Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Afrikansk træ-industri gennem MLM

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allesammen, Jeg vil her fortælle lidt om konceptet Better Globe

Først historien. Det startede med projektet Green Planet, dette projekt havde dog en mængde børnesygdomme, og fundamentale fejl. Efter noget tid blev den norgske entreprenør Rino Solberg hentet ind som direktør, det var tydeligt for ham at Green Planet ikke stod til at rede, men ideen kunne laves rentabel !
Rino Solberg stod bag en lang række erhvervsmæssige initiativer i Afrika, og havde knowhow og netværket til at starte Better Globe, som gjorde op med de fejl Green Planet havde lidt under.
Siden 2006 har de opereret i Kenya og frem til idag med at plante træer.

Forretningen går basalt set ud på at plante træer i tørre områder i Afrika.
Det er i høj grad "hardwood" træsorten mukau, en mahogni ligende sort der er tilpasset tørre miljøer, derudover plantes en stor mængde Acacia Senegal, hvor man høster "arabisk gummi" som er en (blandt lægmand ofte ukendt) råvare i mange mange fødevarer.
Som kunde, kan man købe et træ til 15 euro, det er ikke et specifikt træ, men en anpart i forskellige træer, og det giver resultatet at man efter det 5. år og til og med år 19 får 15% afkast, i år 20 får man 1000 % ! Idet ens anpart af hardwood træet nu er modent til at blive fældet og kan blive solgt til en anseelig profit. Træpriserne har de sidste år steget med 5% pr. år. hvilket giver anledning til en god forretning !

Samtidig fordrer Better Globe også konceptet markedsdrevet bistand, man kan købe en donationspakke for 49 eur hvori man får 2 Better Globe træer, som beskrevet ovenfor, 2 træer til den lokale befolkning, 1.5 eur til at bygge skoler i samarbejde med organisationen Child Africa, 1.5 til mikrofinansiering og sidst men ikke mindst 500 liter vand til de lokale.

Better Globes vision er i 2026 at have plantet 5 milliarder træer, være den organisation der har bygget flest skoler i Afrika, og være den største microfinance bank i Afrika.

For at nå disse mål, har Better Globe en MLM salgsorganisation, her kan man få kommision hvis ens kunder køber træer og donationspakke. Så hold jer ikke tilbage, gå ind på hjemmesiden her ; Better Globe og læs mere om det.
Og spørg endelig løs, jeg er klar på at svare om alt fra kommision til Better Globe's forretningsmodel.

Med Venlig Hilsen
Jarl Lundin Overbeck

Fra København K
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:
Som kunde, kan man købe et træ til 15 euro, det er ikke et specifikt træ, men en anpart i forskellige træer, og det giver resultatet at man efter det 5. år og til og med år 19 får 15% afkast, i år 20 får man 1000 %

 

Så hvis jeg har forstået det korrekt, så investere man 36kr der efter 20år bliver til 136.000kr ?? Det er da nok den mest uintresante investeringsform ...

/Umair

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

15 euro = 111,73 kr.

1000% af 111,73 er dermed 1117,3 kr.

Så du fordobler dit indskud med 10 gange :)

Lyder meget interessant 

Men de 15% af de 15 euro, bliver de sendt årligt, eller bliver det kun sendt efter 5 år og så ikke mere?

Jeg kunne nok være interesseret i dette projekt :)

* You will automatically start in our monthly tree/donation purchase program with the same products and quantity you order above. That means, you will automatically be charged each month for the same products you order here. You can of course login and change this by your own convenience. You also have 14 day cooling-off period in case you regret your purchase.

Så hvis jeg har forstået det korrekt, så køber man et ekstra træ hver måned.

Så 12 * 111,73 = 1340 kr. pr. år

Eller betaler man bare til det samme træ hele tiden?

Så hvis jeg køber 10 træer om måneden, så kan jeg om 20 år sidde med en fed månedsløn på 13400 kr. oveni hatten :)

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Umair - jeg forstår ikke din beregning eller konklusion.
 Venligst uddyb så skal jeg gerne tage stilling !

