Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotografering af varer til webshop.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for svar. Jeg har været inde og læse dit indlæg, og det lyder interessant. Vi har en aftale med en prof. fotograf, som skal tage nogle prøvebilleder og så komme med et tilbud. Men vi vil da overveje din mulighed, hvis vi synes det bliver for dyrt det andet.

Mvh.

Heidi

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi,

Send mig endelig en mail, hvis du har lyst til at høre nærmere.

Vi har haft adskillige tråde her på Amino omkring prisen for produktfotos. Blandt os der driver fotofirma i fritiden har der generelt været stor enighed om, at et godt produktfoto koster omkring 100 kr. Mange tilbyder det billigere, men jeg har endnu tilgode at se produktfotos af høj konsistent kvalitet til væsentlig lavere pris. Går man til en fuldtids-professionel, starter priserne somregel ved det dobbelte. Til gengæld kan de typisk tilbyde en mere professionel service og produktfotos der lige har det der ekstra touchSmile

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig... der hvor jeg er fuld tid, løfter vi stort set ikke kameraet for at lave et produkt skudt lige ind på, på hvid baggrund uden path for mindre end det dobbelt af 100 kr (eller lidt mere måske).

Men desværre er det jo bare et spørsgmål om rutine hvad den slags angår, man behøver ikke ha forståelsen for at følge opskriften i pack verdenen. Så man skal bare finde opskriften ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig uenig.... :-) Et par venner har lavet trendshots hvor de har specieliseret sig i at lave professionelle packshots til ekstremt lav pris. Priserne starter ved 45 kr pr. stk.

Grunden til at det kan lade sig gøre er, at de har strømlinet produktionen fuldstændig. Fotografen bag er uddannet fotograf (altså en "rigtig" fotograf) og har lavet packshots i masser af år.

Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo heller ikke noget vildt over dem, men hvis kunden er tilfreds så er det jo lige meget. Savner lidt at se nogle flere referencer på den side, så kvaliteten er svær at bedømme med al respekt for min kollega.

Det andet dilemma i det er at det er æderdælme dumt at skyde prisen i bund på den måde, størmlining eller ej... det eneste det siger til mig er at vedkommende ikke kan få kunder uden at prisen er så lav, og så kan man spørge sig selv hvorfor det nu er.

Det kommer tilbage og bider dem i røven på et tidspunkt, når den næste i rækken vil konkurrer med dem og sætter prisen til 35 kr. pr. pack. Det er skruen uden ende. I princippet kunne jeg være flabet at sige jeg kan tilbyde det til 50% af deres pris, og med mere texture i stoffet, uanset hvad de tager, fordi jeg stadig har råd til at leve. Hvad gør de så?

Just asking... siger ikke det er det jeg har tænkt mig. Har ingen grund til at dumpe prisen.

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I griber det professionelt an og investerer i en lille rundbuehorisont, noget ordentligt lys og et kamera på stativ, så kan man faktisk godt selv lære at tage gode packshots. Så svært er det altså heller ikke :)

Men det er virkelig vigtigt at billederne er sprøde og ordenlige. Vi mennesker er blevet vant til at se på proffessionelt udført fotoarbejde og hvis det lugter bare lidt af amatør, så smitter det altså af på salget. Det er jo ikke uden grund at så mange skriver at det godt kan betale sig at hyre en fotograf. De har i hvert fald ret i at det ikke bare er noget man gør på spisebordet med sit kompaktkamera, uden at have forstand på det.

Bedste hilsner
Jørgen

http://cphcloud.com

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben:

Nu er der jo heller ikke noget vildt over dem, men hvis kunden er tilfreds så er det jo lige meget. Savner lidt at se nogle flere referencer på den side, så kvaliteten er svær at bedømme med al respekt for min kollega.

Der er ingen tvivl om at det er en standardiseret professionel varer som de leverer. Så det er ikke meningen der skal være noget vildt over det.

Torben:
Det andet dilemma i det er at det er æderdælme dumt at skyde prisen i bund på den måde, størmlining eller ej... det eneste det siger til mig er at vedkommende ikke kan få kunder uden at prisen er så lav, og så kan man spørge sig selv hvorfor det nu er

Det er da monster smart, at skyde prisen i bund, den skal helst helt derned hvor andre fotografer med mindre sofistikerede setups ikke kan være med :-) På packshot-markedet er der jo ingen tvivl om at pris er kongen, kunderne vil havde det billigt og så kan man jo lytte efter kunderne, eller se dem gå til konkurrenten.

Torben:
I princippet kunne jeg være flabet at sige jeg kan tilbyde det til 50% af deres pris, og med mere texture i stoffet, uanset hvad de tager, fordi jeg stadig har råd til at leve. Hvad gør de så?

