Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synshaller og den store forskel.. hvorfor ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har haft en del biler og har været i en del synshaller..

Mit spørgsmål er så hvorfor der er så stor forskel på de forskellige haller og hvor grundige de har været.

Nogen steder kigger de hurtigt og kort og så er den synet, andre steder er det hele turen rundt og ud og prøvekøre bilen også..

Får sådan synsfolk noget hvis de syner eller dumper bilen ?

Er der andre ting der spilder ind med den store forskel ?

Jeg har solgt lidt biler i min fortid og har da også set der har været lidt snyd når flere forhandlere kommer ind, men hvad skal man egentlig være opmærksom på ?

Hvad skal der egentlig også til for at de kan godkendes som synshal ?

Mikkel

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel :

Hvad skal der egentlig også til for at de kan godkendes som synshal ?

 

http://fstyr.instant.cohaesio.net/Syn/Synsvirksomheder/Saadan%20faar%20du%20en%20tilladelse.aspx

Generelt.

Synsvirksomhederne og dets medarbejdere vil jo være forskellige, men da du jo ikke behøver at køre til et evt. omsyn hos den samme synshal, så vil det da være noget af en chance at tage at kassere en bil uden grund. Mange kunder vælger da også at få udbedret evt. fejl hos et værksted som så syner køretøjet efterfølgende. Så synshallen kan jo ikke være sikker på at tjene noget på at dumpe biler, lige så lidt som på at godkende fejlbehæftede køretøjer. Nysynede køretøjer er også et godt salgsargument, så en del nysynede biler kan også forventes at skulle gennemgå en "FDM-test" eller måske i tilfælde af reklamationer skulle gennemgås af en sagkyndig, - så de risici der er forbundet med at være "for flink" er simpelthen for store for selve virksomheden, - omend det naturligvis kan forekomme at en medarbejder er illoyal overfor virksomheden. 

Jeg får synet mange biler, og jeg kan da fra tid til anden spotte "tendenser" på særlige fejltyper som går igen i en periode, men det kan skyldes interne brancheforhold hvor der måske er særlig fokus på specifikke fejl, og så skal synsmedarbejderen måske lige tjekke ekstra grundigt på netop dét punkt, hvorfor fejlprocenten bliver større.

Der er jo tale om nogle minimumskrav der vedrører sikkerheden, så hvis man synes synsmedarbejderen er for sløset, koster et nyt syn i en anden synshal jo knap en tankfuld benzin, - ellers også kan man jo selv deltage i synet og spørge om de forskellige ting, og nogle synshaller kan også udvide det lovpligtige syn til en egentlig gennemgang af køretøjet der rækker ud over minimumskravene.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)