Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til politikere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Imorgen får vi besøg af et politiker forum på mit uddannelses sted, som vil forsøge at besvare de spørgsmål om dansk politik som vi nu har. Derfor vil jeg høre jer, om i har nogle spørgsmål i mener kunne være interessante at spørge om? Alle spørgsmål og svar vil self. blive indskrevet her i tråden efter imorgen.

mvh. Jonas

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var sjovt. Havde faktisk regnet med en vis form for interesse på dette punkt :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasMi:

Hej kære Aminoer.

Imorgen får vi besøg af et politiker forum på mit uddannelses sted, som vil forsøge at besvare de spørgsmål om dansk politik som vi nu har. Derfor vil jeg høre jer, om i har nogle spørgsmål i mener kunne være interessante at spørge om? Alle spørgsmål og svar vil self. blive indskrevet her i tråden efter imorgen.

mvh. Jonas

JonasMi:

Det var sjovt. Havde faktisk regnet med en vis form for interesse på dette punkt :-)

Hej,

Det lyder da spændende. Måske du har lidt rigeligt høje forventninger til Aminoernes online tilstedeværelse omkring det tidspunkt på dagen, hvor nogle henter børn i institution, handler ind eller laver aftensmad.
Det er måske lige ambitiøst nok, at du bumper tråden allerede tre kvarter efter den er startet.

Tilbage til dit spørgsmål:

  • Jeg vil gerne vide hvilke partier, udover Liberal Alliance, har en konkret iværksætterpolitik?
  • Og kan de i givet fald konkretisere den i punktform inklusiv anvisning af finansieringskilde til eventuelle økonomiske løfter?
  • Hvordan forholder de sig til den i iværksætterkredse relativt forhadte iværksætterskat?

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvad jeg har fået nedskrevet indtil videre. Der er stadig 50 minutter af lydfilen, så resten kommer snarest, inkl. svar på iværksætter spørgsmål

(Social Demokraterne) introduktion:

Navneintroduktion. Folketinget 2005. Snakker om SU rettelser. Mudderkaster VKO regeringen for at have lavet om på SU. Social Demokraterne fortsætter mudderkastningen.

Vil investere i uddannelse og velfærd.

Være et velfærdssamfund eller et privatiseret samfund.

Snakker om stor ungdomsarbejdsløshed. Vil bruge fællesskabet som et redskab, som et lokomotiv til at trække hinanden frem.

Siger de vil investere i rigtige vinduer, så de kan spare på f.eks energien (pis og papir)

Mudderkaster VKO regeringen igen, hvad angår økonomi, går dog indenfor at der aldrig har været mindre gæld.

Mudderkaster med at VKO vil have ”survival of the fittest”. Siger at han ikke kan redde hele verden, men at vi i fællesskab kan rede danmark.

 

(SF) introduktion:

Navne introduktion.

Mudderkaster Venstre i forhold til bare at skære ned.

Siger det kun er gået en vej, tilbage, i forhold til skoling. 4 dårligste land til at få unge til at tage en uddannelse.

Mudderkaster med ”Nu har de igen” skåret ned på uddannelse, pr elev.

Vil lave et uddannelsesløft på 10 milliarder, (men hvor vil de få pengene fra?)

Vil fremrykke offentlige investeringer, f.eks reparere offentlige bygninger.  Løft på velfærden. Vil hyre via det offentlige (Men hvor vil de få pengene fra?)

Mudderkast, Siger at ”fordi man ikke kan lide det offentlige skære man ned” og at det er derfor så mange Sosu er arbejdsløse.

Ordentlige forhold for de arbejdsløse. Stem på S, SF, Enhedslisten for et andet Danmark. Fokus på sammenhold, men ingen ide om hvor pengene kommer fra.

 

(Enhedslisten) introduktion:

Ikke bare ny regering, også ny politik. Vigtigt at vi melder ud hvad vi vil.

Tilbagerulle de forandringer der har været under den borgerlige regering, f.eks skatter.

Mudderkaster Venstre med prioriteringer.

Skrotte pointsystem. Nævner hvordan man i en liberal regering hvor man skal være ”fri” kan gå ind og bestemme hvem man må gifte sig med (udlændinge lovgivning)

Mudderkaster ang. Miljøkrise, siger at Løkke ikke engang gider gå ind i lovgivningen.

Uenige med s og SF, meget imod krig, ikke vil til afghanistan.

Stop tilfældig krig.

Synes EU bestemmer meget, det er vanvittigt.

 

(Venstre) introduktion:

Introducere sig selv

Siger folkeskolen er skabt af venstre. Nævner at mange af de tiltag i folkeskolen, er venstre der har gennemført.

Venstre har ført den mest offensive finanspolitik i vesten. Og har afdraget gammel gæld. Mudderkaster ved at sige at det har soc. Intet at gøre med.

Mener ikke de fik ros for at få arbejdsløsheden ned på under 2%. Men det gjorde de altså.

Mudderkaster mod soc. Dem og SF finans pakker. 2020. Spild af penge. Nævner at vi betaler verdens højeste skatter, og hvordan det får virksomhederne til at flytte.

Så er løsningen højere skatter? Og samtidig have en offentlig gæld på 40 milliarder kroner.

Efter Kristian er det ”latterligt”

Nævner S og SF’s forslag som ”gavebod”.

Nævner også at venstre også gerne vil investere offentligt, Svare tilbage på mudderkast.

I dag bruger vi ca 20% mere på sundhed end da soc dem sad på regeringen. 300 tusinde ekstra behandlinger, hver år end den gang.

Bygger nyt sygehus i aalborg, men soc dem gik fra forhandlingerne fordi det ikke var dyrt og fint nok (mudderkast)

Enig i at vi skal have stærkt samfund, men det skal finanseres, ikke gavebodes!

8 år med anker jørgensen, taget ca 40 år til at betale regningen. DÅRLIGT

 

Ang. Forslag om afgifter på usunde vare med henblik på en adfærdsregulering, så borgere vil spise sundere lyder mit spørgsmål.

Hvis vi antager at afgifter har en effekt på adfærden hvorfor så ikke motivere borgere til at købe sundt ved at sænke momsen på sunde vare f.eks.

Social Demokrater: Adfærdsmæssigt måske bedre at sænke priserne. Flere ting de gerne vil nå, visionær investering. Brug for indtægter. Snker momsen, færre inmdtægter, derfor spare andre steder. 

SF : Vil tjene penge på afgifter. Snakker om cigaretter, holder sig ikke til emnet.

Venstre: I dag er gulerødder billigere end slik.  Fedt afgift, med til at finansere andre ting. Bidrager med 5 milliarder. At folk lever sundere. Folk til at tænke sig ekstra godt om.

Mudderkaster lige s og sf på bankafgifterne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)