@ Andreasiro - Fra 5. år frem og til og med år 19 kommer der 15 % afkast. Glad for din interesse ! 
stk. prisen for 1 træ er 15 euro, du kan snildt købe flere træer, og som du siger, du kan potentielt sidde med en fed månedsløn om 20 år på f.eks. 13.400 kr. Alle investeringer bærer naturligvis en risiko.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:

Siden 2006 har de opereret i Kenya og frem til idag med at plante træer.

Forretningen går basalt set ud på at plante træer i tørre områder i Afrika.
Det er i høj grad "hardwood" træsorten mukau, en mahogni ligende sort der er tilpasset tørre miljøer, derudover plantes en stor mængde Acacia Senegal, hvor man høster "arabisk gummi" som er en (blandt lægmand ofte ukendt) råvare i mange mange fødevarer.
Som kunde, kan man købe et træ til 15 euro, det er ikke et specifikt træ, men en anpart i forskellige træer, og det giver resultatet at man efter det 5. år og til og med år 19 får 15% afkast, i år 20 får man 1000 % ! Idet ens anpart af hardwood træet nu er modent til at blive fældet og kan blive solgt til en anseelig profit. Træpriserne har de sidste år steget med 5% pr. år. hvilket giver anledning til en god forretning !

Samtidig fordrer Better Globe også konceptet markedsdrevet bistand, man kan købe en donationspakke for 49 eur hvori man får 2 Better Globe træer, som beskrevet ovenfor, 2 træer til den lokale befolkning, 1.5 eur til at bygge skoler i samarbejde med organisationen Child Africa, 1.5 til mikrofinansiering og sidst men ikke mindst 500 liter vand til de lokale.

Better Globes vision er i 2026 at have plantet 5 milliarder træer, være den organisation der har bygget flest skoler i Afrika, og være den største microfinance bank i Afrika.

For at nå disse mål, har Better Globe en MLM salgsorganisation, her kan man få kommision hvis ens kunder køber træer og donationspakke. Så hold jer ikke tilbage, gå ind på hjemmesiden her ; Better Globe og læs mere om det.
Og spørg endelig løs, jeg er klar på at svare om alt fra kommision til Better Globe's forretningsmodel.

Med Venlig Hilsen
Jarl Lundin Overbeck

Der er vanvittig mange MLM firmaer der lukker ned igen, så binde sin tro på "guldgruppen" op på en 20års plan lyder for mig som en vild risiko i forhold til at der er masser af andre "projekter" igang med hurtigere og mere sikre afkast. Men... tanken syntes jeg er spændende nok, og når der kan samles 110 mio ind til Afrikas Horn, hvor det faktisk ikke virkede som om de ville få specielt godt mad for pengene (bare lige en indskudt bemærkning), så er det cool med projekter der gavner.

Kan vi ikke få lidt flere tal på bordet, hvad koster et træ f.eks. nu (snitprisen af dem der bliver fældet og solgt). Hvor meget er ens andel for de 15€, hvad får man betaling af fra det 5 til 19 år. Er det en tilbagevendende indkomst ligesom mange andre MLM forretninger og i så fald, kan du give et bud på hvordan man laver 10.000 pr. måned (altså hvad der skal til for at op nå dette)

Grunden til at jeg stiller lidt spørgsmål her er fordi jeg tidligere har stiftet bekendtskab med firmaet hvor jeg fik af vide at fortjenesten var ca. 4x så derfor er det selvfølgelig meget rart at se lidt nærmere detaljer.

Mvh Martin

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Martin Slot

Ja, 20 år er jo nærmest en evighed i MLM verdenen ;)
Men det er den tid det gennemswnitligt tager for et mukau træ at vokse sig til en størrelse hvor det er profitabelt at fælde dem.

