Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com domæne i USA eller Danmark

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har det nogen betydning hvor i verden ens hjemmeside er hostet, jeg tænker her på om .com domæner er bedre placeret i USA hvis man tænker SEO.

Eller er det hele bare en stor "gryde" hvor det ikke gør nogen forskel hvor i verden siden er hostet.

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har en betydning. Sidens geografiske tilknytning, bør harmonere med serverens placering

Engelsk målrettet Canada = Serverplacering i Canada.
Engelsk målrettet Australien = Serverplacering i Australien.
Engelsk målrettet UK = Serverplacering i UK.
Dansk = Serverplacering i Danmark.
.... 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som casper er inde på er det bedst at placere sin server der hvor ens primære målgruppe er.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Det har en betydning. Sidens geografiske tilknytning, bør harmonere med serverens placering

Engelsk målrettet Canada = Serverplacering i Canada.
Engelsk målrettet Australien = Serverplacering i Australien.
Engelsk målrettet UK = Serverplacering i UK.
Dansk = Serverplacering i Danmark.
.... 

Umiddelbart tror jeg ikke det er så simpelt, jeg har haft websites på både danske, tyske og i usa. Det har ikke haft nogen indflydelse på placeringen.

Der er så mange faktorer som spiller ind at placeringen er en lille del, jeg vil ikke afvise at det har en betydning, men jeg tvivler stærkt på at google vil lave deres rating system så primitivt.

Jeg tror på at det har betydning om hjemmesiden er populær, om der er andre som linker til den og om den bliver omtalt i diverse fora....og så indholdet, hvor godt teksten hamonerer med søgekriterierne.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørgsmålet gik på om det havde en betydning, og det har det. Specielt på sprog, som bruges forskellige steder på kloden. Og ja, du kan da sagtens liste andre parameter som er vigtigere for at ranke (generelt). Som udgangspunkt er det bare best practise at placere siden, på en server som relatere til det geografiske område, siden er målrettet mod :-)

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

CheapArt.dk:

OK takker for svar!

Er der nogen som kender danne webhost http://www.mochahost.com/webhosting.php ser umiddelbart godt ud, har ikke kunne finde dålige ting om dem

De har været der i lang tid, tror de er gode nok.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Spørgsmålet gik på om det havde en betydning, og det har det. Specielt på sprog, som bruges forskellige steder på kloden. Og ja, du kan da sagtens liste andre parameter som er vigtigere for at ranke (generelt). Som udgangspunkt er det best practise at placere siden, på en server som relatere til det geografiske område, siden er målrettet mod.

Jeg er lidt inhabil her da mine servere ikke står i DK, men primært i Tyskland og et par enkelte ældre servere i USA.

Det har nok en eller anden form for betydning især hvis siderne er ens, men jeg tror på at den bedste side altid vil vinde på google, det er ihvertfald mit indtryk.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Nilsson:

Umiddelbart tror jeg ikke det er så simpelt, jeg har haft websites på både danske, tyske og i usa. Det har ikke haft nogen indflydelse på placeringen.

Der er så mange faktorer som spiller ind at placeringen er en lille del, jeg vil ikke afvise at det har en betydning, men jeg tvivler stærkt på at google vil lave deres rating system så primitivt.

Jeg tror på at det har betydning om hjemmesiden er populær, om der er andre som linker til den og om den bliver omtalt i diverse fora....og så indholdet, hvor godt teksten hamonerer med søgekriterierne.

Det har nu en betydning for SEO også.

det har fx en betydning for hastigheden hos brugeren, som Google går op i, og som også er en af de faktorer som du taler om. Og ja der er andre ting som er vigtigere, men når alt kommer til alt og placeringen af serveren er det eneste der er forskellen på dit og konkurrentens website, ja så vil jeg mene at placeringen nærest målgruppen er den der vinder. Da den så har flere kort på hånden end konkurrenten.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror altid der er en forskel på hjemmesiderne, ellers ville de jo være rene kopier af hinanden.

Det er kun Google der kan svare på hvor vigtig en placering er, men jeg tror på at Google vil give den mest populære hjemmeside til brugeren, det er jo hvad der er formålet med en søge maskine.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)