Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår siger Tyskland STOP?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Jeg er vel ankommet efter et vellykket AminoTastic arrangement. Jeg håber, at alle fik skabt nogle gode kontakter.

På opfordring fra mit sidste indlæg, forsøger jeg, at gøre dette budskab så enkelt og præcist som muligt.

Tyskland er i fuld gang med at forberede en bankpakke for de tyske banker, så de kan overskue (læs overleve) et scenarie, hvor Grækenland ryger ud af Euroen. Vær forvisset om, at det samme sker lige nu i Finland, Holland, Østrig og andre Euro-lande. Så spørgsmålet er:

Hvornår siger Tyskland stop til at ville betale mere? ..... det kunne meget vel ske i denne uge!

Finlands sejrsherre fra sidste valg har lige meddelt, at enten udtræder Grækenland eller også udtræder Finland!. Hvad tror du udfaldet bliver?

Spørg dig selv, hvorledes det efterfølgende kaos, vil påvirke din tankegang og din virksomhed? Og fokusér på de muligheder, der opstår?

Husk at smil spredes som ringe i vandet

When I change myself - I change the world

Kh. Jens L. More

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent gæt - men jeg tror ikke Tysklands for forbundsrettens tilladelse til fælles euro obligationer, og jeg tror også lunten er kort med nye lån. Omvendt er der stor vilje til at redde Euroen - Merkel går i spidsen der så jeg tror der er et stykke vej til de opgiver - selv Grækenland som euro partner, men udelukkes kan det jo ikke, og det vil også afhænge af hvordan græske besparelse slår igennem - eller ikke slår igennem.

Der er lidt pest eller kolera over det. Kunne man lukke Grækenland og lade dem gå tilbage til Drachmer, så var det ikke et stort problem for Europa, men dels vil det koste - specielt Tyske (og franske) banker dyrt, og så skal staten måske ind den vej - dels vil investorer jagte det næste svage bytte - Italien, Portugal eller Spanien osv - og så er vi langt værre stillede.

Det minder om flyvning. Mister flyet fart så kan man ikke bremse yderligere op uden at stalle - man må fortsætte færden fremad - søge at øge hastighed først, og derved opnå manøvredygtighed nok til at kunne både styre og bremse. 

Hvis alle NU råber BREMS  STOP og dør af skræk over de rystelser stall-warning giver i rorpinden og kræver STOP - så falder flyet ned. Hvis kaptajnen bevarer roen, søger ny fart selv om det tager tid, justerer alle finjusteringer gradvist - så behøver vi ikke falde ned.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens L. More:
Spørg dig selv, hvorledes det efterfølgende kaos, vil påvirke din tankegang og din virksomhed? Og fokusér på de muligheder, der opstår?

jeg tvivler på det kaos du tror på vil skabe muligheder. Det vil betyde indskrænkninger i alle Eurolande først og fremmest + mange andre som du stiller det op. Banker vil ikke blive lette at låne penge i - private penge vil blive inddraget i skat (der er masser private midler) og forbruget vil gå helt i stå. Exporten som vi skal leve af vil blive minimaliseret - og vores virksomheder vil generelt få store vanskligheder. Det er derfor de prøver at undgå det og Finland kan da ikke hælde grækenland ud, hvis Tyskland og Frankrig ved at deres banker vil knække under det - vil jeg påstå

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tvivler på det kaos du tror på vil skabe muligheder. Det vil betyde indskrænkninger i alle Eurolande først og fremmest + mange andre som du stiller det op. Banker vil ikke blive lette at låne penge i - private penge vil blive inddraget i skat (der er masser private midler) og forbruget vil gå helt i stå. Exporten som vi skal leve af vil blive minimaliseret - og vores virksomheder vil generelt få store vanskligheder. Det er derfor de prøver at undgå det og Finland kan da ikke hælde grækenland ud, hvis Tyskland og Frankrig ved at deres banker vil knække under det - vil jeg påstå
Hej Cookie

Jeg er meget enig i dit allerførste svar, og lad os håbe verdens politikere og centralbanker også vil træffe beslutninger ud fra dette perspektiv.

Vedrørende muligheder i kaos vil der altid være de største muligheder i en verden af kaos, bl.a. på baggrund af det, du skriver ovenover. De fleste af alle konkurrenterne og segmentet vil gå i panik-mode, og blive indelukket i frygt. Dette giver gigantiske muligheder for de personer og virksomheder, der mestrer at manøvre sig i en verden, der forandrer sig hele tiden - nogle gange hurtigere end andre tider.

Og lige nu er vi midt i en tid, hvor verden bevæger sig MEGET hurtigt, måske hurtigere end nogensinde før.

Hermed er det nemmere for den omstillingsparate iværksættere at starte op, fordi de "store" konkurrenter, som normalt ville presse den lille ud af markedet i en højkonjuktur er pressede, og mange vil måske "dø", og hermed åbne nye muligheder.

Så når der er få penge og svækkede konkurrenter, er der fantastiske muligheder for en forandringsvillig iværksætter, som er klar til at leve efter devisen: at vi skal ud og tjene pengene - inden vi begynder at bruge dem.

Så når kaos indtræffer, er der et KÆMPE vindue for den dygtige iværksætter.

Så held og lykke til alle jer dygtige iværksættere derude - verden har brug for jer!

"Forberedelse er det bedste forsvar"

Kh. Jens L. More

 

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)