Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe mig med 3 import-spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager, for første gang, på indkøbstur til Indien i januar 2012, for at købe varer til min butik. 

Er endnu ikke importregistreret. 

Jeg har tre import-spørgsmål:

  1. Skal jeg først betale Told, når varerne kommer til Danmark, eller skal jeg i god tid inden have meldt varernes ankomst til Told/Skat
  2. Jeg har fundet ud af (på skat.dk) at tekstilvarer, som jeg forhandler, koster omkring 8% af varens værdi i Told - kan jeg forvente at dette er alt jeg skal betale, eller er der ekstra omkostninger
  3. Hvad skal der stå på den kvittering jeg får fra sælgeren af varerne? 
Bonusspørgsmål: 
Hvordan trækker jeg min indkøbs-rejse fra i SKAT? 
Hvis der er andet jeg bør vide, må du meget gerne fortælle mig det. 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

God tur til Indien.

For at lette tingene ville jeg se at blive moms og importør registreret hos > SKAT

Du skal betale betale moms når varerne lander i DK og skal fortoldes, typisk vil en speditør ringe til dig bede om dit momsno. og så er den ged barberet... lad være med at gøre det selv (fortoldning) betal de 200 kroner og kom videre i dit liv ;-)

Husk told beregnes af Inkøbspris+fragt x1,08 (i dit tilfælde) = Told

Når du så har lagt alle tal sammen kan du får du til at betale at betale 25% moms oveni af det samlede beløb.

Du skal have en Faktura til fortoldning i DK, men den kan han også sende pr. mail, men vær sikker på du får dine varer.

Du bør stå for din transport, ring til nogle danske speditører ob bed om en All In pris på basis af F.eks FOB Mumbai til DDU Århus, så får du den bedste pris. Bed om en pris pr. CBM eller 20" container.

Hvis ovenstående blev for langhåret kan du sende en PM så hjælper jeg dig gerne....

God tur.... og pas på med maden.... den er god men stærk ;-)   udtræk af dynamit vil nogen mene!!!  ;-)

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ExportInnovation. 

Tak for dit svar!

Jeg er moms-registreret - mangler bare at lade mig importør-registrere. 

Du siger at en speditør vil ringe til mig og bede om mit momsnummer. Gælder det også hvis jeg bruger luftfragt? 

Jeg har snakket med en shippingmand jeg kender. Og da jeg ikke skal have mere end et par kubikmeter varer hjem til min butik, mente han ikke at det kan svare sig at shippe det i container, men at jeg skulle bruge luftfragt. 

Faktura: 

Sælgeren af varerne i Indien skal give mig en faktura, som jeg skal have klar ved fortoldning? 

Mange hilsner

Jonathan

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan:
Du siger at en speditør vil ringe til mig og bede om mit momsnummer. Gælder det også hvis jeg bruger luftfragt? 

Ja, men hvis du nu får ordnet det med tilbud først, så er du jo oprettet og så har de dine data og om du ønsker de skal fortolde for dig, også til næste gang.

Jonathan:
Jeg har snakket med en shippingmand jeg kender. Og da jeg ikke skal have mere end et par kubikmeter varer hjem til min butik, mente han ikke at det kan svare sig at shippe det i container, men at jeg skulle bruge luftfragt. 

2 cbm luftfragt og 2 cbm søfragt er nu langt fra det samme i fragt. Det afhænger af om du mangler varene vildt og voldsomt. Men få priser på begge dele og sammenlign, Fragtpris skal være fra indleveret Speditør på lufthavn, altså din kunde indleverer ved den speditør du vælger at arbejde med.

Jonathan:
Sælgeren af varerne i Indien skal give mig en faktura, som jeg skal have klar ved fortoldning? 

Normalt ville han jo sende en du skulle betale hjemmefra, han kan give dig en med i hånden derude når/hvis du handler og så kan han sende en med vare fysisk på sendingen.

Går du kold i de tilbud så send mig en PM

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen Smile

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

No problem du siger bare til...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)