Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af cocktailbar på Indre Nørrebro.. ideer søges!!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og har et lokale til rådighed i Blågårdsgade på Indre Nørrebro. Området er unikt i Kbh. for sin cafekultur samt sammensætningen af unge, veluddannede, mellemklasse osv.

I Blågårdsgade har jeg nu muligheden for, at åbne en cafe. Nu kommer mit spørgsmål.

Jeg ønsker, at åbne en cocktailbar. For/Imod???

Huslejen er kr. 11.000 pr. mdr. prisen for lokalet er kr. 300.000.

Er der nogle der kan komme med gode ideer til koncept el. om andre ideer kunne være bedre og modtager også gerne al den negative kritik for, at være bedst forberedt.

På forhånd tak

Sander Penerup

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lige kommet hjem fra NY og der var jeg meget glad for en Cocktailbar (som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder...).. MEN... hvis der er noget de kan derovre.. så er det konceptrestauranter/barer osv.. 

Det her sted var holdt i gammel stil.. du ved.. ala 40'erne, 50'erne .. hvor bartenderne havde de klassiske sorte bukser, hvide skjorter og røde seler.. Du ved.. lidt ala som under spritforbuddene dengang. Det var simpelthen så stilet.. kostede også lidt knaster i forhold til US priserne.. tror jeg måtte slippe fra 9 til 14$... hvilket er Manhattenpriser.. Stedet lå i Brooklyn. Herhjemme er der jo en slags billig(/cocktailbar inde ved DaVinchi ved boltens gård hvor du slipper imellem 50 og 70kr pr cocktail.. Hvilket er helt fint.


Så det kommer jo an på dit prisleje..

Men jeg vil helt klart foreslå dig at holde et koncept der svarer til klientellet på nørrebro.. så hvis jeg skulle et nyt sted hen og drikke cocktails.. Så ville jeg HELT klart helst et sted hen som IKKE var så højtideligt.. i den forstand at jeg er virkelig træt af Kbh's selvfede, smart i en fart attitude som alligevel ikke holder nogensteder.. Så hold det lowkey.. classy og fint et tema/koncept og før det ud!

 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Blågårdsgade har mange fede og afslappede/stille steder. Måske mangler der et sted med lidt mere go i.

Tænker på et sted a la Oak Room fra Elmegade; afslappet med alligevel stilet. Du kan se mere her: http://www.oakroom.dk/Oak_Room.html

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting du skal gøre dig klart det er svært, at finde gode folk der hurtigt og effektivt kan blande mange forskellige drinks, det kræver tid og dygtighed, at blive så god så de opskrifter sidder på rygraden, der ud over vil det være smart af dig. at du opfinder dine enge. så du har noget helt unikt som du ved der er efterspørgelse på, du kan evt. lave noget med månedes cocktail, hvor det er dine egne opskrifter der bruges, det vil gøre dit nye sted til noget ganske særligt.

Desuden skal du have et eller andet der kan trække folk til, ud over den ret så cool beliggenhed du har fået fat på, det er desværre bare ikke nok, for at slå sig igennem i større form, som der nok er behov for før du kan få en god forretning ud af din ide, det kan måske være du giver ukendte musikker chancen for at afprøve deres materiale overfor et publikum, div. sjove og underholdene konkurrancer, evt. direkte henvendt til det ene eller det andet køn, får du pigerne ind, så følger de galde gutter med, men husk også at tænk på udgifter til sikkerhed, herunder dørmænd og overvågning inde i selve lokalet, det vil være et stort plus for dig at du let og hurtigt kan spotte probs, samt har beviserne ved evt. problemer.

Jup der er mange ting at tænke på, så rigtig god fornøjelse og håber inderligt dit projekt snart ser dagens lys.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 190
Fra  BloodyInk Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille useriøs joke, dog noget man kan lære af:

Husk at købe skudsikre veste til medarbejderne ! :)

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Pixelbar Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sander

Du kunne tage et kig på denne side jeg er admin på: http://monkeyclub.dk
Det er godt nok et diskotek, men koncept og indreting er meget gennemført.
Jeg kan ikke love noget, men det kunne være de var interesseret i et mindre samarbejde?

//Claus

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

måske jeg kunne tage kontakt til Monkey club vedr, at lave et sted her i Kbh med Monkey club, som "sponsor" :-)

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander

Når du kommer så langt er du velkommen til at kontakte skiltekonsulenten.com

Vi er et skiltefirma med mange års erfaring i facadeskilte til forretninger.

Vi har designer og kan gerne hjælpe dig med et lækkert design, vi søger tilladelse hos kommune og tager os af alt det praktiske. Du er velkommen til at ringe 30480928, så kan vi tale om det.

Hilsen

Henning

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry... jeg har været på Monkey Club adskillige gange hvor jeg er blevet lokket med og....
Det er Crazy Daisy for de 17-18årige.. og det er fedtet, slimet på gulvet og .. jah... spritstive folk som vælter rundt.

Det er slet ikke den stil jeg "tror" du er ude efter.. Sorry Monkey Club... Men det er mit syn på sagen.

 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg synes, du skal tage rundt på de forskellige københavnske cocktailbarer og få et indtryk af, hvilken vej du netop vil gå. Herudover skal du nok være parat til at lægge en skilling for at omdanne dine lokaler til præcis den bar, du godt kunne tænke dig. Du kan passende starte med at besøge følgende: http://www.aok.dk/natteliv/cocktailbarer-du-skal-kende :)

Hele din cocktailbar vil uden tvivl blive et projekt, du kommer til at lægge MANGE timer i. Udover din forretning skal kunne løbe rundt, så skal du huske at have hjertet og interessen med. Ellers går der ikke lang tid, før du, og din bar får det svært.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)