Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop- Læskedrikke

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hansen111:

Hvad ville det kræve af mig, før du ville være interesseret i at være med? 

Det handler lidt om, at finde ud af om vi er det rigtige team, der kan komme i mål med opgaven. Men giv mig et kald i morgen aften på 26 37 79 13 så kan vi sludre om det.

Hansen111:

Jeg sidder lige pt og bakser med en forretningsplan, en cola webshop lyder ret nørdet, men på en fed måde

I dine sko ville jeg fokusere på at afklare hvad det er muligt at få fat i af varer. Ikke konkrete leverandører, men mere regler for import af drikkevarer.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tænkstort

Jeg tror helt klart, at der skulle være tale om kasser, at det bliver attraktivt at købe Cola online.

Med ideen om at gå i bredden, virker det oplagt at der ikke er nogle der vil købe en kasse f.eks. Vanilie Cola uden at havde smagt det først. Derfor tror jeg mere på at pakketerer på tværs af varianter. Så man f.eks. fik x stk. Vanilie, x stk. Cherry, x stk. Ægte Cola (Det er ikke det vi drikker i Danmark) etc. og så lave pakkerne i størrelserne 250,- , 500,- og 1000 kr. også kalde det Cola Komplet eller noget bedre.

Jeg har helt klart venner der ville blive mere imponerede af at jeg kunne byde dem en ekslusiv Cola, end at øverste hylde i mit køleskab, er reserveret til Champagne (Og Cava og Asti).

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hansen111

For godt et halvt år siden sad jeg selv med samme spørgsmål. Jeg ville utrolig gerne starte en webshop, men var ikke sikker på ideen.
Jeg ville sælge kampsportsudstyr og havde allerede købt domænet fightershoppen.dk.

Efter min research igennem 4 år lærte jeg en masse ved at starte en webshop fra scratch! Her får du lidt guldkorn, som jeg håber du kan bruge.

  1. Glem at bruge 'shop' eller 'shoppen' i dit domæne. Adskillige kundeundersøgelser og spørgerunder viste, at folk hurtigt glemmer navnet, da ordet 'shoppen' bliver brugt så mange steder.
    Jeg gik fra domænet 'fightershoppen' til 'kampgear' og fik fantastisk feedback. ALLE huskede navnet.
  2. Ved at undgå ordet 'shop' eller 'shoppen' begrænser du dig heller ikke, hvis du f.eks. senere ønsker at være mere end bare en webshop. (Jeg kan ikke lige give et eksempel på, hvad det skulle være i dit tilfælde. Men jeg håber, du fanger budskabet.)
  3. Jeg ønskede en universal shop, som skulle sælge til kampsport, fitness, hjemmetræning osv. Jeg ville også gerne have proteinpulver og energidrikke ind over. Når man starter noget alene (hvilket det lader til, at du vil?), virker det mere troværdigt overfor kunderne, hvis man holder sig til et emne. I dit tilfælde Energidrikke eller special cola'er, som ikke findes i DK. Ikke begge på en gang. Så skal du i hvert fald dele det op over flere domæner, men med links til hinanden. F.eks. som SmartGuy/SmartGirl/SmartKids gør.
    Flere undersøgelser og ihærdig research viser, at det giver pote i sidste ende, hvis man holder sig til et emne og bruger al sin energi og tid på at få det til at spille maks!

Hvis du har spørgsmål angående start af webshop som enkeltmandsforretning, er du mere end velkommen til at kontakte mig med en PM. Jeg giver gerne ud af min begynder-viden og erfaring. :)


Med venlig hilsen

Casper

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der gik vist lidt ged i punktopdelingen. Beklager.

Punkt 1:   "Glem at bruge 'shop' eller 'shoppen' i dit domæne."

Punkt 2:   "Ved at undgå ordet 'shop' eller 'shoppen'"

Punkt 3:   "Jeg ønskede en universal shop"

Fra Odense
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Hansen
Vi er et IT firma der tilbyder at lave webshop til konkurrence dygtige priser.

Skulle du have interesse, er du meget mere end velkommen til at kontakte os om et uforpligtende tilbud.

WWW.Datafyn.DK

Email: Web@datafyn.DK

Vha. Abdullah ahmad
tlf: 26 80 40 82
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da meget spændende med en cola - eller special drik shop :)

Nogle af udfordringerne du vil stå med er såmend ikke så forskellige end dem jeg selv stod med

for et par år siden da jeg startede www.sliknet.dk .

1. fødevaremyndighederne

- godkendelse af lokaler til lager/pakning mv.

- godkendelse af produkter der ikke allerede er godkendt i eu.

- mærkning af varerne med dansk deklaration

2.

- tilmelding til returpant system , pantmærker mv.

3. Fragtproblematikken

- forholdsvis tunge/ billige varer , æder en stor del af den samlede pris ved småbestillinger.

En del varer findes også allerede på det danske marked - så der skal der måske checkes grundigere, hvis ideen er at være eneforhandler/nyskabende. 

Slet ikke umuligt selv om udfordringerne er der, og fint at komme med noget andet end blot endnu en webshop med tøj :)

 

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lundsby

Med alt respekt vil jeg gerne vente med at kontakte dig, da jeg ikke syntes jeg har undersøgt det helt nok endnu, men jeg vil gemme dit nummer, og kontakte dig senere, når jeg har undersøgt 100 % om det er muligt, hvis det er, ville du være den første til at vide det :)

Tak for responsen til alle, og de gode råd, helt sikkert noget jeg vil tage med ind i min forretningsplan.

Mvh René

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Det er bare helt iorden! Der er som du selv nævner en masse der skal undersøges.

Men ideen er godt nok spændende!

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en webshop skal give mening, skal du som nævnt i tråden sælge store mængder ad gangen.

Uden at vide det vil jeg tro, at storforbrugerne af sodavand i høj grad drikker light, og der er faktisk store mangler i markedet på light-siden. Jeg har i hvert fald hverken set Dr. Pepper eller Mountain Dew i light-udgaver i Danmark eller for den sags skyld i Tyskland.

Jeg bliver stamkunde uden at blinke, hvis du sælger Dr. Pepper light (eller en light-version af et generisk mærke).

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)