Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd vedr. opstart af internetfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg potentielt har fundet en ide til en internetservice, der ikke allerede findes i forvejen. Potentialet er i millionklassen evt. milliardklassen pga. konceptet slet ikke findes i verden overhovedet endnu. Men vil starte i DK først.

Mit spørgsmål er flg.:

Hvordan kan jeg finde interesserede til ideen (investorer, programmørere, hjemmesidefolk)?

Disse potentielle personer må jo ikke få så meget indblik, at de selv tager ideen.

Hvad er andres råd/erfaringer??

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideer er ingenting - udførelsen er alt

Vil man have samarbejdspartnere , investorer mv er man jo død og pine nødt til  at lukke op for posen  - ellers er man på egen hånd - det er et valg du må  træffe.

Når først din side er i luften kan alle i princippet kopiere den.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Majbritt siger så er du nødtil at finde nogle du kan fortælle ide'en til, hvis du ikke selv kan lave det hele.

Men du behøver jo ikke tage den første som melder sig under fanen. du kan jo finde nogle du har lidt tillid til.

 

Fra København SV
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes den mulighed, at dine samarbejdspartnere kan skrive under på en hemmeligholdelsesaftale. Men jeg vil nu hellere anbefale dig at lukke op for posen.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes basalt set to måder, hvorpå du kan beskytte din ide:

1) Et patent. Dette kræver dog at det er et fysisk produkt og at du udvikler en prototype.

2) NDA/hemmeligholdelsesaftale. Vær dog opmærksom på at en sådan aftale ikke 100% kan beskytte en ide (fordien ide jo blot er en ide...ikke andet).

Læs evt. mere i denne tråd

Og så er jeg så rørende enig med Majbrit om, at det er udførslen der tæller fremfor ideen. Der findes 1000 vis af gode ideer - men uden de rette mennesker bag dem + kapital er de intet værd.

Desuden tror jeg ikke man skal være så bange for at dele sine ideer med andre. I mange tilfælde er det nemlig kun en selv, der kan se det geniale i ideen. Hvis andre også kan se genistregen, vil de typisk komme med (måske konstruktiv) kritik, hvilket kun hjælper til, at man selv får øjnene op for ting, man havde overset.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)