virksomhed så er der heller ikke nogen der kender dit firma ligeså godt som du selv gør. Ydermere er du senere i stand til at foretage småjusteringer du umiddelbart ellers ikke ville have kunne hvis andre havde gjort det for dig.

Med hensyn til HELT generel virksomhedsstart er der CVR-registrering og moms-registrering (med en forventet omsætning for 50.000 eller mere på et år). Det kan dog kun anbefales at moms-registrere dig right away.

Herefter er der (især hvis det er en onlinetjeneste) at registrere domænenavnet der passer til dit kommende firma i en fart. (Det er ufatteligt træls at have det perfekte firmanavn og finde ud af at en eller anden allerede har registreret det.)

Omkring markedsføring, PR und so weiter - så er der først og fremmest et HAV af kompetente folk indenfor netop dette her på amino.

Generelt er jeg stærkest i lidt mere alternative måder at markedsføre sin virksomhed på - men dette kan folk desværre ikke hjælpe meget med før de kender din ide/dit firma/dit koncept lidt bedre.

Der er ufatteligt mange ting at have styr på, men når du først sidder med det - så er det faktisk ikke så meget at det gør noget.

Jeg håber du kommer godt igang med det hele, har du spørgsmål så stil dem bare :-) Jeg eller andre flinke aminoer er herinde for at hjælpe folk præcis som dig.

Du er ydermere velkommen til at skrive en privat besked hvis du vil have en online brainer over dit emne. Jeg er bosat i Københavnsområdet og kommer derfor ikke ikke så tit på dine egne ;-)

Jeg vil dog til enhver tid anbefale dig at køre forbi det lokale væksthus for at høre dem (de er kvalificerede nok, og kan give dig feedback og du behøver ikke frygte de stjæler din ide som du kan være lidt nødt til på et onlineforum af iværksættere der alle leder efter den perfekte ide - og/eller udlever den.)

Jeg håber jeg har givet nogle svar du kan bruge. Skriver jeg uklart, upræcist eller snørkler rundt i nogle ting så spørg endelig.

Jeg glæder mig til at høre mere :-)

Hav en god dag

mvh

thasje

 

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg synes du skal tage kontakte til Esbjerg Erhvervsudvikling (www.eeu.dk). Da jeg startede virksomhed, fik jeg rigtig meget sparring og hjælp. Desuden kan du blive medlem og modtage gratis konsultationer hos de andre medlemmerne i netværket.


// Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ofte i Esbjerg da min kæreste bor der... Så det kunne da være vi skulle hilse på hinanden :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Jeg er ofte i Esbjerg da min kæreste bor der... Så det kunne da være vi skulle hilse på hinanden :)

Go Hjerrild! :-)

Det giver altid et smil når kompetente mennesker finder tid til at hjælpe andre aminoer!

 

"Den der er vældig stærk, bør også være vældig rar." - Fra Peter Plys somewhere

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg har eget bogholderifirma i Varde/Esbjerg/Oksbøl og ser lidt forskellige måder at drive virksomed , da jeg har forskellige typer kunder. Jeg vil da gerne høre om din idé og er den tilpas spændende være sparringspartner for dig. Jeg er i Esbjerg hver onsdag, så der er mulighed for at mødes. Specielt fra midt september og frem til året slutter, har jeg mulighed for at hjælpe dig.

Hvis du er interesseret i en indledende snak, giver du bare et ring på 61 28 83 84.

Michael

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

 

FEDT at høre..

Jeg vil meget gerne tage en snak sammen en dag, så kan jeg også lige forklare min ide 'face-to-face'
Den er ofte lidt svær at skrive om på nettet.

Du må endelig lige give besked om hvornår du kommer til Esbjerg igen, for så vil jeg prøve og tage tid til snak.
Det er rart med nye bekendtskaber og venner.

jeg takker meget for din opmærksomhed, og forhåbentlige hjælp :-)

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael!

Det lyder dejligt!
Jeg vil lige give dig et kald i næste uge, da jeg fra idag skal på en lille udflugt.

Mvh. Daniel

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)