Og ja i forhold til Afrikas Horn, så handler det jo netop også om at bekæmpe tørke, ved at plante træer så vand kan binde sig til området. Har fået at vide at bla. de lokale hyrder er meget glade for træbeplantningen, i starten sneg de sig ind om natten og græssede.
Men Better Globe fik snakket med dem, og så længe de holder deres flokke fra de nyplantede træer, så er det en win-win situation, de får frisk græs til kvæg og geder, og Better Globe får dejlig gødning, og behøver ikke at spekulere på om man skulle klippe græs :)

Tallene er på bordet :) , i tidligere post, men jeg skal gerne reiterere.
- 1 træ 15 eur.
- 5. til og med 19. år 15 % afkast, af de 15 eur 1 træ koster, eller 1.500 eur hvis man har købt 100 træer.
- 20. år 1000 % af de træer man har købt, dvs. 150 eur hvis man har købt 1 træ, 15.000 eur hvis man har 100 træer...
Dette er selvfølgeligt løbende gældende, så køber du 100 træer om året, så vil du i 2031 og fremefter få 15.000 eur hvert år.

Mht. det gode spørgsmål, hvordan laver jeg 10.000 pr. måned.
For nemheds skyld vil jeg her lave spørgsmålet om til "hvordan laver jeg 1.000 eur pr. måned".
Der er 2 måder at tjene penge her.
A. købe træer
B. sælge træer
A. hvis du om 20 år skulle have en indkomst på 10.000 om måneden, så er det ca. 100 træer om året du skal købe. 100 træer a' 15 eur, afkast i det 20. år 100 x 150 eur = 15.000 eur, dvs. lidt over 1.000 eur om måneden.
B. hvis du gerne vil have en her og nu indtjening på 1000 eur om måneden, så kan du blive sælger/ambassadør og få kommision.
MLM organisationen følger et binary plan system, som man kan læse videre om på Wikipedia.
Kort fortalt har man 2 salgsorganisatoner, den ene skaffer man selv kunder til, og den anden er man sammen med flere om at skaffe kunder til. Der skal altid være et forhold i ens salg, ens kommision bliver udbetalt efter forholdet 1:2 mellem organisation 1 og 2.
Jeg prøver at lave et eksempel :
Fast månedligt salg i organisation 1;
300 stk træer
50 stk donationspakker
Fast månedligt salg i organisation 2;
500 stk. træer
100 stk donationspakker

Så kommer kommisionsberegningen ;
Træer, org. 1; 300 stk, org. 2; 500 stk, der skal jo være et 1:2 forhold, så de 300 stk træer er faktisk i overkanten, for at opfylde forholdet, beregnes det således, 500 stk solgt i org 2, dvs. så tages der 250 stk fra org 1. disse lægges sammen 750, kommisionen for træer er 1 eur, så det bliver 750 euro.
De resterende 50 stk træer fra org. 1 bliver overført til en pulje af optjente salg der bliver nulstillet efter 6 måneder.

Donationspakker er det samme, kommisionen er dog 2 eur.
Så 50 stk donationspakker solgt i org. 1 og 100 i org. 2, det giver 150 salg, gange 2 eur, dvs. 300 eur. og her passer forholdet så der er ikke nogle der bliver overført til "optjent salg" puljen.

Totalen kommer så på på
750 euro om måneden fra træer
300 euro om måneden fra donations pakker
totalt 1050 euro om måneden, ca. lig med 7.800 dkk pr. måned.

Håber det var forklarende, skriv endeligt hvis i har yderligere spørgsmål !

Mvh. Jarl

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jarl.lundin:
Håber det var forklarende, skriv endeligt hvis i har yderligere spørgsmål !

Har mere en kommentar end decideret spørgsmål.

Ingen kan garantere væksten af træer i det område i 20 år, hvorfor det er mere sikkert at sætte 7.500 eller hvilketsomhelst beløb i alt andet end lige det.

