Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for din mening !

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen :)

 

Vedr. logoet, så er det nok lidt konservativt og enkelt, men det er faktisk meget bevidst. Logoet repræsenterer vores shop og skal udstråle at det er enkelt og ligetil. Som vi også skriver under "om baston" så er alt det "overflødige" skåret væk og produkterne er i fokus. Vi synes det virker :)

 

Vedr. shoppen kan jeg lige uddybe, at den er udviklet i samarbejde med www.arin.dk En meget meget dygtig fyr som har formået at lave siden lige nøjagtig som vi har ønsket den. Så hvis du overvejer en ny shop, så har han de varmeste anbefalinger herfra.

 

Hilsen

Camilla

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

 

Rigtig flot side, der er bare én lille ting jeg bider mærke i, der går mig en lille smule på (måske bare mig der er underlig:)

Der mangler luft i toppen af siden jeg kunne godt bruge en centimeter eller to, før logo og selve indholdet på siden begynder..

Er jeg den eneste der har tænkt/tænker over det?

Mvh

Nicki

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla.

Jeg blev nødt til at oprette mig som ny bruger pga. dit indlæg :-)

Jeg skrev egentlig herind for at svare på dit indlæg, men jeg vil hellere skrive lidt kommentarer til din programmør, for jeres side er pæn og nydelig og dejlig luftig. Generelt en rar side og passer godt til det I har med at gøre synes jeg. Mere er der ikke rigtig at sige til det.

Da jeg kiggede på siden lagde jeg dog mærke til to ting.

For det første vil jeg rose jeres programmør fordi jeres side er den eneste jeg har set herinde (jeg har slet ikke set alles) som validerer. Og endda xhtml strict. Resten af koden er også rigtig pæn - alternative sigende tekster på billeder, li på menuen osv. Han har læst på lektien.

Det eneste der skinner lidt i øjnene på det ellers pæne stykke arbejde er css / den semantiske struktur i html'en.

Der er kun brugt h3, hvilket fejler på tilgængeligheden. Ved gennemgang af css'en kan jeg se at der kun er angivet styling på h3 i stylesheet, hvilket betyder der ikke bliver bruget h1 eller h2 nogle andre steder. Den korrekte måde ville enten være at indføre flere headings på siden (hvilket man godt kunne), så niveauet ville passe med h3, eller opgradere den til h1 og nedjustere størrelsen.

Pointen er jeres side fejler ift. WAI-A (enkelt a) Det er ikke nogen synd, men nærmere en skam når nu resten, som sagt, er så pænt.

resten af css opbygningen vil jeg ikke gå i detaljer med, men jeg synes der genrelt også mangler nogle ting der, men det kan måske skæres ned til smag og behag.

Den anden ting er, at mens jeg sad og kiggede på jeres site, gik det ned. sql_connect error. Hvorfor den kom er egentlig underordnet, men I burde overveje at lave enten noget exceptionhandling, eller sætte noget generel fejlside op på jeres site. For det første fordi det generelt bare er pænere, og for det andet blev der i fejlmeddelelsen skrevet en fysisk eller logisk serversti. Det er principielt meget uheldigt.

Jeg går ud fra det er en apache-server i kører på. Hvis I selv har adgang til den, burde I overveje at slå debug information fra som default. Mener det anbefales når man installere serveren. Eller det kan vist nok også sættes op på siteniveau eller i koden. Kan ikke helt huske det mere.


Jeg håber I kan bruge det her til noget. Ellers kan det måske bruges som en opsang til andre der læser at det ikke er nok at deres sites kun ser godt ud i internet explorer. Der findes andre browsere end den :-)


Jeg er forresten fuldtids programmør på diverse cms systemer og laver websites til kommuner ol. som skal være "bedst på nettet" Så teknisk tilgængelighed er det jeg laver hver dag. Bare for at sige hvor jeg kommer fra. Og er selvfølgelig almindelig internetbruger ellers.

Mvh Rasmus
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej Rasmus

 

Tusinde tak fordi du har taget dig tid til virkelig at kigge siden efter i sømmene :) Igen er jeg meget imponeret over de kompetancer som brugerne på amino besidder.

 

Tak for de fine ord om siden generelt.

 

Rent teknisk, er vi ikke i tvivl om vi har fået et supert produkt. Vores tekniske kunnen er dog på brugerbasis, så det meste af dit indlæg fløj lige igennem :) Men jeg sendte straks mailen videre til programmøren.

 

Siden er nu rettet så den sender h1 tags ud istedet for h3. :) aner ikke hvad det betyder...

 

Der har været problemer med serveren idag, og der har været tabt forbindelse til databasen et par gange.. måske lige da du var inde :)

 

Iøvrigt er siden nu også lige blevet søgeoptimeret, så siderne har unikke titler.. Glæder mig allerede til Google har været forbi med en bot :)

 

 

Jeg vil da gerne lige slå et slag for www.arin.dk for lige at følge op på dit indlæg.

Superkompetente hjemmesider, han laver ikke det samme to gange, så vi ikke får ens sider.

Min liste over browsere som har fremvist min side, er meget lang :)

Rigtig god dialog om hvad siden skal kunne og hvordan den skal se ud. Meget fleksibelt!

Virkelig fornuftigt prisleje.

 

Så hvis du overvejer en ny hjemmeside, så kig forbi og tag evt. en snak med ham.....

 

 

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ellers tak :-)

Jeg ved ikke om du læste hvad jeg laver, men jeg ville nok lave den selv.

Du kan som det sidste flueknepperi, sige videre at jeg mener brødkrummestien bør være en liste, og at >> ikke er så tilgængelighedsvenlige tegn som separatorer.

Han bruger breaks (<br/>) til at lave afstand under billederne til teksterne på oversigtsbillederne. (det er jo bare sløset:-)

Det er ikke for at kritisere, da jeg som sagt synes det er rigtig pænt arbejde. Det er lettere at sidde på min side og lede efter fejl, men man kan nok altid finde nogle hvis man bliver ved med at lede.

Held og lykke med jeres butik. Og jeg skal skrive arin.dk bag øret, da det kunne være man fik brug for ham en dag.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)