Stakkels dig Mads.. :-)
Mads gør det også svært for sig selv.
Ninaf spørger:
"Vil det sige, at utilfredse kunder hos det tidligere 3C Ads, kan få rettet op på en dårlig oplevelse, ved at gå i dialog med Copenhagen Advertising? Laver i så arbejdet om?"
Mads svarer:
"Vi er naturligvis klar til at gå i dialog med en hvilken som helst virksomhed omkring at skabe resultater online. Igen kan jeg kun beklage over for enhver, der ikke har været tilfreds som kunde i 3C Ads og understrege, at vi i Copenhagen Advertising kun er interesserede i at lave online-løsninger, der hjælper vores kunder med at nå deres forretningsmål."
og
"Jeg mener konstruktiv dialog. Lad os antage, at en kunde i 3C Ads fx engang har købt AdWords for 20.000 og fået opfyldt de kontraktlige aftalevilkår med 3C Ads, men måske været utilfreds med resultatet. Så kan den pågældende kunde naturligvis ikke flere år efter ringe til Copenhagen Advertising med en forventning om, at vi vil levere ham/hende for 20.000 kr. gratis AdWords. Dette må være indlysende. Til gengæld er det dog lige så åbenlyst, at vi gerne vil bevise over for gamle 3C Ads-kunder og enhver, der måtte være skeptisk, at vi leverer AdWords (og mange andre online ydelser) baseret på gennemsigtighed og dokumentation, designet med konverteringer for øje og leveret til konkurrencedygtig pris."
... men kunne også slet og ret have svaret:
"Nej, vi laver selvfølgelig ikke arbejdet om, men vi vil meget gerne vise vores værd ved at indgå en ny aftale."
Ninaf spørger også:
"Jeg kom til at tænke på om kunderne blev informeret om konkursen? Både dem, der blev overtaget af Copenhagen Advertising A/S og de de blev tilbage."
Mads svarer:
"De kunder, vi overtog fra 3C Ads konkursbo, blev naturligvis informeret om overtagelsen - og at denne ikke ville have nogle økonomiske konsekvenser for dem - i og med at vi valgte af opfylde de aftaler, kunderne havde indgået med 3C Ads."
og
"Det er ikke et rungende ja. Som jeg tidligere har forklaret købte vi rettighederne til 3C's kundebase af konkursboets kurator - Nicolai Dyhr fra Horten advokater. Når man køber rettighederne, køber man IKKE forpligtelsen. Ikke desto mindre valgte vi at overtage og opfylde langt størstedelen af de aktive kundeaftaler, der var lavet i 3C Ads og dermed også udgifterne til fx indkøb af Google AdWords. Desværre var der et antal usunde kunderelationer i 3C Ads, som vi måtte opgive at overtage. Informationen omkring konkursen har i disse tilfælde været kurators opgave.
Hvis der imod forventning skulle findes gamle 3C Ads-kunder som ikke er orienteret om 3C Ads konkurs for 1 år siden, vil jeg klart anbefale, at de kontakter Horten Advokater."
Et lidt klarere svar ville have været:
"Nej, vi informerede selvfølgelig kun de kunder, vi overtog, og vi overtog selvfølgelig kun de profitable kunder."
Jeg prøver sådan set bare på at finde ud af, om Copenhagen Advertising arbejder ud fra nogle helt andre principper end 3C Ads - hvilket jeg håber - men det er unægteligt lidt svært, når vi i den grad bliver bombarderet med varm luft fra Mads' side.
Derfor en opfordring til dig, Mads: Hvis du ikke har noget at skjule - og jeg har heldigvis ikke grund til at tro andet på nuværende tidspunkt - så bare svar kort og klart på de spørgsmål, du bliver stillet. Der vil naturligvis qua jeres firmahistorik være en del kritiske af slagsen, men du har gjort et rigtig godt indtryk bare ved at stille dig op som skydeskive. Du kan sagtens sige tingene, som de er, uden at miste kredit hverken som person eller som virksomhed.
Det vil gøre tingene meget nemmere for alle parter og vil højne den troværdighed, du allerede har skabt dig ved at deltage i tråden.
Copenhagen Advertising A/S: Jeg skal i den forbindelse lige minde dig om, at Google også kræver, at du synligt på din hjemmeside linker til dette dokument, der informerer dine kunder om, hvad de bør kræve af deres AdWordsudbyder, http://www.google.com/intl/da/adwords/thirdpartypartners/
Tak! Det er nu tilføjet.