Min personlige holdning er så, at hvis man skal hjælpe befolkningen sådanne steder, så skal det gøres ud fra en renhed i hjertet og et reelt ønske om at hjælpe dem, ikke med bagtanke i at få et afkast retur om 20 år som ingen alligevel kan garantere.

Og vær venlig, hvis det skulle falde dig for, at undlade at "udstede garantier, som verden ser ud i dag, så kan man ikke med sikkerhed sige noget om hvad den økonomiske situation er om 20 år. Og alle kan ligge ned, nogle som som BAC og CB får så en båre at ligge på til de rejste sig igen for så at komme tilbage på sygelejet, men ingen er sikre.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Ingen kan garantere væksten af træer i det område i 20 år, hvorfor det er mere sikkert at sætte 7.500 eller hvilketsomhelst beløb i alt andet end lige det.

Som du selv siger;  som verden ser ud i dag, og som den så ud igår og som den vil se ud imorgen vil jeg indskyde, så kan man ikke udstede nogle garantier. Ergo er din "absolutte" udtalelse som jeg har citeret også en garanti uden grundlag.

Det kræver hverken 7 år på universitetet eller mangeårig erfaring for at sige at ved enhver investering er der en risiko, alt kan fejle, slut punktum.

Så jo 7.500 dkk vil kunne sættes i Better Globe træer, og vil måske, måske ikke give det lovede afkast. Situationen vil være det samme for aktier og alle, ALLE andre investeringer ! Det er til 7. og sidst et spørgsmål om man har tillid til den pågældende investering.  Jeg kan kun anbefale af folk differentierer deres investeringer og ikke har alle deres æg i en kurv og derved udjævner risici.

Men hensyn til renhed i hjertet osv. , min salig papa arbejde med Danida i en årrække, og stoppede på grund af at han ikke kunne acceptere korruptionen, at de penger der blev postet i afrika gik til tåbelige projekter ingen kunne bruge til noget. F.eks. et moderne vandværk, som kunne køre i en ½ måned, så var der ingen til at vedligeholde det og ingen til at bestille de kemiske råvarer man brugte i processen. Der har selvfølgelig været læring siden da, men jeg kan godt nok ikke se at hjælpen bliver bedre fordi den er ydet med et "rent hjerte". Derudover så er det meget fint med alt den hjælp vi yder, men jeg tvivler dog stadig på værdien til "slutbrugeren", der er alt for mange led. Alt for meget nu skal vi trække vores metode ned over hovedet på deres samfund, og så kommer det sjovt nok aldrig til at virke i praksis, fordi vores samfund har så store forskelle at hvad der kan virke i vores , ikke nødvendigvis virker i deres samfund. Et andet eksempel kunne være opsætning af lys på landeveje, så man kan færdes om aftenen/natten, en god ide, og sikkert et "renhjertet" motiv bag det. Problemet var at der bag konstruktionsholdet, kom et hold lokale der ribbede lamper og alt for kobber, fordi det kunne give dem mad på bordet.

 

 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:
Jeg kan kun anbefale af folk differentierer deres investeringer og ikke har alle deres æg i en kurv og derved udjævner risici.

Nu drejer det sig ikke om investeringsrådgivning, som jeg formoder ingen af os må give sig af med umiddelbart.

Der er stadigvæk ingen garantier.

Man behøver ikke et MLM setp for at plante træer i Afrika.

Man kan oprette en klient konto hos en davokat hvor pengene til en fond eller forening indbetales og midlerne kan så bruges til at købe skovle og træer som man lokalt får folk til at plante.

Man kan så investere i et kamera så man kan sende billederne online så man kan se udviklingen.

Alt dette kræver hverken 20 år, mlm involveren eller andet. Blot nogle godkendelser, gå-på-mod og resten kommer af sig selv.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

PS jeg vil vove den påstand at det er nemmere at få 1000 mennesker til at samle 5 flasker og bruge de 7500 på et godt formål end at få bare 1 til at købe sig ind i dit koncept Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)