Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sagsøgt for æreskrænkelse af en her på amino, kan nogle hjælpe videre?

Side 4 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Du kan bare bruge søgefunktionen.. Der er 100 vis af tråde hvor der bruges ord som sindssyg, psykopat, uintelligent, idiot etc etc.  Kig f.eks bare på en der hedder <Navn fjernet af moderator>.. han er ikke bleg for at tale før han tænker.

Så ruller snebolden....

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Jeg tror du har misforstået nået. Internettet er ikke lovløst.

Der er alle mulige regler som også gælder på Nettet som i "det virkelige liv". At mange opfører sig lovløst på Nettet og agerer som om det er Det Vilde Vesten, gør det ikke mere rigtigt/lovligt.

For mig virker det rimelig lovløst netop når så mange slipper godt fra at opføre sig lovløst på nettet med downloads af piratkopier, spambots og hackere, der søger at sprede dårligdomme.
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ryger debatten ikke af sporet mon?

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Lad os så forestille os, at hver gang man søgte på dit navn, så var første linkGoogle en debat hvor du blev anklaget for bedrageri, hvordan ville du have det med det?

 Hvis debatten stadig er der, er det så muligt at linke til den?

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 15:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Internettet lovløst - i praksis?

Der bliver dagligt sagsøgt for millioner og atter millioner kroner for ting der sker på internettet. Nu handler det her om æreskrænkelser i form af udtalelser, og jeg kan ikke se hvorfor internettet skulle være anderledes end den virkelige verden, blot fordi kommunikationen foregår via et tastatur?

Men internettet er jo anderledes i generel forstand. Når jeg skriver i praksis kommenterer jeg kun på hvordan normalsituationen er, at der så er et sæt spilleregler (som sjældent og i mange tilfælde umuligt kan tages i brug) er selvfølgelig godt at have i baghovedet. Så ja du har ret i at man altid har ytringsfrihed under ansvar, men den generelle tendens på nettet er at det er svært at håndhæve. På et seriøst forum som Amino kan det muligvis lade sige gøre.

Det her er udelukkende min mening: Jeg synes det er ærgerligt at man vælger at tage sager videre fra et forum til en retssal, fordi der især på Amino er et udemærket moderator-hold som sørger for at aminos regler overholdes, og at tarvelige brugere fjernes.

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har lidt svært ved at forstå, den manglende forståelse fra folk herinde.

For det første syntes jeg efterhånden at vi har gjort afstanden mellem "det virklige liv" og "internettet" meget lille. Internettet gør os bare i stand til at kunne kommunikere uden at være i samme rum. Og derfor bør vi da i den grad også agere som vi ville hvis vi stod på gaden over for hinanden.

Dertil kommer så, at netop dette forum ikke er anonymt, men derimod fremhæver vores idenditet, ofte via referencer til hjemmesider, virksomheder o.l.

Og hvis vi skal koble det essentielle i denne sag, den personlige ære, sammen med et udtryk som ofte bliver nævnt herinde, nemlig et "Brand". Vi render alle rundt hver dag og enten styrker eller svækker vores brand, via vores udtalelser og handlinger. Det står vi til gengæld SELV til ansvar for. MEN når andre begynder at skade vores brand, så bør vi da i den grad skride til handling?

Jeg har fuld forståelse for at man beskytter sit brand, om man er en person eller en virksomhed gør egentlig ingen forskel. 

Jeg vil dog erkende at man som regel kommer langt med en undskyldning når problemet opstår mellem personer. Skaden ved at skade en anden person/virksomheds ære/brand, er altid svær at opgøre, og hvis man ikke mener en undskyldning kan gøre det, må man jo bede retten om at afgøre det.

Held og lykke i sagen, og lad os lære af det her.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Hmmm, der er bare lige nogle ting der undrer mig... - Du skriver først at vedkommende vil føre retsag, altså det er et eller andet sted ude i fremtiden, men samtidig skriver du at retten mener du i 9 måneder fremadrettet skal samle information. Det er simpelthen det sjoveste jeg nogensinde har hørt.

Det er ikke i en retssal man normalt får gode råd om, hvad man skal gøre for at vinde en sag :)

Således vil jeg sige at der er ingen der kan vinde en retsag på ærekrænkelse , hvis sagen omhandler de to ord, skør eller gal , da i mine øjne dette reelt er en subjektiv vurdering, og kan tolkes alt efter hvilken kontext tingene er skrevet i. - Omvendt hvis du begynder og bruge mere specifikke betegnelser såsom bankrøver, bedrager, svindler osv. osv. så kan man nemt få ørene i maskinen, og jeg vil da sige at hvis det ligefrem er med risiko for at skade andres renome eller virksomhed, så kan jeg sku godt forstå at man går rettens vej - for de er til syvende og sidst de eneste der kan dømme til den forudrettedes fordel, og dermed få rettens ord for at beskyldningerne er usande.

Så helt ærligt så har jeg sku svært ved at tro at dette indlæg er andet end en måde og få lidt opmærksomhed på, ellers er trådstarters indlæg, hvertfald mangelfuld eller formuleret forkert.

Bendtsen

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Coffee

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Så helt ærligt så har jeg sku svært ved at tro at dette indlæg er andet end en måde og få lidt opmærksomhed på, ellers er trådstarters indlæg, hvertfald mangelfuld eller formuleret forkert.


Den er nu god nok og jeg tror desværre ikke modparten er modtagelig for fornuft, så det ender nok i retten, med mindre dommeren vælger at sagen skal droppes, hvad jeg ville gøre hvis jeg var dommer.
Men vi får se.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Let´s get back on track - jeg synes det er sjældent man oplever grov sprogbrug her på amino - og lad os endelig værne om det.

Parterapeuten kan jo bruge amino-alert, og så kan alle vi andre lykkeligt glemme alt om en sag, der jo i virkeligheden ikke vedkommer os. 

Side 4 ud af 8 (79 indlæg)