Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - hvordan klarer jeg lige den?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har tidligere nydt stor hjælp herinde fra - så jeg prøver lige endnu en gang. Sagen er den, at jeg lige har startet et projekt, hvor jeg tilbyder SEO-artikler til billig pris. Jeg har fået min første kunde i hus, men han vil gerne have en faktura.

Jeg er nærmest helt på bar bund til, hvordan jeg hurtigt klarer sådan en. Er der eventuelt nogle, der kan hjælpe mig i gang derude?

Albert, 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er opsætning du er ude efter kan du se eksempler på Faktureringsprogram. Hvis du skal bruge yderligere hjælp kan du bare skrive Smile

Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Hvis det er opsætning du er ude efter kan du se eksempler på Faktureringsprogram. Hvis du skal bruge yderligere hjælp kan du bare skrive Smile


Jeg kigger lige lidt på det. Jeg fik ikke helt skrevet det i mit første indlæg; men er i tvivl om, hvad jeg skal skrive under CVR-nummer og firmanavn, når jeg ikke har oprettet noget firma. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt konkret (og ikke lige specifikt relateret til det omtalte Faktureringsprogram), skriver du blot dit eget navn i stedet for firmanavn.

CVR-nummeret undlader du at skrive - Du har jo ikke noget Smile

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 07
Indlæg ialt: 15
Fra  InfoShare Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh.... Siger bogføringsloven ikke, at en faktura skal oplyse cvr nummer? CVR nummer får man med sin momsregistrering ved henvendelse til erhvervs og selskabsstyrelsen. SKAT tillader dog en vis indtægt uden at være momsregistreret - engang skulle det være max 50.000 og det skulle være bibeskæftigelse, men det er meget længe siden jeg har checket reglerne.

Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Skov:
Øhh.... Siger bogføringsloven ikke, at en faktura skal oplyse cvr nummer? CVR nummer får man med sin momsregistrering ved henvendelse til erhvervs og selskabsstyrelsen. SKAT tillader dog en vis indtægt uden at være momsregistreret - engang skulle det være max 50.000 og det skulle være bibeskæftigelse, men det er meget længe siden jeg har checket reglerne.


Hej Arne.

Jeg er under 18 - og går altså stadig i skole. SEO-teksterne er kun noget, jeg laver i fritiden; ved ikke om det så kan anses som bibeskæftigelse?

- Men jeg regner i hvert fald ikke med at tjene 50.000 kroner gennem de næste 12 måneder, så jeg skal i princippet ikke MOMS-registres.

Hvis der er noget jeg tager fejl omkring, så skriv venligst tilbage.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Beløbsgrænsen for hvornår man skal momsregistreres er stadig 50.000.

Det er korrekt at man skal skrive sit CVR-nummer på fakturaen, hvis man vel at mærke har et. Har man ikke det skal man istedet skrive sit CPR-nummer, såfremt fakturaen vil kunne anses som B-indkomst (honorar). Er der derimod tale om en vare vil det ikke være et krav at oplyse sit CPR-nummer. Det fik jeg desværre kun tænkt og ikke skrevet i mit første indlæg.

Såfremt man ikke er momsregistreret skal man endvidere også huske at påføre på sin faktura, at man ikke er registreringspligtig, da omsætningen er under 50.000 kr.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Alfred Anonym:
Jeg er under 18 - og går altså stadig i skole. SEO-teksterne er kun noget, jeg laver i fritiden; ved ikke om det så kan anses som bibeskæftigelse?

- Men jeg regner i hvert fald ikke med at tjene 50.000 kroner gennem de næste 12 måneder, så jeg skal i princippet ikke MOMS-registr

Ud fra ovenstående lader det til at din kunde bliver indberetningspligtig af det beløb du sender en regning på, jf. Skattekontrollovens § 7 A, stk. 2, nr. 1. Husk i den forbindelse at oplyse ham om dit CPR-nummer.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så for at være sikker:
- Jeg skal bare skrive mit eget fuldenavn i stedet for et firmanavn, samt mit eget CPR-nummer i stedet for CVR-nummer, samtidig med, at jeg skriver nævner, at jeg ikke er momspligtig i fakturaen?

... Er der andet, jeg skal være opmærksom på - og er den faktura Amino har lagt til fri download fin nok at gøre brug af? 

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også bruge www.tradeshift.dk - der har fakturaen de felter der skal udfyldes. Og det er gratis at bruge.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)