Du skal være velkommen til at prøve! jeg vil tro at de så ville gå længere ned. Umiddelbart er det baseret på en solid forretning og en afprøvet pipeline, så jeg ville tro at får en ordentlig omgang klø i en pris-konkurrence.

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da simpelthen så dumt at konkurrere på prisen.. Det er det værste man kan gøre.. specielt i et land som Danmark...

Jeg tror simpelthen ikke på at de kan levere fejlfrie produktskud til så lav en pris.. medmindre de har dundrende underskud. Den mængde tid man bliver nødt til at bruge på visse produkter, blanke produkter, sammenkopieringer og lign.. Det kan ikke streamlines som du prøver at bilde folk ind.. Det ville kræve at de får skuddet i kassen ved første tryk.. og det kan ikke lade sig gøre da alle produkter er forskellige.

Hvis du derimod har en fast lyssætop til ALLE produkter (som er fuldkomment forkert).. og skider på kvaliteten, reflektioner og dimensioner i billedet.. så kan du godt bilde mig ind de kan spytte en pris ud der er så langt ude.. 

En anden ting der er lige så mærkeligt at jeg simpelthen ikke kan forstå det... er.. hvorfor.. vil man lære folk at lave billeder når det er det ens arbejde går ud på... Det ville jo svare til at VVS manden kom forbi med en folder hvor han havde skrevet ned alt hvad han vidste og så afleverede den til sin kunde.. smuttede igen og missede en kunde.. Jeg forstår det ikke..

Jeg forstår ikke at folk ikke brander sig på deres unikke egenskab istedet for at konkurrere på prisen.. Det er det værste man kan gøre.. Brand dig selv for helvede istedet for det andet.. 

Lundsby... du laver jo heller ikke et produkt (Cloudsprout) som ligner ALLE andre men bare koster mindre.. du diffrentierer dig jo fra de andre på markedet og tilbyder noget som ingen andre har.. så kan du jo sætte prisen som du vil.. du har jo noget de andre ikke har.. Jeg tror ik helt du forstår Lundsby.. at fotografi er et håndværk. Det kræver altså nogle års øvelse at hitte ud af og ved at gøre det til en samleproduktion så springer du nogle ting over som gør at du fjerner håndværket. Det er jo derfor der er så mange fejl i det skidt man får fra Kina.. om det er fritlægninger, farvekorrigeringer eller decideret retouch.. De forstår masseproduktionen.. men de forstår ikke håndværket. Derfor vrimler det med fejl. Og det er hvad der sker når du vil slås på prisen. 

Så skil dig ud.. Det gælder i alle brancher.. Hvilket mange åbenbart ikke forstår..  

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvilke varer der er tale om, men eksempelvis indenfor elektronik, stiller producenten ofte billeder til rådighed.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:
Det er da simpelthen så dumt at konkurrere på prisen.. Det er det værste man kan gøre.. specielt i et land som Danmark...

Rent nationalt så er vores konkurrence-evne helt i bund, så mon ikke det er rigtigt fornuftigt, at nogle gerne vil konkurrerer på pris!

Dennis Møller:
Jeg tror simpelthen ikke på at de kan levere fejlfrie produktskud til så lav en pris.. medmindre de har dundrende underskud. Den mængde tid man bliver nødt til at bruge på visse produkter, blanke produkter, sammenkopieringer og lign.. Det kan ikke streamlines som du prøver at bilde folk ind..

Jeg tror det er vigtigt ikke at lade omfanget af egne evner, begrænse når man vurderer andres projekter. Casper som er fotografen i biksen, har arbejdet med det i vel over 10 år, og han har konstrueret en proces hvor han står inde for kvaliteten og at firmaet har overskud på opgaverne.
Det er jo hverken op til dig eller mig, at vurdere men hvis en kunde syntes det lyder for godt til at være sandt så er det bare at prøve og få syn for sagen.

Dennis Møller:
Lundsby... du laver jo heller ikke et produkt (Cloudsprout) som ligner ALLE andre men bare koster mindre.. du diffrentierer dig jo fra de andre på markedet og tilbyder noget som ingen andre har.. så kan du jo sætte prisen som du vil.. du har jo noget de andre ikke har.. 

Der er ingen tvivl om at CloudSprout differencierer sig, ved at man kan springe programmøren over med det. Men vi er desværre på ingen måde immune over pris-konkurrence. CMS/Webshop markedet er benhårdt og vi spiller for at vinde, så CloudSprout bliver et såkaldt freemium produkt.

Dvs. at for mindre sites er både systemet og hostingen 100%. Det koster først når trafikken er 3GB/Måned eller plads er over 200Mb.

I forhold til trendshots er CloudSprout strategien noget mere vovet, fordi vi har direkte udgifter på vores gratis kunder. Men man skal være aggressiv med de ambitioner som vi har! 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)