Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkollaps i den gamle verden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Selvom dette indlæg bliver kort og hermed ikke specielt uddybende, da jeg har andre vigtige gøremål, vover jeg alligevel det "ene øje", og skriver dette.

Hvad tror du, der vil ske når/hvis hele den gammelkendte banksektor, som vi kender den i dag, kollapser?

Er det overhovedet en mulighed i din tankegang?

Jeg har det sidste halve år skrevet om de udfordringer verdensøkonomien, og hermed DU og JEG, står overfor. Så baggrunden for ovenstående må du søge i disse indlæg.

Jeg vil her nøjes med at citére George Soros fra i går i New York Times:

"This crisis has the potential to be a lot worse than Lehman Brothers. That is why the problem is so serious. You need a crisis to create the political will for Europe to create such an authority, but there is still no understanding as to what the autority will do".

Alverdens medier skriver, at dette er skæbneugen for Euroen (Tysklands øverste domstol afgør i dag, om hjælpepakkerne er i strid med forfatningen, ECB holder møde torsdag bl.a. vedr. fortsat støtteopkøb af bl.a. Italienske og Spanske statsobligationer, og de private banker i Europa skal fredag meddele, om de vil nedskrive deres lån til bl.a. Grækenland, G7 mødes fredag/lørdag etc. etc.).

Wow - hvilken cocktail. Og ja, Jeg tror også, vi meget vel er i en skæbneuge, der kan føre til meget store forandringer.

Og forandringer er jo som sagt vejen fremBig Smile 

Husk at smil spredes som ringe i vandet

When I change myself - I change the world

Kh. Jens L. More

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er du og Soros jo ikke jordens største optimister - og ja - alt kan gå galt. Husken en historie om en hypokonder der hele tiden fortalt alle at han døde  - og fik ret til sidst - og havde humor nok til at på forhånd ha indgraveret "hvad sagde jeg" på gravstenen.

Alle banker lukker ikke - hele den gamle banksektor som vi kender den  - lukker ikke. Europa går ikke konkurs - folk vil ikke være døde af sult i Grækenland år 2015

Ud over den statslige økonomi er der også en privat økonomi med masser af penge og værdier, og det kan tænkes staterne vil blive nød til at barbere den yderligere

MEN - der er bestemt lande som er ilde ud, og først nu meget sent begynder at reagere. Der er også banker som har meget store lån til lande der er ilde ude - og der kan komme bankkraks også i de store banker.

Det kan smitte af på sunde banker - og er der lande der må på egentlig smalkost - så vil andre lande miste eksportmarkeder osv - men sammenlagt set, klarer virksomhederne sig stadigt slet ikke så ringe i Europa - og jo endnu mindre dårlligt i f.eks. fjernøsten. 

Europa kan sagtens måtte ned i levestandard, og sagtens miste en styrende rolle på en række områder, eller miste dele af den - men der er ingen grund til at fortvivle, tænk på anden verdenskrig - hvad den kostede Europa, og hvor hurtigt man var oppe igen - marshal hjælp osv naturligvis en del af det.

Kina, fjernøsten og andre økonomier der vokser, har heller ikke interesse i at se Europa (eller USA) bryde sammen - men JA - der skal spares, og JA man er igang mange steder og JA - det skal man se at få mere fart på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Tak for dit svar og betragtninger.

Jeg tror heller ikke på, at alle banker lukker (ihvertfald ikke i forbindelse med denne kriseSmile). Jeg taler om en betydelig risiko for et decideret bankkollaps. Her vil de banker som er sunde efter min mening overleve - resten vil dø.

Spørgsmålet for hver enkelt er så bare: hvilke banker overlever et decideret bankkollaps? 

Vedrørende Kina, som alle igen lægger deres lid til skal ind og redde verden, fordi vi har gået og bildt hinanden ind, at alt er fryd og gammen derude. Kina lander i det kommende år med den laveste vækst i mere end 10 år. Og når jeg ser på deres banker og boligmarked, så minder det i høj grad om noget, vi har set før (læs gerne 2008, inden markederne kollapsede).

Jeg anser George Soros som værende en meget positiv person, og i stedet for at dømme ham og jeg som værende, "Ikke jordens største optimister" ville en bedre betegnelse måske være mere realistiske.

Jeg er også overbevist om, at hvis du taler med mine nærmeste, vil de sige, at jeg er en ukuelig optimist - lidt af en original måske, men absolut med en proaktiv og positiv tilgang til livet. 

Historien har vist, at man ofte ønsker at klandre budbringeren.

Kh. Jens L. More 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok se at tingene skal nok gå aligevel.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Du skal nok se at tingene skal nok gå aligevel.

Dejligt at se at vi er flere, der er enige på dette punkt. Husk at holde fast i den tanke, også når udfordringerne melder sig. Det er jo netop i krise-/forandringstider, hvor mulighederne kan føles som ubegrænsedeBig Smile

Kh. Jens L. More

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)