Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan ikke sende og modtage mail.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

ER der nogen der kan hjælpe mig, jeg kan ikke sende og modtage mail i windows live mail.

Jeg bruger tiscali mail og har fået windows 7.

Min fejl kode er:

Server: "mail.tiscali.dk"

Windows live mail fejl-id: 0x800ccc0E

Protokol: pop3

Port: 110

Sikker(ssl): nej

Socket-fejl: 10061

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, her prøvet at kontakte både microsoft og 3, som er min netudbyder.

På forhånd Tak.

Kimie.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46475
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh jeg er ikke IT mand, men det er jo rædsomt ikke kunne få mails - så jeg prøver

Ind i dine accont settings: Pop3 = pop3.live.dk smtp = smtp.live.dk

ind i avanceret og outgoing server requires authentication skal ha fluyeben og du skal ha korrekt mail og adgangskode der også for at være sikker

Endeligt, og der tror jeg den er, så du kan jo starte med kun at ændre det, i sidste faneblad skal du ha 995 som indgående og 587 som udgående i live mail

test en gang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Tak for hurtigt svar, det virker desværre ikke.

Nu skriver den så bare port 995.

Mvh. Kimie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kimie

 

For det første er Tiscali nu Telenor, så din pop3 server bør være mail.telenor.dk

Der er en vejledning her: http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/email-og-hjemmeside/tabs/opsaetning/index.aspx

Dernæst skal du bruge 3's udgående server (altså smtp server).
Den hedder smtp.3.dk og kræver ike godkendelse.

Der er en vejledning her: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp-til-mobilt-bredbaand/E-mail/#Opsætning_i_Windows_Mail

Du sætter kontoen op, som Telenor anviser, men tilføjer/erstatter med 3's, når det gælder udgående server.

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen !

tak for dit svar, men det er som du skriver. Jeg har nu talt med både telenor og 3, men de har ikke nogen som helst ide om hvad det kan være, så jeg står rimeligt alene. Det eneste 3 kunne gøre, var at fejlmelde den. Telenor har været inde i min computer, men kunne heller ikke finde nogen fejl. Meget mystisk.

Det de trods alt fandt ud af , var at de ikke kunne pinge fra min computer, så der er åbentbart noget som blokerer. men jeg må nok væbne mig med tålmodighed. suk.

Men ellers tak for hjælpen.

MVH. Kimie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ja, det hjælper jo at få alle info :-)
Du må iøvrigt have talt godt for dig, at få Telenor support til at hjælpe, når din internetforbindelse ikke er deres!
(Din postkasse hos Telenor er sådan set på lånt tid, medmindre du har andre produkter hos dem, så et skift til en uafhængig, bør du nok overveje)

Og din fejlkode 0x800ccc0E bytyder heller ikke andet, end at der ikke åbnes forbindelse.
Så det handler (formodentlig) slet ikke om, at Windows Mail ikke er sat rigtigt op.

Hvis du ellers ikke har andre problemer med at browse Internet (et spørgsmål), så vil jeg mene, problemet er hos 3: smtp.3.dk svarer nemlig ikke på port 25.

Så jeg synes du skal ringe til 3 igen og bruge dit snakketøj :-)

Beklager; den ligende én til højrebenet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I tillæg:

Du burde kunne modtage mails hos Telenor, selvom 3 har et problem med deres smtp.

Ellers er der mere galt end bare 3's smtp server.

Fra Sorø
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du (eller de personer du talt med) tænkt på at det kunne være noget antivirus blokering eller lignende?

Personligt har jeg haft problemer med at avast! blokerer for email, uden at gøre opmærksom på det. Her skal man eksplicit gøre opmærksom på hvilke emailservere man ønsker at kunne tilgå.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)